۱۲۱۲۷۱۶
۲۷۵۴
۲۷۵۴
پ

موضع امروز ائمه جمعه درباره تصمیمات اقتصادی دولت

از صبح پنج شنبه و با تصمیم جدید اقتصادی دولت، در ازای دریافت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی، قیمت چهار قلم کالا شامل مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن آزاد سازی شد.

برترین‌ها: از صبح پنج شنبه و با تصمیم جدید اقتصادی دولت، در ازای دریافت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی، قیمت چهار قلم کالا شامل مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن آزاد سازی شد.

در این طرح، به سه دهک درآمدی اول هر نفر ۴۰۰ هزار تومان و از دهک چهارم تا نهم به هر نفر ۳۰۰ هزار تومان پرداخت شد.

اقدامی که اعتراض مردم را در برخی شهرها به دنبال داشت

ائمه جمعه هم در خطبه‌های امروز نظرات خود را نسبت به این طرح ابراز کردند.

احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد گفت: 

طبق نظر کارشناسان، در این تحولی که دولت در حال رقم زدن آن است، ویژگی‌هایی وجود دارد که می‌تواند بسیاری از چالش‌های اقتصادی ما را برای همیشه جبران کند و کشور را به نقطه‌ای باثبات برساند. اولین این ویژگی‌ها براندازی فقر مطلق است. رئیس جمهور نیز مکرر بیان کرده است که به دنبال این مسئله است. این کمک معیشتی که اخیرا دولت به خانواده‌ها پرداخت کرده است، باعث می‌شود که خانواده ۵ نفره‌ای که تا کنون هیچ درامدی نداشته است، ماهی ۲ میلیون تومان دریافت و در نتیجه قدرت خرید بسیاری از اقلام ضروری را پیدا کند، هرچند این خانواده هنوز زندگی ایده‌آلی ندارد، اما دیگر به فقر مطلق هم دچار نیست.

موضع امروز ائمه جمعه درباره تصمیمات اقتصادی دولت

علم‌الهدی با بیان اینکه از بین رفتن فاصله طبقاتی از دیگر ویژگی‌های این طرح تحول‌آفرین دولت است، اضافه کرد: به علاوه مهم‌ترین ویژگی این طرح، بیرون رفتن دست دولت از سفره مردم است که باعث ایجاد ثبات اقتصادی در کشور خواهد شد. یعنی در نتیجه این طرح، دیگر دولت قیّم اقتصادی مردم نیست و مردم در خرج کردن پول خود آزاد اند. در این طرح، پول مردم به دست خود آنان داده می‌شود و هر طور بخواهند آن را خرج می‌کنند و دیگر پول آنان در دست عده‌ای رانت‌خوار قرار نمی‌گیرد.


خطیب جمعه کرمان: قحطی در کشور نیامده ، فقط نظام توزیع دچار تحولاتی شده

علی توکلی، امام جمعه کرمان بیان داشت: امروز در تمام کشورها بحران غذایی است.

وی با بیان اینکه جنگ روسیه و اکراین به این بحران دامن زده است گفت: این دو کشور ۲۵ درصد گندم جهان را تامین می‌کردند و حالا خود این دو کشور دچار مشکل شده‌اند گفت: اکراین به سبد نان معروف است اما خود این کشور دچار بحران شده و در این کشور نان جیره بندی شده است.

موضع امروز ائمه جمعه درباره تصمیمات اقتصادی دولت

توکلی با اشاره به اینکه کشور به یک جراحی در اقتصاد احتیاج داشت بیان کرد: ممکن است ایراداتی در ابتدای این جراحی اقتصادی وجود داشته باشد و ما خودمان در این جراحی باید نقش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کسی که اجناس را در خانه خود ذخیره می‌کند فقط کار را بدتر می‌کند افزود: در کشور قحطی نیامده است فقط نظام توزیع دچار تحولاتی شده و در این بحران باید صرفه جویی و میانه روی را هر چند اندک فراموش نکنیم.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه در شرایطی که عده‌ای از مردم روغن پیدا نمی‌کنند افرادی هستند که چندین تن روغن را به کشورهای دیگر قاچاق می‌کنند گفت: هیچ گرگی گوشت گرگ دیگر را نمی‌خورد اما بعضی از ما انسان‌ها علنی گوشت هم را می‌خوریم و به هم ظلم می‌کنیم.


خطیب جمعه اصفهان : اگر سر و صدا کنید، آبروی کشور را برده‌اید

یوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان در خطبه‌های امروز گفت: 

اصلاح نظام یارانه ها تصمیم شخص آقای رییسی نیست، حتی رهبری هم تاکید دارند که وضع اقتصادی که از سال های قبل پایه ریزی شده، نیازمند اصلاح و تغییر است؛ یک تیم بزرگ این مسئله را مورد رصد و بررسی قرار داده و می دهد، تصمیم به دادن یارانه برای کمک به مستضعف بود، اما حالا مستضعف در آخر ردیف قرار گرفته است.

موضع امروز ائمه جمعه درباره تصمیمات اقتصادی دولت

امام جمعه اصفهان با اشاره به روند دسترسی آرد به نانوایی ها و دیگر بخش ها از سوی دولت، خاطر نشان کرد: دولت آرد را کیلویی۱۰ هزار تومن می‌خرد، آردش می کند بعد در قالب آرد یارانه ای به نانوایی ها و دیگر بخش های نیازمند آرد، آن را زیر۵۰ هزار تومان می فروشد بعد ما شاهد هستیم که چطور برخی نانواها یا دیگران این گونی آرد را در بازار آزاد به ۶۰۰ و ۷۰۰ هزار تومان می‌فروشند، این انصاف است؟

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه مخاطب مصرف ماکارونی هم فقط افراد معمولی نیستند، گفت: کارخانه‌های ماکارونی این قلم جنس را به ۶۶ کشور اروپایی با قیمت بالا می‌فروشند و سودش هم به جیب هیچ کس جز همان آقای کارخانه دار ماکرونی نمی‌رود؛ این باید عوض شود؛ این بی عدالتی است.

وی درعین حال ادامه داد: در این خصوص باید تبعات جنگ اوکراین و روسیه را هم مد نظر قرار داد، چون این دو کشور از اصلی‌ترین صادرکنندگان مواد غذایی به سایر کشورهای اروپا بوده اند و ما شاهدیم که در کشوری مانند آلمان نیز امروز مردم به قفسه مغازه ها حمله می‌کنند.

امام جمعه اصفهان با زیر سوال بردن خرید بیش از نیاز برخی مردم در روزهای گذشته تصریح کرد: فردی اصلا ماکارونی دوست نداشته، اما حالا که گران شده رفته چند بسته از آن خریده است؛ خب گران شده؟ آدم چیز دیگری می خورد، مردم بدانید مغازه ها پر است مسئولان نمیگذارند مغازه‌ها خالی شود؛ صبر کنید تا تنش بخوابد، اگر سر و صدا کنید، آبروی کشور را برده‌اید.

طباطبایی نژاد خاطر نشان کرد: به دفتر ما زنگ میزنند فلان چیز گران شده؛ ما می‌دانیم، دولت و مسئولین هم می دانند، اما هیچ دولتی چه عادل و چه غیر عادل نمی خواهد مردم از سیاست هایش ناراضی باشند؛ تقوا پیشه کنید و اقلام را اضافه به خانه های خود نبرید،

وی با یادآوری سخنان چند روز قبل استاندار اصفهان با او درباره روغن گفت: استاندار گفتند دو برابر نیاز هر ساله روغن برای مردم اصفهان تهیه و در اختیار بازار قرار داده شده، اما باز هم نیست و کمبود به وجود آمده است؛ بگذارید این سر و صداها بخوابد تا اقتصاد دان ها بنشینند و ببینند باید چه بکنند؛ تصمیم این است که چیزی عاید دلال‌ها نیاید؛ به هر حال تنش‌هایی هم رخ می دهد؛ باید با تدبیر و دقت و طمانینه مسائل را پیش ببریم و تلاش کنیم که جهاد تبیین را سر لوحه عمل خود قرار دهیم.


امام‌جمعه کرج: جراحی درد دارد، باید تحمل کنیم​

سید محمد مهدی حسینی همدانی ، امام جمعه کرج بیان داشت: 

 یکی از بحث‌های داغ روز اصلاح یا مردمی کردن یارانه‌ها است که دراین فضا شیطان دست به کار شده و بازار دین فروشان را رونق داده بطوری که عده‌ای از راه تفریط و افراط امنیت روانی جامعه را برهم می‌زنند.

موضع امروز ائمه جمعه درباره تصمیمات اقتصادی دولت

او اضافه کرد:دراین روزها تحلیل گران و کارشناسان نظر و آمارمی دهند بنابراین همه باید توجه کنیم، اما این نکته را تذکرمی دهیم و آن این است که نباید فراموش کرد که قسمت زیادی از مشکلات درنتیجه سوء مدیریت‌ها و بی تدبیرهای دولت‌های قبل است که باید اصلاح صورت گیرد تا مسیر هموار شود.

آیت الله حسینی همدانی گفت: جای تقدیردارد رییس جمهور صادقانه بدون اینکه اظهار بی اطلاعی کند و خود را به بی خبری بزند مطالب مورد نیاز را با مردم در میان می‌گذارد چراکه مردم درسختی به سرمی برند و باید قدردان آنان به خاطر صبوری‌ها و همراهی‌هایی که در بهتر شدن اوضاع دارند بود.

او افزود: مردم به خوبی متوجه هستند تلاش‌ها برای بهترشدن اوضاع است وقتی ناچاربه جراحی شدیم، چون جراحی یک مقدار درد و دوران نقاهت دارد باید تحمل کنیم تا از این مرحله عبور کنیم.


انتقاد غیرمنتظره امام‌جمعه همدان از مردم

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: در دوران دفاع مقدس خانواده‌ها، جوانان و عزیزان خودشان را تقدیم اسلام و کشور کردند اما امروز، برخی از روغن و مرغ نمی‌توانند بگذرند، ایثار، فضل و بزرگی را فراموش نکنیم، اگر می‌خواهیم خدا به ما رحم کند به یکدیگر رحم کنیم.

موضع امروز ائمه جمعه درباره تصمیمات اقتصادی دولت

حبیب‌الله شعبانی‌موثقی با اشاره به موضوع اصلاح پرداخت یارانه‌ها اظهار کرد: برخی از واردکنندگان کالاها را با دلار ۴۲۰۰ تومانی خریدند اما با دلار ۲۵ هزار تومانی به مردم عرضه کردند که بیشترین سود به جیب دلالان و قاچاقچیان رفت، تاکنون ۱۲۵۰ پرونده تخلف در خصوص ارز ۴۲۰۰ تومانی تشکیل شده که رسیدگی به آن چندین سال وقت دستگاه قضا را خواهد گرفت. 

امام جمعه همدان تصریح کرد: بخش زیادی از تورم در دولت قبل مربوط به همین ارز ۴۲۰۰ بود، برگشت از شیوه غلط نیازمند شجاعت است و همه کارشناسان به اشتباه بودن پرداخت این ارزها اذعان دارند و دولت شهامت برگشت از مسیر غلط را داشته و این طرح در حال اجراست، البته اصلاح آن زمان بر است.

وی با بیان اینکه در اصلاح پرداخت یارانه‌ها نگرانی‌هایی وجود دارد که دولت باید به آن توجه داشته باشد، گفت: نگرانی اول مردم، گران شدن بقیه اجناس است، این یارانه‌های واریزی برای چهار قلم از اجناس شامل لبنیات، مرغ، تخم مرغ و روغن بوده، اما نگرانی مردم برای این است که بقیه کالا و مسکن هم تحت تاثیر آن، گران شوند.

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه نگرانی دوم‌ مردم عدم ثبت نام برخی از افراد در سامانه پرداخت یارانه است، افزود: نگرانی بعدی مردم احتکار کالاهاست که در روزهای اخیر هم نمونه‌هایی از آن مشاهده شده، که البته دولت برای مبارزه با آن نظارت و بازرسی‌ها را بیشتر کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار کرد: در چنین شرایطی که مردم در مضیقه هستند احتکار ناجوانمردانه است،  اگر کسی احتکار می‌کند جریمه تنها کافی نیست، باید پروانه کسب او باطل شود.

شعبانی‌موثقی وضعیت موجود را یک‌شوک موقت اقتصادی بر کشور دانست و گفت: مردم در چنین شرایطی باید به دولت کمک کنند،  هجمه بر بازار باعت می‌شود گرانی‌ها بیشتر شود، خریدهای بیش از اندازه اشتباه است، مردم باید طبق فرموده‌های رهبری در این شرایط کمک کنند. 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج