جاباما
۱۲۱۵۸۸۰
۳۷۶
۳۷۶
پ

بورل: اتحادیه اروپا برای جنگ آماده نیست

​جوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه برای جنگ آماده نیست و اگر با جنگی مانند اوکراین مواجه شود، مهمات ارتش‌های کشورهای اروپایی ظرف ۲ هفته به اتمام می‌رسد.

ایرنا: جوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه برای جنگ آماده نیست و اگر با جنگی مانند اوکراین مواجه شود، مهمات ارتش‌های کشورهای اروپایی ظرف ۲ هفته به اتمام می‌رسد.

بورل در اظهارات خود در اندیشکده مرکز مطالعات سیاسی اروپا گفت: به نظر نمی‌رسد کشورهای اروپایی بتوانند به موقع قابلیت‌های نظامی خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهند زیرا این فرایند اختیاری است و قانونی وجود ندارد تا افزایش قابلیت‌های نظامی را محقق کند.

بورل: اتحادیه اروپا برای جنگ آماده نیست

او توضیح داد که اگرچه ضعف‌های دفاعی اتحادیه اروپا به خوبی شناخته شده است با این حال کشورهای عضو اتحادیه اروپا به یک زنگ هشدار نیاز دارند تا به شیوه‌ای هماهنگ عمل کنند.

بورل همچنین در خصوص جنگ اوکراین گفت: ما باید از این جنگ درس بگیریم. ارتش‌های اروپایی نمی‌توانند بیش از دو هفته در جنگی مانند اوکراین دوام بیاورند زیرا مهمات آن‌ها تمام خواهد شد.

او در ادامه اشاره کرد که اروپایی‌ها بیش از حد به صلح عادت کرده‌اند و از پذیرش تهدید نشات گرفته از خارج خودداری می‌کنند.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: نباید فکر کنیم که وضعیت طبیعی صلح است. وضعیت طبیعی همه امور جنگ است و ما در اروپا به این باور عادت کرده‌ایم که صلح یک وضعیت عادی است و امیدوارم شاهد خلاف این باور نباشیم.

بورل در پایان اظهارات خود تصریح کرد: زمان پیشبرد قابلیت‌های دفاع اروپایی فرا رسیده است. ما باید پایگاه صنعتی دفاعی اروپا را تقویت و ظرفیت‌های نظامی مورد نیاز برای دفاع از خود را ایجاد کنیم. ما باید ناتو را قوی‌تر و هر زمان که لازم باشد از شرکای خود به خوبی حمایت کنیم.

به گزارش ایرنا، بورل روز یکشنبه نیز اعلام کرده بود که اتحادیه اروپا باید مسئولیت امنیت خود را بر عهده گیرد و نیروهای نظامی اروپایی تشکیل دهد.

بورل توضیح داد: محیط امنیتی جدید نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا باید مسئولیت بیشتری در قبال امنیت خود بپذیرد. برای انجام این کار، ما به یک ارتش اروپایی مدرن و قابل تعامل نیاز داریم که در سطح بالاتری فعالیت کند و به دنبال افزایش قابلیت‌ها و نیروهای خود باشد.

اتحادیه اروپا تاکنون با اختصاص ۵۰۰ میلیون یوروی دیگر از ارتش اوکراین حمایت مالی کرده است. این اتحادیه در مجموع ۲ میلیارد یورو به این کشور کمک نظامی کرده است. این مبلغ از طریق صندوق صلح اروپا ارائه می‌شود و به اوکراین اجازه می‌دهد سلاح‌ها و تجهیزات لازم برای جنگ با روسیه را خریداری کند.

بورل همچنین پیشتر گفته بود: امکان دستیابی به توافق بر سر بسته تحریمی ششم علیه روسیه وجود ندارد و ما در مورد تحریم نفت روسیه اتفاق آرا نداریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج