۱۲۱۳۶۹۵
۱ نظر
۳۸۱۱
۱ نظر
۳۸۱۱
پ

افشای سیسمونی برای حذف قالیباف بود؟

به نظر می رسد، قالیباف حتی اگر برای بار سوم ریاستش بر مجلس تجدید شود جایگاه شکننده و منفعل خواهد داشت.

قرن نو: به نظر می رسد،  قالیباف  حتی اگر برای بار سوم ریاستش بر مجلس تجدید شود جایگاه شکننده و منفعل خواهد داشت.

محمدباقر قالیباف همچنان در تلاش است تا در سومین دور از انتخابات هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بازهم از رقبا پیشی گرفته و در راس هیات رئیسه قرار گیرد اما حاشیه‌های بسیار و رقبای سرسخت اینبار می توانند مانع بزرگی در راه رسیدن او به این هدف محسوب شوند؟طبق آیین‌نامه داخلی مجلس،انتخابات اعضای هیئت رئیسه مجلس از رئیس نواب و رئیس دبیران هیئت هر ساله و همزمان با روز بازگشایی مجلس در خرداد ماه برگزار می‌شود. امسال به گفته محمد رشیدی عضو هیئت رئیسه مجلس قرار است انتخابات برای اجلاسیه روز چهارشنبه ۴ خرداد برگزار شود.

افشای سیسمونی برای حذف قالیباف بود؟

هیئت رئیسه مجلس دارای ۱۲ پست است که شامل رئیس، نواب رئیس، ۶ کارپرداز و ۳کارپرداز یا ناظر است که این اعضا با رای‌گیری توسط دیگر نمایندگان مجلس انتخاب می‌شوند.

آماده باش برای رقابت با قالیباف

با فرا رسیدن موسم انتخابات هئیت رئیسه ، معلوم شد که قالیباف به تنهایی در میدان نیست. چند نماینده برای رقابت در این انتخابات اعلام آمادگی کرده‌اند. از جمله این افراد می توان به الیاس نادران نماینده مردم تهران اشاره کرد . وی در یک جلسه خصوصی از عزم خود برای کاندیداتوری ریاست مجلس در دور سوم انتخابات هیات رئیسه مجلس یازدهم خبر داد و اعلام کرده که حتی اگر یک رای بیاورد تا پایان در میدان رقابت باقی می‌ماند.

رحیم زارع نماینده مردم آبادان در مجلس نیز این موضوع را تایید کرد . عباسی نماینده مردم کازرون نیز خبر کاندیداتوری خود را برای ریاست مجلس اعلام کرده است.مرتضی آقاتهرانی چهره برجسته جبهه پایداری نیز کاندیدای تصدی ریاست مجلس شده است . در این میان گفته می‌شود علی نیکزاد به احتمال زیاد همچنان نایب رئیس مجلس باقی می ماند عبدالرضا مصری رئیس دوم مجلس هم یکی دیگر از گزینه های انتخابات نواب رئیسی مجلس در اجلاسیه سوم است، همچنین حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ یکی از گزینه‌های جدی برای کسب نایب رئیسی مجلس در اجلاسیه سوم است

قالیباف در اجلاسیه اول ۲۳۰ رای و در اجلاسیه دوم هم ۲۳۰ رای موافق داشت. هم اکنون نیز بسیاری نسبت به مقبولیت قالیباف برای تصدی ریاست بر مجلس اظهار نظر می‌کنند.

از جمله علی کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس در این‌باره گفته است: به احتمال زیاد قالیباف رئیس مجلس است چرا که از پایگاه‌های بسیار خوبی در نمایندگان برخوردار است. این گروه بر این باورند که محمد باقر قالیباف این بارهم می‌تواند رای لازم را برای تصدی صندلی ریاست مجلس کسب کند .

سیسمونی گیت نقشه ای برای حذف قالیباف بود؟

از سوی دیگر گفته می‌شود حدود دو هفته مانده به انتخابات هیئت رئیسه برخی اعضای جبهه پایداری رایزنی‌های خود را با برخی چهره‌های مطرح در مجلس کلید زدند تا آن‌ها را برای کاندیداتوری ریاست یا نائب رئیسی متقاعد کنند.

هر چند در ابتدای فعالیت این مجلس، اعضای جبهه پایداری با ریاست قالیباف بر مجلس مخالف بودند اما با سهم خواهی از قالیباف با ریاست وی در مجلس هماهنگ شدند. اما به نظر می رسد که اختلاف بین طیف پایداری و طیف نزدیک به قالیباف در برخی طرح های مجلس از یک سو و نقدهای گاه و بیگاه قالیباف به دولت رئیسی، این جبهه را به مرحله عبور از ریاست قالیباف رسانده است.

حتی گفته می‌شود که رقبای وابسته به جبهه پایداری سناریوی انتشار ویدیوی خانواده قالیباف در فرودگاه امام خمینی را ترتیب داده‌اند و ماجرای سیسمونی گیت را به راه انداختند. کارشناسان سیاسی با اشاره به شرایط اقتصادی مقاومتی تأکید دارند که ماجرای سیسمونی گیت پس از مخالفت قالیباف با طرح صیانت، جان گرفت و دایره ای از انتظارات برای استعفا و عذر خواهی قالیباف شکل داد .

افشای سیسمونی برای حذف قالیباف بود؟

 

برخی از کارشناسان سیاسی نیز معتقدند در حالی که سر لیست جبهه پایداری در انتخابات مجلس، محمد باقر قالیباف بوده است ، آنها نمی توانند به راحتی از سر لیست خود در مجلس عبور کنند اما به نوعی با تضعیف قالیباف سرمایه اجتماعی او را در بین مردم به ویژه اقشار انقلابی، خدشه دار می کنند و این روشی است که می تواند به نتیجه بیانجامد. در وقع تمام این موارد ناشی از رقابت درون جبهه اصولگرایی است که با تضعیف قالیباف در صدد نوعی تسویه حساب داخلی هستند.

به نظر می رسد، قالیباف حتی اگر برای بار سوم ریاستش بر مجلس تجدید شود جایگاه شکننده و منفعل خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      فقط سیسمونی نبود، خرید دو آپارتمان در استانبول به قیمت ۴۰ میلیارد تومان هم بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج