۱۲۰۹۳۴۷
۲۴۸
۲۴۸
پ

پخش مستند دکتر اسلامی ندوشن از صداوسیما

محمدعلی اسلامی ندوشن ادیب، مترجم و استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی بود که سال‌ها زندگی خود را صرف تحقیق در آثار علمی و ادبی ایران و ترجمه آثار نویسندگان جهان کرد و آثارش به‌صورت کتاب در بیش از ۵۰ مجلد در موضوعات گوناگون اعم از ادبی، فرهنگی و اجتماعی منتشر شد.

عصرایران: مستند «سایه سرو بلند» به بهانه درگذشت محمد علی اسلامی ندوشن ادیب، مترجم و استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی چهارشنبه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ساعت ۱۹:۰۰ و تکرار آن در ساعت های ۱ بامداد و ۹ صبح پنجشنبه ۸ اردیبهشت ماه از شبکه مستند سیما پخش می شود.

در این مستند پرتره چهره هایی چون امیربانو کریمی چهره ماندگار زبان و ادب فارسی و استاد دانشگاه تهران، منصوره اتحادیه تاریخ نگار برجسته و استاد بازنشسته دانشگاه تهران و امیراسماعیل آذر ادیب و مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات درباره جایگاه و اهمیت «اسلامی ندوشن» در سپهر علمی و فرهنگی ایران و جهان سخن گفته اند.

تهیه کننده مستند تلویزیونی «سایه سرو بلند» مصطفی رزاق کریمی، کارگردانی آن عطیه زارعی آرندی و مجری طرح این مستند نیز سعید وزیری است.

این مستند از مجموعه ۱۰ قسمتی است که به سفارش شبکه مستند سیما و به تهیه کنندگی مصطفی رزاق کریمی درباره ۱۰ چهره از مفاخر برجسته فرهنگی و علمی کشور تهیه شده است.

مشاور رسانه ای این مجموعه صدرا صدوقی روزنامه نگار حوزه اندیشه و تاریخ است.

محمدعلی اسلامی ندوشن ادیب، مترجم و استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی بود که سال‌ها زندگی خود را صرف تحقیق در آثار علمی و ادبی ایران و ترجمه آثار نویسندگان جهان کرد و آثارش به‌صورت کتاب در بیش از ۵۰ مجلد در موضوعات گوناگون اعم از ادبی، فرهنگی و اجتماعی منتشرشد.

از جمله آثار این استاد فقید می‌توان به «ماجرای پایان‌ناپذیر حافظ»، «چهار سخنگوی وجدان ایران»، «تأمّل در حافظ»، «زندگی و مرگ پهلوانان در شاهنامه»، «داستان داستان‌ها»، «سرو سایه‌فکن»، «ایران و جهان از نگاه شاهنامه»، «نامه نامور»، «ایران را از یاد نبریم»، «به دنبال سایه همای»، «ذکر مناقب حقوق بشر در جهان سوم»، «سخن‌ها را بشنویم»، «ایران و تنهائیش»، «ایران چه حرفی برای گفتن دارد؟»، «مرز‌های ناپیدا»، «شور زندگی» (وان گوگ)، «روزها» (سرگذشت - در چهار جلد)، «باغ سبز عشق»، «ابر زمانه و ابر زلف»، «افسانه افسون»، «دیدن دگر آموز»، «شنیدن دگر آموز»، «جام جهان‌بین» و «آوا‌ها و ایماها» اشاره کرد.

این چهره ماندگار زبان و ادب فارسی سه شنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ پس از یک دوره بیماری در سن ۹۷ سالگی در کانادا دارفانی را وداع گفت.

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج