۱۲۱۲۵۳۹
۴ نظر
۴۴۹۱
۴ نظر
۴۴۹۱
پ

همایون شجریان: آماده اجرای کنسرت رایگان هستم

نشست خبری رونمایی از آلبوم گاه فراموشی با خوانندگی همایون شجریان و آهنگسازی فردین خلعتبری امروز پنجشنبه ۲۲اردیبهشت‌ماه در تالار وحدت برگزار شد.

ایلنا: مراسم رونمایی و نشست خبری آلبوم گاه فراموشی با صدای همایون شجریان و آهنگسازی فردین خلعتبری، رضا موسوی مدیر هنری پروژه با همراهی مسئولان ایکس ویژن اسپانسر آلبوم ظهر امروز روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه در تالار وحدت تهران برگزار شد.

همایون شجریان: آماده اجرای کنسرت رایگان هستم

همایون شجریان در این مراسم گفت: آلبوم گاه فراموشی در کل آمیزه ای از موسیقی ایرانی و جز است و نقطه مشترک ایهامی است که در آن وجود دارد.

همایون توضیح داد: فردین اشعار آلبوم را سروده و آهنگ آنها را ساخته است. در چنین مواردی باید به شعر و موسیقی نگاه مشترک داشته باشیم چون از هم جدا نیستند.

همایون گفت: نوازندگان در کارشان چیزه دست هستند و فردین بر اساس ویژگی‌هایشان به ساخت قطعات پرداخته  و بخش‌هایی هم  بداهه بوده‌اند. کلیت آلبوم پیچیده نیست و متشکل از چهار نوازنده و یک خواننده است.

همایون شجریان درباره فعالیتهای آینده اش هم گفت:

کنسرتی برای تیرماه داریم که در تهران برگزار می شود و سالنش قطعی شده است و برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: قصد ندارم با صداو سیما همکاری کنم و این اتفاق رخ نخواهد داد.

 همایون درباره کنسرت اخیرش در دوبی و خواندن اثری درباره ایران همچنین حاشیه های صحیتهای ابراهیم عامدی (ابی) درباره نام نبردن از خلیج فارس هم گفت: من در جریان اتفاقات رخ داده قبلی بودم اما کار خودم را انجام میدهم و به حواشی و اخبار کاری ندازم خواندن برایی ایران در دوبی خواست خودم بود و کشور دوبی برای نخواندن از ایران محدودیتی نذاشت و ما هم در این رابطه با مورد یا فردی برخورد نداشتیم.

همایون شجریان درباره توجهش به مقوله آواز در موسیقی ایرانی اینگونه گفت:  من هم در زمینه آواز در کنار خواننده های دیگر هستم و فقط من نیستم که در زمینه آواز فعالم. 

او توضیح داد:  زمانه و زندگی مدام در حال تغییر است و قاعدتا سلیقه ها هم در حال تغییر است . من در دوسال کرونا فکر کردم تک ترکهایی ارائهه دهم که بعضی با هزینه شخصی بوده و برخی از آنها حامی داشته‌اند.

همایون شجریان در ادامه گفت: تغییر روزگار را نمی توان نادیده گرفت و باید بپذیریم امروز دیگر کسی آلبوم شصت دقیقه‌ای گوش نمی‌دهد. بنابراین من هم سعی می کنم با سلیقه امروز خودم را نطبیق دهم.

او در ادامه گفت: در دنیای امروز مانند سی چهل گذاشته نمی‌توان آلبومی براساس آواز ارایه دهم. همه چیز تغییر کرده از خوراکی‌ها تا وسایل نقلیه و در ادامه باقی مسائل هم تغییر کرده است.

همایون شجریان درباره گرانی بلیت کنسرت‌ها و مبالغ در نظر گرفته برای بلیت‌های کنسرت خودش گفت: درباره گرانی بلیت کنسرت‌ها چیزی نگویم بهتر است و ماهم تلاش می کنیم مشکلی به مشکل مردم اضافه نکنیم و حداقلها را در نظر بگیریم. همیشه سعی کرده ام راه متعادل را انتخاب کنم.

او افزود: کنسرت‌هایی که طی ماه‌های گذشته در اروپا برگزار کردم به یاد پدر و پرویز مشکاتیان بوده است و تلاش کردم طی اجرای قطعاتی یاد پدر را زنده نگه دارم.

همایون در ادامه درباره پیشنهادی که طی سال‌های گذشته در رابطه با برگزاری کنسرت‌های رایگان مطرح کرده بود گفت: برای برگزاری کنسرت‌های رایگان سر حرف چند سال پیشم هستم. قبلا گفتم کنسرت رایگان خیابانی و بدون محدودیت، اما این کار باید مدیریت شود و پیشنهاد می دهم در مکانی هزارنفری این اتفاق بیفتد. خیلی ها گفتند چند شب کنسرت رایگان برگزار کن اما به نظرم این کار دردی دوا نمیکند و منظورم طییف خیلی وسیع از مخاطبانی بود که امکانات ندارند.به کنسرت بروند.

در پایان مراسم ثقفی مذیر عامل مادیران گفت: مخاطبان از هفته اینده برای کنسرت رایگان در سایت مادیران ثثبت نام کنند.

رونمایی از آلبوم گاه فراموشی و امضای پوستر بخش پایانی آیین رونمایی اثر مشترک همایون شجریان و فردین خلعتبری بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود بر استاد همایون عزیز. سلامت و پایدار باشید ❤❤❤

    • ناشناس

      برو بابا دلت خوشه برو همون پولی کنسرت بذار پولدارهای تهران بیان کنسرتت

    • ناشناس

      کنسرت هاهم کیش برگذارکنیدکه گردشگری آنجاهم توسعه یابد!

    • ناشناس

      به نظرت احترام میگذارم ولی فقط ای کاش استاد شجریان فریب فتنه‌گران را نخورده بود و عاقبت به خیر شده بود. افسوس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج