۱۲۰۸۲۰۱
۲۳ نظر
۳۵۰۹
۲۳ نظر
۳۵۰۹
پ

ارتش روسیه هم حریف ایلان ماسک نشد

​به نظر می‌رسد سیستم اینترنت ماهواره‌ای استارلینک متعلق به اسپیس ایکس پس از استقرار در اوکراین، هدف حمله جنگ الکترونیک ارتش روسیه قرار گرفت.

گجت نیوز: به نظر می‌رسد سیستم اینترنت ماهواره‌ای استارلینک متعلق به اسپیس ایکس پس از استقرار در اوکراین، هدف حمله جنگ الکترونیک ارتش روسیه قرار گرفت.

تنها ۴ روز پس از آغاز تجاوز روسیه به اوکراین، تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به منظور حفظ ارتباط اینترنتی پایدار به دست اوکراینی‌ها رسید. پس از درخواست وزیر دیجیتال اوکراین از ایلان ماسک برای اینترنت ماهواره‌ای، این کشور خارج از برنامه زمانبندی قبلی به سرعت تحت پوشش استارلینک قرار گرفت و ۴۸ ساعت بعد نخستین محموله از تجهیزات مورد نیاز برای اتصال به اینترنت ماهواره‌ای به اوکراین رسیدند. تا به امروز نیز هزاران ترمینال استارلینک تحویل اوکراینی‌ها شده است.

ارتش روسیه هم حریف ایلان ماسک نشد

ایلان ماسک اعلام کرد که با رسیدن تجهیزات و برپایی اینترنت استارلینک در اوکراین، روس‌ها آن را زیر حملات جنگ الکترونیک خود گرفتند و تا چند ساعت باعث بروز اخلال در شبکه اینترنت ماهوراه‌ای در اوکراین شدند. اما اسپیس ایکس سریعا یک بروزرسانی نرم افزاری اعمال کرد که سبب مقاومت استارلینک نسبت به حملات سایبری و جنگ الکترونیک ارتش روسیه شد.

ناگفته نماند به دلیل مقاومت بالای استارلینک که خود را در یک میدان نبرد مدرن و امروزی در برابر پیشرفته‌ترین سامانه‌های روسی به خوبی اثبات کرد، نیروی هوایی آمریکا قصد دارد از آن به عنوان یکی از راه‌های ارتباطی برای جنگنده‌های پیشرفته F-35 لایتنینگ 2 (Lightning II) استفاده و به زودی آن را آزمایش خواهد کرد. استارلینک در کنار قابلیت‌های ارتباط ماهواره‌ای F-35 به این جنگنده چندین گزینه برای به اشتراک گذاری اطلاعات با دیگر نیروهای خودی و پهنای باند وسیعی می‌دهد که در برابر جنگ الکترونیک مقاومت بالایی دارد.

ارتش روسیه هم حریف ایلان ماسک نشد

دیوید ترمپر، رییس دفتر مطالعات جنگ الکترونیک وزارت دفاع آمریکا، مقاومت استار لینک در برابر جنگ الکترونیک را بسیار چشمگیر توصیف کرد و اظهار داشت همانطور که اسپیس ایکس با ظهور یک تهدید جدید به سرعت بر آن چیره شد، آن‌ها (ارتش آمریکا) نیز بایستی چنین توانمندی‌ای را داشته و بتوانند به سرعت پیکربندی و وضعیت الکترومغناطیسی خود را به صورت بسیار پویا تغییر دهند.

جنگ الکترونیک روسیه تا اینجای کار به شدت زیر علاومت سوال قرار گرفته، چرا که نتوانسته مانع استفاده اوکراینی‌ها از پهپادهای رزمی و حتی کوادکوپترهای تجاری DJI شود. چندی پیش اوکراینی‌ها با استفاده از موشک ضد کشتی نپتون ناو موشک انداز مسکوا را هدف قرار دادند و مجددا سامانه جنگ الکترونیک این کشتی نتوانست متوجه تقرب موشک و اخلال در کار آن‌ها شود.

در حال حاضر تمامی تحرکات ارتش روسیه توسط پهپادها و هواپیماهای شناسایی، تجسسی و جاسوسی آمریکایی که در حریم هوایی بین المللی و کشورهای عضو ناتو پرواز می‌کنند رصد می‌شود. این هواپیماها صدها کیلومتر با نیروهای روسی فاصله دارند و بی آنکه وارد حریم هوایی اوکراین شوند، تنها با پرواز در مرز اوکراین، روسیه و بلاروس موقعیت دقیق نیروهای روسی را به ارتش اوکراین اطلاع می‌دهند و اوکراینی‌ها نیز با استفاده از این اطلاعات کمین‌های بی شماری به روس‌ها زده‌اند.

علاوه بر هواپیماها و پهپادهای تجسسی که موقعیت روس‌ها را زیر نظر گرفته و ارتباط رادیویی آن‌ها را به روش جاسوسی الکترونیک شنود می‌کنند، ماهواره‌های نظارتی و جاسوسی آمریکا و دیگر کشورهای عضو ناتو به علاوه ماهواره‌های متعلق به کشورهای حامی اوکراین، اطلاعات لحظه به لحظه ارتش روسیه را در اختیار اوکراینی‌ها قرار می‌دهند. روسیه مدعی داشتن سامانه‌های جنگ الکترونیک با برد ۵ هزار کیلومتر و قابلیت اخلال روی ماهواره است، اما موفق نشده در عملیات هواپیماها و ماهواره‌های جاسوسی خللی ایجاد کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      زنده باد اوکراین

    • وحید. ش

      اینم از روسیه رفیق شفیق ایران که مث خر تو باتلاق جنگ اوکراین گیرافتاده

      پاسخ ها

      • ناشناس

        پوتین کمونیست کافر

    • ناشناس

      دم ماسک گرم

    • ناشناس

      پوتین قاتل

    • ناشناس

      طفلک طرفداران پوتین و شرق گداها که به چه قدرت پوشالی امید داشتند و تکیه زده بودند

    • ناشناس

      ماشااله ایلان ماسک.

    • ناشناس

      حرف نداری ایلان ماسک

    • ناشناس

      معرکه ای پسر.احسنت برالگوت که نیکولا تسلاست...همچنان مثل ستاره ایی درشب میدرخشی وخواهی درخشیدحتی بعدمرگت...زنده بادبرشرفت.

    • ناشناس

      دمش گرم ماسک ضایع و تحقیر کرد روسیه پوتین رو

    • omid

      دمت گرم بزرگ مرد قرن ۲۱

    • ناشناس

      آفرین وهزاران درود به ایلان ماسک.

    • ناشناس

      دومین ارتش دنیا این بود روسیه داغون خخخخ

    • بدون نام

      بسیار عالی است

    • ناشناس

      روسیه که حریف یک نفر نمیشه ، پس چطور می خواد با اوکراین بجنگه

    • ممد

      ایلان ماسک یک بنده گمراه که خدا خلق کرده.. بیش نیست.
      اینقدر این مخلوق حقیر را بزرگ نکنید
      لاحول ولا قوة الا بالله

      پاسخ ها

      • ناشناس

        تو هم همینطور

    • ناشناس

      مرگ بر پوتین قصاب.

    • محمد

      درود به شَرَفِش

    • ناشناس

      کاش ایلان ماسک یه فکری هم به حال ما بکنه

    • سهراب

      نگید حمله بگیم عملیات نظامی ... خخخخخ روس ول معطل شده ولی

    • بی نام

      رئیس جمهور بعدی آمریکا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج