اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۱۶۶۳۸
۱۲۱ نظر
۱۲۲۱۶
۱۲۱ نظر
۱۲۲۱۶
پ

چرا افزایش حقوق بازنشستگان اعمال نشد؟

خبرها می‌گویند حدود دو ماه و چند روز از سال جاری گذشته اما افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هنوز تصویب نشده است.

روزنامه همدلی نوشت: خبرها می‌گویند حدود دو ماه و چند روز از سال جاری گذشته اما افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هنوز تصویب نشده است.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی گفته در صورت تصویب و ابلاغ از سوی دولت افزایش حقوق فروردین بازنشسته‌ها با حقوق خرداد پرداخت می‌شود و معوقه اردیبهشت نیز بررسی و پرداخت خواهد شد، جدای از اینکه حقوق معوقه میلیون‌ها بازنشسته گرفتار در این گرانی، در وضعیت ابهام قرار گرفته و معلوم نیست سود این تأخیر به جیب چه کسانی می‌رود، به نظر می‌رسد دولت و مجلس در این زمینه هنوز تصمیم نهایی را نگرفته‌اند و بحث همچنان بر سر این است که این افزایش بار تورمی دارد یا خیر؟

چرا افزایش حقوق بازنشستگان اعمال نشد؟

 اردیبهشت تمام شد، نزدیک به یک‌هفته‌ای از خرداد گذشت، اما افزایش حقوق بازنشستگان هنوز اجرانشده و در هاله‌ای از ابهام قرارگرفته است؛ آن‌هم در شرایطی که هزینه‌های زندگی بازنشسته‌ها حدود 100درصد رشد کرده. حالا نزدیک به 14میلیون بازنشسته تأمین اجتماعی همچنان گرفتار کوچک‌تر شدن سفره‌های معیشت و بی‌تفاوتی دولت به ماجرای حقوقشان هستند.

نکته قابل‌توجه این است که سکانداران اقتصادی نیز در این زمینه اطلاعات چندانی ندارند و واکنش‌های عجیبی به این دغدغه نشان می‌دهند. مثلاً چند روز پیش وزیر کار گفته بود وقت نداشتیم افزایش حقوق بازنشستگان را بررسی کنیم؛ موضوعی که اهمیت آن به سفره و معیشت میلیون‌ها بازنشسته گره‌خورده و صحبت از تبعات انجام یا عدم انجام آن در هر جایی مطرح است.

سؤالی که مطرح است این است، سکانداران اقتصادی چه میزان از سفره‌های خالی بازنشسته‌های تأمین اجتماعی باخبرند که این میزان تعلل را دست‌مایه فعالیت‌های خود قرار داده‌اند؟ پیش‌ازاین گفته می‌شد سه وزارتخانه در دولت با افزایش حقوق بازنشستگان مخالف هستند، حالا حدود دو ماه از سال گذشته اما همچنان 57.5درصدی که باید به‌حساب این قشر از جامعه پرداخت می‌شد، واریز نشده است. عدم واریز این افزایش حقوق در حالی است که در روزهای گذشته مشخص شد که یارانه بسیاری از کارگران و بازنشستگان را قطع کرده‌اند.

درحالی‌که دولت هم همچنان با افزایش حقوق این قشر ضعیف موافقت نکرده. آن‌طور که عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای استان تهران به ایلنا خبر داده: «نمی‌توان در مورد صندوق تأمین اجتماعی صحبت کرد اما اشاره‌ای به کاهش و ضعف خدمات درمانیِ ارائه‌شده توسط این صندوق نکرد. کارگران آن‌طور که بایدوشاید از خدمات درمانیِ مناسب برخوردار نیستند.»

چرا افزایش حقوق بازنشستگان اعمال نشد؟

علیرضا فتحی (عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای استان تهران) امنیت شغلی، معیشت و تأمین اجتماعی را مهم‌ترین دغدغه‌ کارگران دانست و گفت: «همه‌ این مسائل متأثر از سیاست‌های دولت است و چنانچه سیاست‌ها در سطح کلان اصلاح نشود، مشکلات کارگران نیز از بین نخواهد رفت.» وی گفت: «امروز و با وجودِ افزایش ۵۷درصدیِ دستمزد همچنان تأمین حداقل‌های زندگی دغدغه‌ی کارگران است درصورتی‌که کسی که کار می‌کند نباید دغدغه‌ تأمین نیازهای اساسی خود را داشته باشد.»

فتحی ادامه داد: «مشکلاتِ معیشتی طی چند سال گذشته دامنِ کارگر و بازنشسته را گرفته و به نظر می‌رسد با سیاست‌های ریاضتیِ دولت این وضعیتِ همچنان ادامه پیدا کند.»

عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای استان تهران در ادامه با انتقاد از عدم افزایش حقوق بازنشستگان در دومین ماه سال گفت: «متأسفانه به نظر می‌رسد دولت در این زمینه کوتاهی می‌کند درحالی‌که افزایش حقوق مطابق با مصوبه‌ی شورای عالی کار حق کارگران است. اینکه چرا دولت تا به امروز با این افزایش حقوق موافقت نکرده جای سؤال دارد! حقوق بازنشستگان، نتیجه‌ی سال‌ها بیمه‌پردازیِ آن‌هاست و در واقع آنچه امروز به‌عنوان حقوق به آن‌ها پرداخت می‌شود پولی است که از جیب خودشان به آن‌ها می‌رسد.»

فتحی همچنین با انتقاد از وضعیتِ خدماتِ درمانیِ بیمه‌شدگانِ تأمین اجتماعی گفت: «نمی‌توان در مورد صندوق تأمین اجتماعی صحبت کرد اما اشاره‌ای به کاهش و ضعف خدمات درمانیِ ارائه‌شده توسط این صندوق نکرد. کارگران آن‌طور که بایدوشاید از خدمات درمانیِ مناسب برخوردار نیستند این در حالی است که آن‌ها پول قابل‌توجهی به صندوق تأمین اجتماعی پرداخت می‌کنند. منکرِ مشکلاتِ صندوق نیستیم اما هزینه‌ی این مشکلات نباید بر دوش کارگر و بازنشسته بیفتد. آن‌ها حق بیمه پرداخت می‌کنند تا در هنگام بیماری و سالمندی خیالشان آسوده باشد اما متأسفانه این آسودگیِ خاطر دست‌نیافتنی شده است.»

چرا افزایش حقوق بازنشستگان اعمال نشد؟

عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای استان تهران تصریح کرد: «نیروی کار ما به لحاظ روحی در وضعیتِ مناسبی قرار ندارد و شاید این را بتوان ناشی از بی‌توجهی به این نیرویِ پُراهمیت دانست. به‌هرحال رشد تولید و پیشرفتِ اقتصادی در هر کشوری بیش از هر چیز وابسته به نیروی کار آن کشور است و از نیرویی که به لحاظ روحی و جسمی در وضعیتِ مناسبی قرار ندارد و دغدغه‌ی اصلیِ آن تأمین نیازهای روزمره است، نمی‌توان انتظارِ حرکتِ روبه‌جلو داشت.» هر چه هست، آغاز خردادماه با ادامه‌ نگرانی‌های بازنشستگانِ کم‌درآمد کارگری همراه شده است؛ بازنشستگانی که در بهار امسال، شاهد کاهش قدرت خرید خود بوده‌اند اما هیچ نشانه‌ای از افزایش حقوق ندیده‌اند.

تا پیش‌ازاین مرسوم بوده افزایش حقوق بازنشستگان کارگری هرساله به‌اندازه‌ی مصوبات شورای عالی کار باشد اما امسال علیرغم امضای مصوبه توسط هیات مدیره و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، دولت هنوز حاضر به تصویب و ابلاغ نشده است؛ حتی خبرهایی از گوشه و کنار می‌رسد که تصمیم بر این است که افزایش مزدی بازنشستگان را که توسط هیات مدیره سازمان پیشنهادشده، کاهش دهند؛ این احتمال در مورد بازنشستگان سایر سطوح می‌تواند یک احتمال جدی باشد. در ارتباط با بازنشستگان حداقل‌بگیر، قانون تکلیف را مشخص کرده: افزایش مستمری حداقل‌بگیران به‌اندازه‌ی افزایش حداقل مزد مصوب شورای عالی کار. باید دید در ادامه دعوای دولت و بازنشسته‌ها به کجا خواهد رسید.

به تاخیر افتادن افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱، برای برخی این نگرانی قدیمی را تا حدی تقویت کرد. نگرانی از اینکه مبادا صندوق‌های بازنشستگی توانایی افزایش حقوق و در نتیجه پرداخت مستمری‌های بازنشستگان را ندارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      اختیار دارید فعلا باید به نرخ جدید خرید کنید با حقوق سال قبل تا افزایش جدید بهتون حال بده

      پاسخ ها

      • ناشناس

        داریم میمیریم از بدبختی گرسنگی

      • نا شناس

        دو ماه ونیمه که این حرفها زده میشه بدون هیچ نتیجه ای! حداقل دیگه پستی در این رابطه نگذارید.هر وقت تصمیم گرفته بشه همه متوجه میشن!

    • ناشناس

      باسی سال سابقه بیمه تامین اجتماعی با ماهی سه میلیون بانشسته شدم !؟

    • بازنشسته آگاه

      چون کاغذ اسکناس تموم شده و هنوز نتونستن پول جدید چاپ کنند . انشاالله کاغذش که وارد بشه چاپ میکنند میدن دست بازنشسته ها !

    • بینام

      البته حقوق کشوری ها جزعی ترمیم شده قابل لمس نیست

    • مهدی،ابراهیمی

      چون خیلی پورو هستن

    • ناشناس

      ما شاغلین هم حقوق را به سال قبل دریافت و خرج را به دلار داریم پرداخت میکنیم

    • علی

      تورم همه چیز 100% گران شده حتی سبزی خوردن هم گران شده بعد هنوز بعد از گذشت 3 ما هنوز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را افزایش ندادید ؟؟؟؟

    • ناشناس

      بالاخره مجلس انقلابی و دولت کارآمد باید خودشان را اثبات کنند...مملکت که هرکی هرکی نیست...این افزایش باید توسط کارنشناسان بررسی و چلانده و مچاله و چکش کاری بشه، اگه به اجماع رسیدند انشاءالله ۱۰ درصد به پایه حقوق و نه کل دریافتی آنها، اضافه می‌کنند البته این اختیار را دارند تا امضا آقایان خشک نشده، می‌توانند ابن افزایش را وتو کنند.

    • ناشناس

      کجای کاری ! برخی ازنمایندگان مجلس جدیدا طرحی دردست دارند که بموجب آن طرح همسان سازی دائمی حقوق همه بازنشستگان را ازدستورکارمجلس خارج وحقوق ها به قبل از این طرح برمی گردد.
      حالا دیگه شایعه است یا نه، اللهُ اعلم.

    • رضا

      مسخره ترین حرف اینست که دولت بگوید حقوق بازنشستگان تورم زاست تورم زا تصمیمات غلط دولت قضایی نطامی است که در ارز یک ماه کالاهارا تا سیصد درصد گران کرد چهار میلیون حقوق بازنشسته که هزینه یک هفته است

    • ناشناس

      اینا فقط وقت برای گرون کردن همه چیز دارند مسائل و مشکلات بازنشستگان براشون ارزش نداره

    • همراه

      حقوق باز نشسته که خودش صندوق داره و پشتوانه کارخانه ای داره و سهام دار بانک رفاه هست بار تورمی داره یا پول بدون پشتوانه یارانه به مردم توزیع کردن اقای متخصق

    • ناشناس

      سودش جیب آقازاده میرود

    • بازنشسته

      وقتی وزیر کار که خودش مصوبه افزایش حقوق رو ابلاغ کرده .در هيئت دولت به مصوبه اونها مبنی بر اینکه حقوق کارگران شاغل در دستگاه‌های دولتی ۱۰ درصد اضافه بشه اعتراضی نمیکنه. یعنی تا آخرشو بخون. از اون طرف سازمان برنامه بودجه پاشو کرده تو یه کفش که حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی نباید بیشتر از ده درصد اضافه بشه. نه قانون کار رو و نه مصوبه شورای عالی کار رو در این مورد قبول نداره. این داستان همچنان ادامه داره.

    • ناشناس

      از بازنشسته ها از همه متنفرند

    • ناشناس

      حقوقی نمیدن میخوان همه گرفتار حواسشون به گرفتاری گرونی پرت باشه

    • ناشناس

      خجالت آوره هیچ کس زندگی نکرد

    • ناشناس

      قبل عید میگن میخوان حقوق ها رو زیاد کنن به دروغ همین حرف باعث گرونی چند باره همه چی میشه بعد عید هم زیاد نمیکنن حقوق رو

    • حسین والی

      دولت فعلی یکی از بی توجه ترین و بی درک ترین دولت بعد ازانقلاب

    • ناشناس

      چون پول نیست. خزانه خالی ، کشتی هم به گل نشسته

    • ناشناس

      خوب یکدفعه با زنشسته ها رو بکشند تا هم بازنشسته ها راحت شوند وهم دولت صرفه جویی کرده باشه به نظر شما چطوره؟

    • کامی کت

      تنها چیزی که تو این مملکت ارزش ندارد جان مردم و معیشت مردم است متاسفانه مسولان حرف و عملشان یکی نیست 3ماه از سال گذشته بیشترین حجمه اقتصادی به مردم وخصوصا بدنه بازنشسته خورده اما دریغ از افزایش حقوق مگر بازنشسته چقدر حقوق میگیره که باید به پارسال حقوق بگیره و با تورم امسال خرج کنه

    • ناشناس

      یش از یک ماه موضوه افزایش حقوق بازنشستگان در تأمین اجتماعی معطل ماند و الان بیش از یک ماه است که هنوز در دولت تأئید نشده و همه وانمود می کنند که هیچ مشکلی برای تأئید وجود ندارد! پس چرا این دست و آن دست می کنید؟!
      بصراحت بگوئید مشکلتان چیست؟! و هر چه دوست دارید تصویب کنید تا بازنشستگان تکلیف خودشان را بدانند!

    • ناشناس

      یه ویرگول جابه جا شده.تا آخر سال درست میشه

    • ناشناس

      آخه پول این افراد خوردن داره بابا الان دخترا عروسا نوه ها میان دختر و پسر دانشجو ودم بخت داریم جهیزیه میخاد تورو خدا اینقد اذیت نکنین گناه داره

    • mksh

      مگر صندوق تامین اجتناعی از بوجه دولت استفاده میکند که باید دولت تصویب کند ؟؟؟؟؟!!!!!

      پاسخ ها

      • ناشناس

        تازه دولت دست کرده تو صندوق کلی هم بدهکاره

    • ناشناس

      یکی در دولت بیاد توضیح بده علت تأئید نکردنشون چیه

    • ناشناس

      این افزایش و اصل حقوقمان رو هم ببرید و بدهید به ملتهای مظلوم منطقه

    • ناشناس

      دولت انننننقلابی ههههههه

    • حسین اعظامی

      اگر امروز حقوق من بازنشسته ومستمر بگیر تکلیف اش روشن نشود کارگری که الان سرکار است میل به کار کردن ندارد چون از وضع موجود با خبر است بس بیا ید صادقانه بگویم بازنشستگی دیگر بدرد نمی خوره شغل آزاد بهترین

    • بازنشسته

      چطور حقوق ومزایای خودشان را می‌خواهند افزایش دهند بار تورمی نداره

    • بنده خدا

      اگه قصد اضافه کردن حقوقها رو ندارید حداقل قیمت اجناس رو بیارید پایین

    • حسین اعظامی

      این کار دولت باعث شد که کارگران در سر کار بی تفاوت باشد که بازنشسته امروز می بینند که چقدر سختی می کشند با این وضع در آینده بازنشسته خیلی کم خواهیم داشت

    • خزانه خالی

      اقا جان این همه داد وقال نکنید ما خرج حاقل ۴ کشور باید تامین کنیم ما جمعیت ۱۵۰ میلیونی هستیم نه جمعیت ۸۵ میلیونی

    • ناشناس

      واقع فقط بازنشستگان تامین اجتماعی بار مالی دارن ولی انهاهی که حقوق چند صد وچند ده میلیونی میگیرن بار مالی ندارن فقط به بازنشسته تلمین اجتماعی جون ادمهای زحمت کش وزجر کشیده هستن زورشون رسیده چجور دولت مستضعفان هست ای دولن انقلابی فقط حرف میزنن

    • ناشناس

      ساده است برای اینکه هیچکدوم از مسئولین بازنشستگی ندارن و همیشه حقوق کامل میگیرن

    • ناشناس

      تمام اجناس برخلاف دروغ های همیشگی مسئولان نامردمی که فقط چهار قلم گفته میشه افزایش پیداکرده بهای خدامات پستی که نجومی اینترنت واویلا گاز که الی ماشااله تا ببینم چه تصمیمات سخت دیگه ای البته فقط برای مردم درمانده میگیرن روبه بالا تورم ایجادنمیکنه

    • ناشناس

      واقعا که صندوق بازنشستکان تامین اجتماعی دولتی نیست ربطی هم به دولت نداره ولی مخالف اضافه شدن حقوق بازنشسته هست تازه نزدیک ۳۰۰ هزار میلیلرد هم به صندق بدهکاره

    • ناشناس

      مر رررررررگ تدریجی برای باز نشستگان فقر مطلق به کدامین گناه

    • ناشناس

      وضیر دنبال کار دهک بندیه خخخ!!!!!

    • ناشناس

      تمام این مشکلات بر میگرده به خودمون که اجازه دخالت به دولت ها دادیم برامون تصمیم بگیره انتخاب مدیر عامل سازمان و بقیه مدیران داخل سازمانی چرا نباید از خود بازنشسته ها باشه دولتی که بیش از 400هزار میلیارد به سازمان بدهکاره بجای جوابگو بودن و پرداخت حق این قشر ضعیف حالا طلبکار شده وبزور میخواهد تعیین تکلیف کند تنها قشری از جامعه که هیچ حقی از بیت المال و درآمد همگانی نزد دولت بهره ای نمیبره

    • فرتوت

      وقتی که وزیری که خودش بخشنامه افزایش حقوق رو ابلاغ کرده در مقابل افزایش ۱۰ درصدی کارگران بخش دولتی سکوت می کند. و رییس برنامه و بودجه مانند ارشمیدس میاد میگه یافتم . یافتم .چاره کار فقط کم کردن حقوق بازنشسته ها هست‌.همین میشه دیگه‌ . مگه نبود سال های قبل که وزیر اقتصاد آقای دژ پسند میگفت تورم سال بعدی زیر ۱۵ درصد هست و مخالفت می‌کرد با افزایش حقوق. اون وقت تورم بالای ۳۰ درصد رفت .چی شد . کلا سر کاریم.

    • ناشناس

      دولتی که ادعامیکنه انقلابیه .دولتی که ادعامیکنه میخوادفقرروازبین ببره اینه ؟ این دولت ومجلس دست بدست هم دادن وکمرهمت بستن بازنشسته روله کنن ازبین ببرن.

    • ناشناس

      ؟!؟!؟!

    • ناشناس

      هیچ کس نمیتواند جلوی افزایش حقوق رو بگیره دولتی نیستیم که حقوقمان دولت تعیین کند اگر دولت میخواهد خودرادر مقابل ١٢ میلیون قرار دهد بسم الله ولی من میدانم هیچ وقت این هزینه سنگین را متقبل نخواهد شد فقط بگویم این دولت دولتی نیست که ما ازش انتظار داشتیم زورش به بازنشسته رسیده به نفع همه هست سریع دولت بعنوان یک نهاد تشریفاتی در تصویب حقوق بازنشستگان همین امروز اقدام کند والسلام

    • ناشناس

      دیگه شورشو در آوردن عه عه یعنی چه مگه تامین اجتماعی دولتیه که کاسه داغ تر آش شدن دایه دلسوز تر از مادر شدن بس کنید دیگه گرونیا دیگه اعصاب برامون نذاشته

    • ناشناس

      شرمنده چرا نظرات من رو نمی گذاری خواهشا بگذارید

    • ناشناس

      حقوق نمایندها بالا رفته تورم ایجاد نمی‌شود ولی اگر حقوق بازنشستگان بالا بره تورم ایجاد می‌شود چرا؟
      درثانی اجناس و مواد غذایی دو ویا چند برابر شده دیگر چگونه میخواهد تورم ایجاد شود

    • ناشناس

      نه پول صندوق دست دولت است الان چندین سال که بدهکار صندوق است

    • ناشناس

      دولت اول بیاد۹۰۰۰۰میلیاردبدهی خودشوبه سازمان تآمین اجتماعی پرداخت کنه.نه اینکه درپرداخت حقوق بازنشستگان دخالت کنه.سازمان حقوق بازنشستگان روازصندوق خودش پرداخت میکنه که هیچ ربطی به دولت نداره

    • ایرانی

      من یه مستعمری بگیرم دیگه حالم از این دولت انقلابی ناحق بهم می خوره اگر می دونستم به ریسی رای نمیدادم چون در حق مستعمری وبازنشسته ها خیلی ظلم می شه

    • ناشناس

      ما بازنشسته ها آینه ای برای شاغلین هستیم پس انتظار تلاش و افزایش تولید را از آنها نداشته باشید،ما توان پرداخت تورم سال گذشته را نداریم چه رسد به تورم امسال،چرا تامین اجتماعی باید از دولت دستور بگیرد مگر از سرمایه دولت بوجود آمده و....

    • احمد

      اقامدیرجون هرکیدوست داری چاپ کن ببیندبقول اون اقای نماینده مردم اسمش دراصل نماینده دولتهاقامدیر دردماموسپید ها اینه هیچ گونه حمایت نمیشویم باورکن پول دارو مونهم نمیشه۳۵ سال حسابدار بودم دوستم نکهبان من میگیرم۶۳۰۰ اون میگیره۶۲۰۰ اینها سواد شعل روملاک نمیدونن فقط دارن سرمونوشیر ه میما لند اقای رسیی شما کفتی من درست میکنم ۴ ماهه اجناس هاراگرون کردی یارانه را ازجیب خودمون دراوردی به خودما میدی ما که دیکه زندگی برامون شده بهشت ازاین بهتر نمیشه

    • سعید دهقانی

      برج ۶ ،۱۴۰۰ در نیروهای مسلح بازنشست شدم تاکنون مطالباتمو یا همان پاداش ندادن ،کی می خان بدن ،میخاستم باهاش خونه بخرم ،فکر کنم تا بدن بشه یه موتوری باهاش بخرم،خودتونم یه روزی بازنشست میشید امیدوارم کاری که بامن شده بسر خودتون بیاد،این شااله

    • ناشناس

      باسلام خدمت کسانی که ازبازنشستگان همایت میکنندچراحقوق لشکری وکشوری که اضافه شدگرانی به وجودنیاوردامابرای تامین اجتماعی میگنداگراضافه شودگرانی بیشترمیشود

    • ناشناس

      خداوکیلی دیوار کوتاهتر از بازنشسته تامین اجتماعی پیدا نکردید؟ اینا اکثرا مریض هستند وای بحال ما که هنوز مستاجریم و وقتی بازنشست بشیم باید کرایه خونه هم بدیم

    • ناشناس

      خب بازنشستگی بدبختی داربخاطرهمینکه مجلسیها۹۰سالشون هنوزم شاغلن.

    • ناشناس

      فقط باید بگم ذاتشون خرابه که با یک مشت مستمری بگیر و بازنشسته اینکا رو میکنن‌..حیف نفرین که به اینها کنیم....داغ دل یک مستمری بگیر

    • قلندر

      دولت به دزدی از صندوق تأمین اجتماعی روی اورده، مگر تامین اجتماعی دولتی است که دخالت میکنه

    • ناشناس

      چرا با هر زبانی میگویم متوجه نمیشوید
      تامین اجتمایی پول یوخ

    • ناشناس

      اگر حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بار مالی دارد پس تمام بازنشستگان را یکی کنند

    • ناشناس

      منم سالهاست این سؤالو میپرسم ولی هنوز جواب نگرفتم

    • ناشناس

      چطور افزایش حقوق ناچیز بازنشستگان بار تورمی داره ولی حقوقهای نجومی مسئولین و مدیران و سایر حقوق بگیران این مملکت بار تورمی نداره؟؟؟

    • ناشناس

      واقعا دستشون دردنکنه بااین تصویب کردنشون به قول مثل معروف که میگفتن عجله نکن بهار میاد گوجه باخیارمیاد

    • ناشناس

      حقوق بازنشتگان تأمین اجتماعی چی شد اونو پیگیری کنید لطفا چرا هیچکس به فکر نیست ؟

    • ناشناس

      با حقوق بازنشسته ها میخواین تورم رو کنترل کنید برید ببینید بیرون چه خبره قیمت ها

    • بی نام اهواز

      بازنشسته مثل زنبور کوهی است با هزار زحمت عسل اندوخته کرده برای روز تنگ که از ان استفاده کنه یک عده مفت خور امد تمام عسل پس اندازه چندین میلیون بازنشسته به زمین زد
      دوم اصلا تامین اجتماعی به دولت مربوط نیست

    • ناشناس

      سلام چرا باید دولت تصمیم بگیره برای بازنشستگان تامین اجتماعی این سازمان متعلق به کارگران و بازنشستگان می باشه الکی خودش را شریک نکنه همه چیز را خوردند حالا نوبت سازمان ه

    • ناشناس

      احتمالا اسراییل موافقت نکرده.هههههههههه

    • ناشناس

      فقط وعده و حرفهای تکراری خجالت هم نمی کشندهرروز خبر درمانی و بی تفاوتی به مشکلات سالمندان و محروم ترین افراد جامعه.

    • ناشناس

      این هم یکی دیگه از برکات دولت انقلابی!!!

    • ناشناس

      ریس کانونهای باز شکستگی هیچ کاری انجام نمی دهند وفقط حرف میزنند.

    • Binam

      بابا جون عزیزاتون انقد اذیت نکنید قسط داریم کرایه خونه داریم یه روغن شده ۴۰۰ تومن برنج کیلویی ۱۲۰ تومن پدرمونو دراوردید

    • خسرو

      جمع کنین کاسه و کوزه اصلا به دولت چه ربطی داره که اونا باید تصمیم بگیرن اقا اصلا خود سازمان باید حقوق بازنشسته رو بده و تمام

    • ناشناس

      دولت فکر میکن بازنشسته این حقوق میگیره برای خودش خرج میکنه تمام بچهای ما همه بیکارن زن بچهم دارن خرج انها را ما دایم میکشیم به بچهای. ما کار بدید ما حقوق ازافه نیخوایم.

    • ناشناس

      ما بازنشسته ها رو خیلی وقته کشتند

    • ناشناس

      انشاالله به حق خون امام حسین (ع) هر کس وهر وزارت خانه ای که با افزایش حقوق بازنشستگان مظلوم مخالفت میکند، خداوندحقوقشان را بی برکت کند، و در خوشی استفاده نکنند، شما ۴۰میلیون میگیرید، با۴ میلیون بازنشسته ها مخالفید؟

    • ناشناس

      اقعا متاسفم برای دولت نا کار امد اصلا دیگه من یکی به اطرافیانم توصیه میکنم بیمه بدردتون نمیخوره

    • ناشناس

      این همه قول وحرف بی خودی امروز وفردا آخر ش چی

    • مهاجر

      پیش کی باید رفت شکایت کرد

    • ناشناس

      اون سه وزارتخانه که تایید نکرده به حقوق مستمربگیرها انشالله جوابه خواهد داد فقط اسیر وگرفتار دنیا واخرت باه و بودنه ما چگونه داریم با این حقوق زندگی میکنیم هم عروس داریم وهم داماد فقط میخواهیم خدا جواب شما رو بده

    • ناشناس

      خداشاهده اه ونفرین هربازنشسته ایکه هربارشرمنده خانوادش بشه دامان هرمسولی که دست اندرکارباشه سنگ درچرخه حقوق این قشرزحمتکش بندازه میگیره پس شمارابه هرکی قبولداریداذیت نکنید

    • ناشناس

      از قدیما یه مثال خیلی خوبی هست که میگه آدم سیر از ادم گرسنه بی خبره واقعا هم راست و بجا گفته اون شخصی که مخالف افزایش حقوق من بازنشسته هست ادم بی دین و بی ایمانی هست که اجازه میده من بازنشسته پیش زن و بچه ام شرمنده بشه ای خدا نشناس چرا اون موقع ها که از صندوق تامین اجتماعی پول برداشت میکنی خوبه حالا میگی افزایش حقوق تورم زا هست بی دین

    • رضا

      فیش حقوقی اون کسانی که در دولت مخالف افزایش حقوق بازنشستگان هستند را منتشر کنند تا همه ببینند افرادی که چند برابر بازنشسته حقوق و مزایا دارند هیچوقت درد بازنشستگان را نمی‌فهمند

    • وهاب از تبریز

      از عید تا حال نه گوشت خریده ام و نه مرغ با چهار سر عائله

    • فرتوت

      چرا نظرم رو منتشر نمی کنی. مگه غیر از اینه که نوشتم

    • ناشناس

      اين هم از دولت انقلابى ومردمى

    • ناشناس

      اینجور که نمیشه
      همین الان همه چیز صددرصد گرون شده،دیگه چقدر باید تورم ایجاد بشه
      بخدا کمرمون زیر فشار فقر شکست

    • ناشناس

      دیواری از مستمریا کوتاهتر نیست خوب چرا امروزو فردا میکنن بخدا قسط داریم چک داریم رو همین اضافه حقوق حساب کردیم همه قسطامون عقب افتاده با این گرونیها

    • ناشناس

      اگر میشه اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را بدهید ۳ میلیون کنید

    • دولت ابهدی

      در دوره روحانی و قبل هم همینطور بود

    • ناشناس

      انشالله به موقعیت ما دچار بشن

    • ناشناس

      فقط بلدین بکین فلان چیز تو فلان کشور فلان قیمته خوب حقوق اون فلان کشور هم با ایران محاسبه کنین

    • ناشناس

      تا شما وقت کنی پدر ما دراومد رفت

    • ناشناس

      يكم از خدا بترسين چرا فقط حقوقه گارگرهاي بيچاره بايد اينجوري باشه اونا اميدشون همين حقوقشونه اهشون ميگرددون

    • ناشناس

      واقعا خجالت اوره من که زن مستمری بگیرم باید چکار کنم با این حقوق کم چطور زندگی کنم خسته شدیم از این زندگی بابا

    • رنجبران

      ازدشمنان بریم شکایت به دوستان چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم

    • ناشناس

      به چه عجب یکی بلاخره مارادید.باباکف بزنید...باریکلا روزنامه همدلی.هوررررررررا

    • ناشناس

      چون خدارونخیشناسن چون سختی نکشیدن چون دارن حق بچه صغیرامیخورن دولت بیخودمیکندجلواضافه حقوق مارومیگیره خداکجای که گرانی بیدادمیکندمابدبختاچه میکشیم بااین حقوق شندرغازبااین گرانی خدابه دادمابرس مسعولین ودولت دارن درحق ماوبچه هایه ماظلم میکنن

    • ناشناس

      میگن سیردرفکرگرسنه نیست سواردرفکرپیاده حالاهمین طورشده خداازتون نگذره امیدوارم روزخوش نبینه هرکه بخواددخالت حندبه خاطراغزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی انشالله

    • ناشناس

      نه تنها حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برای دولت باصطلاح مردمی بار اضافی ندارد واز جیب دولت نیست بلکه دولتها همیشه دستشان تو جیب بازنشستگان تامین اجتماعیست دولت شده دزد سر گردنه.

    • محمد علی

      وقتیکه وجدان وعاطفه نیست چهباید کرد

    • ناشناس

      خدا لعنت کند کسی که مستمری بگیران را فراموش کرده سلام فرمانده که ما در مانده حقوق خودمان هستیم

    • ناشناس

      دلیل اینگه حقوق بازنشستگان اضافه نمیشه برای چه جلوی اضافه کردن حقوق بازنشسته گان گرفتی مگر ما چه گناهی کردیم تاکی نتیچه میگیری برای چه اجرا نمیشه

    • رهبری

      خدا لعنتشون کنه خودشون دغدغه زندگی ندارن فشار اقتصادی ندارن واریز نمیکنن انشالله همشون سرطان بگیرن مثل پوتین بشند جواب ظلمشون رو بدن

    • ناشناس

      اینک پرسش این است که چرا هیات وزیران با تعلل در اجرای مصوبه قانونی هیات مدیره و هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و شورای عالی کار در خصوص افزایش مستمری بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی، بروز نارضایتی و اعتراضات جدیدی را دامن می زند؟

      کد خبر 1636200

    • ناشناس

      چرا برای بازنشستگان لشکری وکشوری ۱۰درصد اضافه شده اما تامین اجتماعی بیش از۳۸ درصد این بی عدالتی و ظلم فاحش است.

    • بی . نام

      جامعه ما مثلا اسلامی است ودر دین ما شفارش به احترام واکرام به افراد مسن وبازنشسته شده است. اما این مسئولین مرفه وبی درد ما هیچ توجهی به وضعیت این قشر مسن وبازنشسه ندارن. همش سستی وتعلل و بی توجهی

    • ناشناس

      شما خیلی اشتباه گردید تا وقتی که حقوقها را به روز نکردید اجناس را دوبرابر کردید جنابان مسئولان . و آقای وزیر کار

    • ایران ما

      این بار تورم بر گردن مردم الخصوص بازنشسته ها کردید خدا از سر تون نگذر

    • ناشناس

      دربا ره چراحقوق باز نشسته ها اعمال نشد تا شکم افقانی هاو پاکستان وکشورهای همسایه را سیر کنند وبعد پول جیب اق زاده ها را فراهم کنند دیگر برای باز نشسته ها چیزی نمماند

    • ناشناس

      بزک نمیربهارمیاد.کمبیزه باخیارمیاد.

    • ناشناس

      وقتیکه کاری نمیتونن انجام بدن نبایدحرفشم بزنن.
      حرف خوبه باعمل باشه .وگرنه بادهواس.

    • بازنشسته

      بازنشسته دیگر بعنوان یک شهروند ارزشی ندارد و این را دولت با عملکردشان ثابت کرد. دولت بجای برخورد با مفسدان اقتصادی و رانت‌خواران.. بازنشستگان را هدف گرفته

    • ناشناس

      این اقای رییسی هم خودش و ما بازنشتگان را به بازی گرفته از طرفی داد میزند ما حامی مستعضافان هستیم از طرفی ما بازنشستگان را به مسخره گرفته خودش با این حقوق و داشتن چند بچه دم ازدواج میتواند زندگی کند موقتی صبحت از قانون میکند پس چطور با مصوبه قانونی مخالفت میکند دو بام یک هوا کند نمیشود

    • غفور

      ما مرده های زنده نما هستیم بخاطر بچه ها و نوه هامون داریم ادای زنده ها را در میاریم وگرنه تو این اوضاع فلاکت بار مگه میشه با سه چهار یا پنج میلیون زنده ماند،

    • بازنشسته ها اعتراص دارند

      ابراهیم آدم درست هست قولش قول است انشالله شاید کمک کنند اگر مسئولان بی کفایت بگذارند ازتبریز بازنشسته تامین اجتماعی

    • سیدجعفر سعیدی

      چه بگم از این گرانی مسولین تامین اجتمای اینها تورو خدا اگر خدا را میشناسید به فکر این باز نشستگان باش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج