۱۲۰۶۴۸۴
۶۰۴۱
۶۰۴۱
پ

روسیه: رزم ناو مسکوا در دریای سیاه غرق شد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که رزم ناو پیشرفته آن به نام "مسکوا" که امروز دچار آتش سوزی شده بود، در دریای سیاه غرق شده است.

ایرنا: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که رزم ناو پیشرفته آن به نام "مسکوا" که امروز دچار آتش سوزی شده بود، در دریای سیاه غرق شده است.

روسیه: رزم ناو مسکوا در دریای سیاه غرق شد

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای گفت: این کشتی درحالی که به سمت بندر مقصد درحال یدک بود، به دلیل آسیب به بدنه در جریان آتش‌سوزی ناشی از انفجار مهمات، تعادل خود را از دست داد و در دریای طوفانی غرق شد. 

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که خدمه این رزم ناو به سلامت از آن خارج شده است. 

روز پنجشنبه رسانه‌های دولتی روسیه تایید کردند که کشتی پرچمدار نیروی دریایی روسیه موسوم به "مسکوا" در دریای سیاه آسیب زیادی دیده است و خدمه، کشتی را رها کرده‌اند

مقامات اوکراینی اعلام کرده بودند که موشک‌های هدایت شونده ضد کشتی مستقر در ساحل، به مسکوا که از مقر ناوگان دریای سیاه در سواستوپل کریمه مشغول عملیات بود، اصابت کرده‌اند. . 

ماکسیم مارچنکو فرماندار اودسا روز سه شنبه در پیامی تلگرامی گفت: تایید شده است که رزمناو موشکی مسکوا امروز دقیقاً به همان جایی که نیروهای مرزبانی ما به جزیره مار فرستاده شده بودند، رفته بود. موشک‌های نپتون اوکراین آسیب بسیار جدی به کشتی روسی وارد کرده‌اند. 

موشک‌های نپتون که برای نخستین بار در سال ۲۰۲۱ به میدان رفتند، بر اساس الگوی موشک ضد کشتی کایاک AS-۲۰ شوروی که مشابه موشک هارپون ساخت آمریکاست، ساخته شده‌اند. 

بنا به گزارش تاس، ناو مسکوا در سال ۱۹۸۲ به نیروی دریایی شوروی اضافه شد و یکی از سه رزمناو موشک هدایت شونده کلاس اسلاوا است. دو اسلاوای دیگر مارشال اوستینوف و واریاگ هستند که در مدیترانه فعالیت می‌کنند. 

مسکوا نخستین کشتی جنگی روسیه نیست که در طول نبرد ۵۰ روزه اوکراین آسیب دیده است. پیش از این گزارش شده بود که یک کشتی دیگر روسی در نزدیکی بندر بردیانسک اوکراین پس از حمله نیروهای اوکراینی غرق شد. آتش‌سوزی این کشتی جنگی در نهایت به یک کشتی تجاری در بندر بردیانسک آسیب رساند و باعث خسارت شد. 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج