جاباما
۱۲۱۸۶۳۴
۴۷۵
۴۷۵
پ

آتش‌سوزی انبار لاستیک‌های اسقاطی در جنوب تهران

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وقوع آتش‌سوزی در انبار لاستیک‌های اسقاطی خودروهای سنگین در بزرگراه آزادگان خبرداد.

ایسنا: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وقوع آتش‌سوزی در انبار لاستیک‌های اسقاطی خودروهای سنگین در بزرگراه آزادگان خبرداد.

سیدجلال ملکی در این باره اظهارکرد: در ساعت ٢٢:۵١ سه‌شنبه شب، یک مورد آتش‌سوزی در انبار لاستیک‌های اقساطی خودروهای سنگین، به سامانه ١٢۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اطلاع داده شد که در پی آن بلافاصله سه ایستگاه به همراه سه دستگاه تانکر آب و تجهیزات اطفای حریق از سوی ستاد فرماندهی به محل اعزام شد.

آتش‌سوزی انبار لاستیک‌های اسقاطی در جنوب تهران

وی با بیان اینکه محل حادثه واقع در بزرگراه آزادگان، روستای علی آباد قاجار بود، اظهارکرد: با حضور عوامل آتش‌نشانی در محل مشاهده شد که محل وقوع حادثه انباری رو باز به وسعت حدود ٢ هزار متر است که در آن تعداد زیادی لاستیک اسقاطی خودروهای بزرگ صنعتی نظیر انواع کمپرسی‌ها و لودرها نگهداری شده بود. لاستیک‌ها روی هم چیده شده و حدود ۵۰۰ متر از این محل دچار آتش‌سوزی شده و شعله‌های آتش در حال سرایت به اماکن مجاور بود.  

ملکی ادامه داد: با توجه به اینکه لاستیک‌ها در کنارهم قرار گرفته بودند حریق به سرعت در حال گسترش و سرایت به بخش‌های دیگر بود که آتش‌نشانان از چند جهت عملیات را آغاز کردند. آن‌ها با استفاده از آب و محلول آب و کف آتش را تحت کنترل خود درآورده و در گام نخست از گسترش آن جلوگیری کردند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران ادامه داد: درحال حاضر آتش کاملا خاموش شده و نیروها مشغول ایمن سازی و لکه‌گیری در محل هستند. همچنین باید بگویم که این حادثه مورد مصدومی نداشت اما با توجه به جنس لاستیک‌ها دود و شعله زیادی از آن برخواسته بود.

به گفته ملکی، آتش‌نشانان پس از ایمن سازی به عملیات خود خاتمه خواهند داد و پس از آن تیمی از کارشناسان آتش‌نشانی اقدامات خود برای یافتن دلیل حادثه را آغاز خواهند کرد.

وی اظهار کرد: در چنین انبارهایی با توجه به اینکه لاستیک‌ها از جمله مواد نفتی و هیدروکربنی با قابلیت اشتعال بالایی هستند، حتما باید اصول ایمنی رعایت شود. این اصول ایمنی باید طبق ضوابطی باشد که برای لوازم نو  نیز رعایت می‌شود و فرقی نمی کند که لاستیک نو یا فرسوده باشد چرا که قابل اشتعال است و باید فاصله لازم بین ردیف‌ها رعایت شود. همچنین باید لوازم خاموش کننده در محل وجود داشته باشد و از روشن کردن ذغال یا آتش بین لاستیک‌ها خودداری شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج