جاباما
۱۲۰۸۱۶۶
۱۶۲۲
۱۶۲۲
پ

برادرکشی به‌ سبک سامسونگ

گلکسی A۱۳ نسخه ۴G در همه آیتم‌ها به‌جز پردازنده عملکرد بهتری نسبت A۱۲ Nacho نشان می‌دهد

فرارو: گلکسی A13 سامسونگ یکی از مدل‌های تازه‌وارد به بازار موبایل است. حدود یک‌ماه پیش عرضه میان‌رده جدید کره‌ای‌ها در بازار جهانی آغاز و بلافاصله سرو‌کله آن در موبایل‌فروشی‌های ایران پیدا شد.
 
برادرکشی به‌ سبک سامسونگ
مدلی که نسبت به گلکسی A12 Nacho سبک‌تر است، صفحه نمایش بهتری دارد، در بخش دوربین رقابت را به‌شکل میلیمتری از گلکسی A12 Nacho می‌برد و شارژر آن عملکرد بهتری نشان می‌دهد. البته همه این پیشرفت‌ها محض رضا خدا نیست و برای خرید گلکسی A13 باید پول بیشتری پرداخت کنید. گلکسی A13 نسخه ۱۲۸ گیگابایت و رم چهار گیگ حدود چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود و برای خرید گلکسی A12 Nachoبا همین مشخصات باید تقریبا سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پرداخت کنید.

A۱۳ یا A۱۲ Nacho؛ مقایسه ظاهری

به گزارش فرارو، گلکسی A13 باوجود اینکه در ابعاد و اندازه تفاوت محسوسی با گلکسی A12 Nacho ندارد، ۱۰ گرم سبک‌تر است. گلکسی A13 با ابعاد ۱۶۵.۱ در ۷۶.۴ در ۸.۸ میلیمتر عرضه شده و ابعاد گلکسی A12 Nacho به‌ترتیب ۱۶۴ در ۷۵.۸ در ۸.۹ میلیمتر است. وقتی دو گوشی را کنار هم می‌گذارید اختلاف نیم‌میلیمتری ارتفاع آن‌ها به‌چشم نمی‌آید، اما طراحی سامسونگ برای گلکسی A13 باعث شده تا وزن آن نسبت به گلکسی A12 Nacho به‌شکل ناچیزی کمتر باشد. در ساخت دوگوشی از پلاستیک برای فریم و بدنه استفاده شده و قاعدتا نباید از گوشی‌های سه چهار میلیون تومانی انتظار بیشتری داشته باشیم. سامسونگ در طراحی ظاهری هر دو چهار رنگ مختلف را برای آن‌ها درنظر گرفته است. سفید، آبی و مشکی رنگ‌هایی هستند که برای هر دو یکسان هستند. خریداران گلکسی A12 Nacho می‌توانند رنگ قرمز آن را هم درنظر داشته باشند و گزینه چهارم برای طرفداران گلکسی A13 گلبهی به‌شمار می‌رود.

A۱۳ یا A۱۲ Nacho؛ مقایسه صفحه نمایش

گلکسی A13 در آیتم صفحه نمایش دست بالاتر را نسبت به گلکسی A12 Nacho دارد. رزولوشن ۱۰۸۰ و تراکم پیکسل ۴۰۰ppi اوج قدرتنمایی مدل تازه‌نفس سامسونگ برابر گلکسی A۱۲ است درحالی که رزولوشن صفحه نمایش گلکسی A12 Nacho ۷۲۰ و تراکم پیکسل آن ۲۷۰ppi است. استفاده از گوریلاگلس پنج برای محافظت از خط‌وخش روی صفحه نمایش گلکسی A13 برتری بعدی این مدل در آیتم صفحه نمایش است. نمایشگر گلکسی A13 حدود ۸۳ درصد قاب رویی را پوشش می‌دهد و این عدد با اختلاف یک درصدی برای گلکسی A12 Nacho به ۸۲ درصد می‌رسد.

A۱۳ یا A۱۲ Nacho؛ مقایسه دوربین

گلکسی A13 در بخش دوربین رقابت را به‌شکل میلیمتری از گلکسی A12 Nacho می‌برد. لنز دوربین اصلی گلکسی A13 ۵۰ مگاپیکسل و این عدد برای لنز دوربین اصلی گلکسی A12 Nacho ۴۸ مگاپیکسل است. از اینجا به‌بعد رقابت کاملا پایاپای است. لنز اولتراواید پنج مگاپیکسل، لنز ماکرو دو مگاپیکسل و سنسور تشخیص عمق دومگاپیکسل از رقابت نزدیک آن‌ها حکایت دارد. فیلمبرداری ۱۰۸۰، دوربین سلفی هشت مگاپیکسل و فیلمبرداری سلفی ۱۰۸۰ نشان می‌دهد دوئل گلکسی A13 و گلکسی A12 Nachoدر سایر آیتم‌های دوربین، برنده بی‌چون و چرایی ندارد.

A۱۳ یا A۱۲ Nacho؛ مقایسه پردازنده

گلکسی A13 و گلکسی A12 Nacho در بخش پردازنده رقابت برادرانه‌ای دارند. هر دو مجهز به تراشه اصلی اگزینوس ۸۵۰ هستند. انگار تعریف و تمجید‌ها از این تراشه در طراحی گلکسی A12 Nacho، کمپانی سامسونگ را تنبل کرده و آن‌ها در ساخت مدل جدید یعنی گلکسی A13 خساست به‌خرج داده‌اند. کنار تراشه اصلی در هر دو مدل چهارگیگابایت حافظه موقت وجود دارد و با این اوصاف جنگ گلکسی A12 Nacho و گلکسی A۱۳ در آیتم پردازنده بدون برنده به‌پایان می‌رسد.

A۱۳ یا A۱۲ Nacho؛ مقایسه باتری

گلکسی A13 در بخش باتری اوضاع نسبتا بهتری نسبت به گلکسی A12 Nacho دارد. منظورمان باتری‌های پنج‌هزار میلی‌آمپرساعت آن‌ها نیست، بلکه شارژر سریع ۲۵ وات در زمان کمتری ظرفیت باتری گلکسی A13 را به حداکثر می‌رساند. برای ساده‌سازی این بخش سراغ یک مثال برویم. شارژر سریع ۲۵ وات باعث می‌شود ظرفیت باتری گلکسی A13 در مدت ۳۰ دقیقه از صفر به ۳۵ درصد برسد. در همین مدت شارژر ۱۵ وات ظرفیت باتری گلکسی A12 Nacho را از صفر به ۲۵ درصد افزایش می‌دهد.

A۱۳ و A۱۲ Nacho در یک نگاه

مشخصات

گلکسی  A۱۲ Nacho

گلکسی A۱۳ نسخه ۴G

وزن

۲۰۵ گرم

۱۹۵ گرم

ابعاد و اندازه

۱۶۴ در ۷۵.۸ در ۸.۹ میلیمتر

۱۶۵.۱ در ۷۶.۴ در ۸.۸ میلیمتر

سایز نمایشگر

۶.۵ اینچ

۶.۶ اینچ

نوع نمایشگر

PLS IPS

PLS TFT

تراشه اصلی

اگزینوس ۸۵۰ (هشت نانومتر)

اگزینوس ۸۵۰ (هشت نانومتر)

دوربین اصلی

۴۸ مگاپیکسل

۵۰ مگاپیکسل

فضای ذخیره‌سازی

۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت

۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت

حافظه موقت

چهار گیگابایت

چهار یا شش گیگابایت

باتری

پنج هزار میلی‌آمپرساعت+ شارژر ۱۵ وات

پنج هزار میلی‌آمپر‌ساعت+ شارژر ۲۵ وات

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج