۱۲۱۷۱۹۷
۱۵۲۷
۱۵۲۷
پ

بازار ارز یکپارچه خریدار شد

تمایل سرمایه‌گذاران خرد به فروش سکه و طلا کاهش یافت.

قرن نو نوشت: تمایل سرمایه‌گذاران خرد به فروش سکه و طلا کاهش یافت.

بازار ارز و سکه و طلا در حال تجربه وضعیتی جدید هستند که در آن تمایل برای فروش کاهش یافته و بازار یکپارچه خریدار است.

بازگشت انتظارات تورمی به بازار و رشد بی‌محابای قیمت‎ها که منجر به بازپس‌گیری کانال‎‌های از دست رفته بعد از هجده ماه برای سکه و بیست و چهار ماه برای دلار شده است، مهمترین دلیل کاهش تمایل فروش و افزایش تمایل برای خرید است .

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار تهران به یک میلیون و ۴۲۹ هزار تومان رسید و بهای سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم و جدید به ترتیب برابر با ۱۵ میلیون و ۲۲۲ هزار تومان و ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان گزارش شد. در این میان نیم سکه هشت میلیون و پانصد هزار تومان و ربع سکه پنج میلیون و پانصد هزار تومان قیمت خورده و بهای سکه گرمی به بیش از سه میلیون و صد هزار تومان رسیده است.

از سوی دیگر در مهر ماه سال ۱۳۹۹ ، بهای دلار در محدوده ۳۱ هزار تومانی بود. به این ترتیب پس از یک سال و نیم، بار دیگر بهای دلار در این محدوده قرار گرفته است تا فشارهای اقتصادی بیش از پیش افزایش یابد.

معامله‌گران از روز گذشته تا امروز دست از فروش عمده کشیده‌اند و همین امر سبب شده است بهای دلار و سکه روند افزایشی خود را در اخرین روز تمام کاری هفته نیز حفظ کند .

برخی معتقدند سیگنال های منفی رسیده از شورای حکام دلیل مهم بروز این وضعیت است.

محمد کشتی‌آرای، نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر ضمن ابراز بی‌اطلاعی از قیمت دلار به قرن‎نو درباره وضعیت بازار گفت: بازار طلا و سکه روال طبیعی دارد و هیچ اتفاق غیرطبیعی در بازار نیفتاده است .

او در توضیح این مطلب افزود: اتفاق غیرطبیعی این است که نتوان ریشه آن را شناسایی کرد. داد و ستد روال عادی خودش را دارد و طبیعی است وقتی قیمت سکه روندی افزایشی را تجربه می کند کمتر کسی حاضر به فروش سکه باشد. اغلب افراد در این شرایط ترجیح می دهند در قامت خریدار ظاهر شوند تا سودی را نصیب خودشان کنند چرا که انتظار دارند قیمت‌ها در آینده بالاتر از امروز باشد.

این فعال صنفی با تاکید بر اینکه تقاضای سوداگرانه به دلیل امتناع و بی میلی نسبت به فروش در بازار نیست، گفت: آنچه در بازار طلا و سکه جریان دارد جابجایی پول است، پول در این فضا از بازاری به بازار دیگر می‌رود. اغلب کسانی که در شرایط فعلی سکه یا طلا و ارز می‌فروشند، در حال ورود به بازار دیگری مثل بازار مسکن هستند و این نکته بسیار مهمی است. فعالیت سوداگرانه اما کیفیت متفاوتی دارد. فرد طلا و سکه یا ارز را می‌فروشد که فردا دوباره همان را خریداری کند از این رو بازار هنوز شاهد چنین پدیده‌ای نیست.

وی دلیل بزرگ شدن حباب سکه را نیز مانند سایر همکارانش کاهش عرضه دانست و گفت: در این فضا آنچه رخ داده و قابل لمس است کمبود عرضه است و در دوره‌های رشد قیمت، با امتناع سرمایه‌گذاران از عرضه شاهد این نکته باشیم که حباب بزرگتر شود.

به گفته وی سکه جدا از قیمت اونس جهانی و بهای ارز، با توجه به میزان عرضه و تقاضا تعیین قیمت می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج