۱۲۱۶۸۳۳
۲ نظر
۳۱۴۸
۲ نظر
۳۱۴۸
پ

هزینه کلاس‌های «رفع اشکال» نجومی شد

روزنامه همشهری در گزارشی از تغییراتی اساسی در قیمت‌های تدریس خصوصی خبر داده.

روزنامه همشهری در گزارشی از تغییراتی اساسی در قیمت‌های تدریس خصوصی خبر داده.

هزینه کلاس‌های  «رفع اشکال» نجومی شد

در این گزارش آمده:

* حضور کوتاه‌مدت دانش‌آموزان در مدارس، پس از همه‌گیری کرونا، حالا محصل‌هایی را پای برگه‌های امتحانی نشانده است که در تجربه تحصیلی خود امتحان را به شکل آنلاین و از خانه نیز تجربه کرده‌اند، اما پس از این غیبت و دوری از مدارس، امتحانات، بازار معلم‌های خصوصی را داغ‌تر از پیش کرده است. گفته می‌شود بعضی معلم‌ها حتی فرصت خالی کردن ساعتی برای یک دانش‌آموز جدید را بین برنامه‌های خود ندارند. خانواده‌هایی که این روزها شاهد افت تحصیلی فرزندان خود بوده‌اند، با نگرانی از آینده تحصیلی آنها، برایشان معلم‌های خصوصی به خانه می‌آورند. حال آنکه این کلاس‌های ساعتی نیز مانند هر نوع خدمات دیگری، با افزایش قیمت روبه‌رو بوده است.

* یک مربی مهد می‌گوید قیمت هر ساعت آموزش در این سطح به نسبت تهران و شهرستان متفاوت است. او می‌گوید برای هر ساعت در شهرستان 150هزارتومان و در تهران 200هزار تومان درنظر گرفته می‌شود که کف هزینه در آموزش است. البته این عدد می‌تواند نسبت به هر منطقه و با تخصص مربی متفاوت باشد؛ مثلا آن دسته که به کودکان زبان انگلیسی آموزش می‌دهند، برای هر ساعت آموزش آنلاین از 180تا 300هزار تومان دریافت می‌کنند.

* ریحانه دانش‌آموز دوره متوسطه است. او درباره تجربه‌ خودش در این‌باره می‌گوید که برای تقویت درس عربی مجبور به کمک گرفتن از معلم خصوصی شده است. او می‌گوید: ‌«با یک معلم عربی باسابقه حدود 10سال کار، قرارداد بستیم. او برای یادگیری بعضی مباحث درسی آمده بود و قرار شد برای هر جلسه 600هزار تومان دریافت کند که این عدد نسبت به قیمت‌های پیش از کرونا 50درصد افزایش داشته است.»

* از سویی معلم‌های خاص در محله‌های خاص تقریبا قیمت‌هایشان خارج از تصور ماست و هر یک با مبلغی کار می‌کنند. مثلا در دوره کرونا قرار بود معلمی به‌صورت آنلاین به دخترم و 2دوست دیگرش درس بدهد. او از هر یک از این افراد یک میلیون تومان خواسته بود؛ یعنی ساعتی 3میلیون تومان. این هزینه هرچند تضمینی هم باشد، به‌نظرم غیرمنطقی است.» او می‌گوید، کلاس زبان آیلتس حداقل ساعتی 300تا 500هزار تومان شده است و این عدد تا یک‌میلیون و گاه بیش از آن تجاوز می‌کند.

* مجتبی که معلم مقطع متوسطه دوم است، می‌گوید: «قیمت کلاس‌های خصوصی از ساعتی 150هزار تومان شروع شده و تا یک‌میلیون و 500هزار تومان نیز می‌رسد.» او می‌گوید قیمت‌هایی که از 600هزار تومان به بالا تعیین شده‌اند، معمولا در پایه‌های دوازدهم و مخصوص دانش‌آموزان کنکوری است.

* درمورد معلم‌هایی که در مدرسه‌هایی خاص و مشهور تدریس می‌کنند، این رقم سر به فلک می‌گذارد و گاه به جلسه‌ای 700هزار تومان هم می‌رسد. بستگی به این دارد که محله و سطح رفاهی خانواده چگونه باشد یا چه درس تخصصی آموزش داده ‌شود یا معلم در کدام مدارس مشغول به‌کار باشد. البته روش‌ها نیز متفاوت است. بعضی تضمینی درس می‌دهند و بعضی برای رفع اشکال کلاس برگزار می‌کنند؛ بنابراین قاعده و قانون خاصی در این‌باره تعریف نشده است و هرکس بنا بر آنچه خود تعریف می‌کند از مردم پول می‌گیرد.

* افزایش قیمت معلم خصوصی به واسطه کرونا نسبت به اندازه تورم در بخش‌های دیگر بوده است. از سویی معلم‌های خاص در محله‌های خاص تقریبا قیمت‌هایشان خارج از تصور ماست و هر یک با مبلغی کار می‌کنند. مثلا در دوره کرونا قرار بود معلمی به‌صورت آنلاین به دخترم و 2دوست دیگرش درس بدهد. او از هر یک از این افراد یک میلیون تومان خواسته بود؛ یعنی ساعتی 3میلیون تومان.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      قبلا هم زیاد بود الان دیگه فاجعه شده

    • خلو مجید

      توی کلاس های عادی درس نمیدن که توی کلاس تقویتی پول بگیرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج