جاباما
۱۲۱۶۲۸۶
۸۳۴۱
۸۳۴۱
پ

نیویورک تایمز: حمله پهپاد اسراییلی به سایت پارچین

روزنامه "نیویورک تایمز" آمریکا در گزارشی مدعی شد انفجار چهارشنبه هفته گذشته در سایت نظامی پارچین در شرق تهران، در اثر حمله پهپاد انتحاری اسراییل از داخل خاک ایران، به این سایت نظامی بوده است.

عصرایران: نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شد که انفجار مرگبار روز چهارشنبه در مجتمع نظامی پارچین تهران توسط پهپادهای انتحاری کوادکوپتر صورت گرفته است.

این گزارش با استناد به ادعای ۳ منبع ایرانی و یک مقام آمریکایی منتشر شده است.

این منابع تایید کرده اند که انفجار چهارشنبه گذشته در پارچین یک حادثه نبوده بلکه در اثر یک حمله پهپادی صورت گرفته است، اما از بیان اینکه چه کسی پشت این حمله بوده، خودداری کرده اند.

بر اساس این گزارش، پهپادهای مهاجم در ساختمانی که برای تحقیق در مورد توسعه پهپادهای ایران استفاده می شد، منفجر شده است که در اثر آن یک مهندس جوان ایرانی کشته شده (به شهادت رسیده) و یک نفر دیگر زخمی شده است.

نیویورک تایمز: حمله پهپاد اسراییلی به سایت پارچین

پهپاد انتحاری رژیم صهیونیستی

نیویورک تایمز در گزارش خود مدعی شده این حمله با الگوی حملات قبلی که به اسراییل نسبت داده شده است، از جمله حملات قبلی علیه تاسیسات ساخت و توسعه پهپادی در ایران، مطابقت دارد.

منابع ایرانی به نیویورک تایمز گفتند که حمله پهپادی از داخل ایران انجام شده است چون فاصله سایت پارچین با مرز بسیار زیاد است و کوادکوپترهای مهاجم بُرد کوتاهی دارند و به همین خاطر به احتمال زیاد از منطقه ای نزدیک به سایت پارچین پرواز کرده اند.

به نوشته تایمز اسراییل: در حالی که مقامات ایرانی در ابتدا از کلمه "حادثه" برای توصیف این انفجار استفاده کردند، اما وزارت دفاع در بیانیه خود از واژه "شهادت" برای یک مهندس جوان ایرانی کشته شده در این حادثه خبر داده و این مساله نشان دهنده این است که تهران متقاعد شده که این حمله توسط یک عامل یا نهاد خارجی انجام شده است.

نیویورک تایمز: حمله پهپاد اسراییلی به سایت پارچین

سکوی پرتاب پهپادهای انتحاری ایران 

این اولین بار نیست که یک حمله پهپادی از داخل مرزهای ایران توسط عواملی که گفته می شود در استخدام اسراییل بوده اند، انجام می شود.

فوریه گذشته (بهمن 1400) در اثر یک حمله پهپادی مشابه - که به اسراییل نسبت داده شد - به تاسیسات پهپادی ایران در کرمانشاه آسیب زیادی وارد کرد و ایران را بر آن داشت تا به سایتی در شهر اربیل عراق که ادعا می‌کند پایگاه اطلاعاتی اسراییل است، موشک شلیک کند.

نیویورک تایمز در حالی اذعان می کند که پایگاه موشک باران شده در اربیل، متعلق به اسرائیل بوده است که جریان هایی در صدد انکار این موضوع بودند و اینک با گزارش این رسانه آمریکایی، مهر تایید دیگری بر فعالیت های اسرائیل در عراق زده شده است و نشان می دهد که هدف قرار دادن این پایگاه اسرائیلی، اقدامی دفاعی و موجه بوده است.

اسراییل درباره حادثه چهارشنبه در پارچین اظهار نظری نکرده است اما یک مقام ارشد نظامی اسراییل به نیویورک تایمز گفته که این کشور منابع قابل توجهی را برای کشف و انهدام چنین تسلیحاتی سرمایه گذاری کرده است که با توجه به اینکه می توانند از سیستم های ضد موشکی ارتش اسراییل موسوم به " گنبد آهنین" عبورکنند، تهدیدی جدی به شمار می روند.

حادثه روز چهارشنبه در پارچین چند روز پس از آن صورت گرفت که افراد مسلح یکی از افسران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در شهر تهران ترور کردند.

نیویورک تایمز: حمله پهپاد اسراییلی به سایت پارچین

تشییع پیکر شهید "صیاد خدایی" در تهران/ عکس: عطا کناره/ خبرگزاری فرانسه

پس از این حمله یک مقام اطلاعاتی به نیویورک تایمز گفته که اسراییل به مقامات آمریکایی اطلاع داده که پشت این ترور بوده و سرهنگ (شهید) "حسن صیاد خدایی" را در هشداری به تهران در مورد ادامه عملیات یک واحد مخفی در سپاه قدس که مسئول حمله به اسراییل است، ترور کرده است.

ایران اعلام کرده است که انتقام این شهید را از اسرائیلی ها خواهد گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج