جاباما
۱۲۱۳۲۶۵
۲ نظر
۴۶۶۸
۲ نظر
۴۶۶۸
پ

شمایل پیشنهادی برای یک خودروی نوستالژی

​هنوز هم نمونه هایی از خودروی ژیان را در خیابان های ایران مشاهده می کنیم. بازتولید فناورانه آن پیشنهادی نوستالژی برای سیتروئن است.

عصر ایران: ژیان یکی از ماندگارترین و معروف ترین برندهای خودرویی در کشور ایران است. این فرانسوی کوچولو که با ظاهر متفاوت خود برای سال ها در خیابان های ایران حضور داشته، اکنون به نمادی از یک خودروی کلاسیک و بخشی از تاریخ این صنعت مبدل شده است.

اولین بار در سال ۱۹۶۷ روی خط تولید قرار گرفت و مدل های مختلف آن تا سال ۱۹۸۳ همچنان تولید شد. موتور ۲ سیلندر کم مصرف پس از طراحی ظاهری، مهم ترین ویژگی این خودرو بود، چیزی حدود ۵ لیتر برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی!

اما ژیان در بخش فنی نیز میزبان یک فناوری مهم بود؛ سیستم تعلیقی ژیان نسبت به زمان خود بی‌نظیر است: زیرا ساختار تعلیق این خودرو به صورت دو استوانه‌ است که زیر خودرو قرار دارد، در واقع نوعی کمک فنر که در طول خودرو قرار می‌گیرد و هر کدام از میله‌ها به یکی از چرخ‌ها متصل می‌شود. ضربه گیر هم به صورت یک واحد مجزا عمل می کند.

جالب است بدانید که یک مهره در آن وجود دارد که با شل و سفت کردن آن (به‌ صورت دستی) می‌توان ارتفاع خودرو را تنظیم کرد. بسیاری آن را با سیستم تعلیق هیدرونیوماتیک مشهور سیتروئن اشتباه می‌گیرند. بخاطر استفاده از همین سیستم تعلیق است که در موانع و دست اندازها سطح بالایی از راحتی و نرمی را به همراه داشت، چیزی که در پیکان آن زمان به هیچ عنوان قابل احساس نبود!

اما آنچه که بهانه پرداختن به ژیان شد، تصاویر رندری است که اخیرا در رسانه های بین المللی جابجا می شود و به نوعی طراحی بروز و فناورانه ژیان را تداعی می کند.

برای مقایسه بهتر تصاویر را نزدیک هم قرار داده ایم:

شمایل پیشنهادی برای یک خودروی نوستالژی

شمایل پیشنهادی برای یک خودروی نوستالژی

نامی که برای این رندر انتخاب شده، سیتروئن ایی-مهاری است که مشاهده می کنید جزئیات مشترک بسیاری با طرح اولیه ژیان دارد. در صورت توجه کمپانی فرانسوی به تولید این مدل، قطعا خاطره ژیان برای بسیاری از مخاطبان این برند باردیگر زنده خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      ژیان برای اولین بار در دهه 1930 میلادی تولید شده است که طراحی چراغهای جلوی خارج از بدنه آن به دلیل پیروی از این نوع طراحی مرسوم در آن زمان بوده است

    • عدالت

      ما هم پراید روی چند مدل خودرو گذاشتیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج