۱۲۰۶۰۴۲
۱ نظر
۶۶۱۸
۱ نظر
۶۶۱۸
پ

ادعای ترسناک دیلی میل درباره پیشروی روسیه

روزنامه انگلیسی «دیلی میل» : روسیه پس از هشدار به فنلاند مبنی بر عدم پیوستن به ناتو، تجهیزات نظامی سنگین از جمله سامانه‌های موشکی را به سمت مرز فنلاند منتقل می‌کند.

دیده‌بان ایران: روزنامه انگلیسی «دیلی میل» با استناد به برخی تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نوشت، روسیه پس از هشدار به فنلاند مبنی بر عدم پیوستن به ناتو، تجهیزات نظامی سنگین از جمله سامانه‌های موشکی را به سمت مرز فنلاند منتقل می‌کند.

استقرار روسیه در حالی صورت می‌گیرد که «سنا مارین»، نخست‌وزیر فنلاند گفته است که انتظار دارد دولتش رسیدگی به این موضوع را قبل از اواسط تابستان» پایان دهد.

نظرسنجی‌های اخیر یک موسسه فنلاندی نشان می‌دهد که ۸۴ درصد از فنلاندی‌ها روسیه را یک «تهدید نظامی مهم» می‌دانند که ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

روزنامه انگلیسی «تایمز» نیز به تازگی در گزارشی به نقل از مقام‌هایی که نخواستند نامشان فاش شود، خبر داد، فنلاند و سوئد در تدارک برای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هستند و این موضوع تا تابستان سال جاری انجام می‌‍شود.

گزارش روزنامه تایمز آمده که روسیه با حمله به اوکراین یک «اشتباه بزرگ راهبردی» مرتکب شده و این کار، سبب شده که سوئد و فنلاند تا اوایل تابستان سال جاری به ناتو ملحق شوند.

طبق این گزارش، مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که طی نشست هفته گذشته وزرای خارجه ناتو که با حضور وزرای خارجه سوئد و فنلاند برگزار شد، عضویت این دو کشور واقع در اروپای شمالی در ناتو «موضوع گفت‌و‌گو و محور چندین نشست» بوده است.

بنابر گزارش‌ها، واشنگتن از عضویت فنلاند و ناتو در ناتو حمایت می‌کند و با توجه به «حمله روسیه به اوکراین» اعتقاد دارد با افزایش تعداد اعضای ناتو از ۳۰ کشور به ۳۲ کشور، این موضوع سبب کاستن از توان نظامی ارتش روسیه خواهد شد.

طی گمانه‌زنی‌های قبلی رسانه‌های غربی، فنلاند در حال تدارک برای اتخاذ تصمیم تاریخی خود برای ارائه درخواست عضویت این کشور در ناتو تا «قبل از نیمه اول تابستان» به منظور ایجاد بازدارندگی در برابر «تجاوزگری روسیه» بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد امیر

      مقصر اصلی جنگ روسیه با کراین زیاده خواهی های ایالات متحده است که حد وقفی ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج