۱۲۱۹۴۳۴
۲ نظر
۱۷۶۶
۲ نظر
۱۷۶۶
پ

دستور بانک مرکزی و محدودیت فروش ارز به افراد

براساس بخشنامه بانک مرکزی به صرافی‌ها، فروش ارز مسافرتی به افراد دو تابعیتی و کسانی که در خارج از کشور اقامت دارند، ممنوع است.

ایسنا: براساس بخشنامه بانک مرکزی به صرافی‌ها، فروش ارز مسافرتی به افراد دو تابعیتی و کسانی که در خارج از کشور اقامت دارند، ممنوع است.

دستور بانک مرکزی و محدودیت فروش ارز به افراد

در بررسی میدانی از برخی صرافی‌ها دیده شد که بخشنامه‌ای از بانک مرکزی بر در صرافی‌ها نصب شده و در یکی از بندهای آن ذکر شده که به افراد دو تابعیتی ارز مسافرتی تعلق نمی‌گیرد.

عضو کانون صرافان ایران در این زمینه گفت: طبق بخشنامه بانک مرکزی، ارز مسافرتی به افرادی تعلق می‌گیرد که فقط ویزای توریستی یا مسافرتی داشته باشند و کسانی که در خارج از کشور اقامت داشته باشند، مشمول دریافت ارز مسافرتی نمی‌شوند.

کامران سلطانی‌زاده افزود: افراد دو تابعیتی نیز نمی‌توانند ارز مسافرتی دریافت کنند و صرافی‌ها نیز از فروش ارز به این افراد منع شده‌اند.

وی اضافه کرد: در این زمینه، کسی که در خارج از کشور زندگی می‌کند یا اقامت کشوری به غیر از ایران را دارد، از آنجا که این فرد عملا در آن کشور درآمد دارد، به همین دلیل قرار نیست تا با تخصیص ارز مسافرتی به آن‌ها بار هزینه مسافرت او بر ارز دولتی تحمیل شود.

طبق این گزارش، براساس بخشنامه بانک مرکزی، حداکثر میزان فروش ارز توسط شرکت‌های صرافی به هر ایرانی بالای ۱۸ سال و یکبار در سال تا سقف مقرر برای کشورهای با ویزا به صورت هوایی معادل ۲۰۰۰ یورو، برای کشورهای بدون ویزا به صورت هوایی ۳۰۰ یورو و مسافرتی به صورت زمینی، ریلی و دریایی نیز ۳۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزهاست.

دستور بانک مرکزی و محدودیت فروش ارز به افراد

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      هركس که مقيم خارج ايران باشد دليل نداره که داراي تابعیت دوم باشد .حتما زنش أهل كشور دوم است ويا سند ازدواج إقامت گرفته؟؟! نژاد پرستی ایرانی به بانک مرکزی رسید.‌.هههههه؟؟!!!! بیچاره ۷ میلیارد دلارش ۴ ساله در کره جنوبیه توقیفه نتوانسته تحویل بگیره.ههههههه؟؟؟!!!!!

    • ناشناس

      عجب ...دستتون تا ارنج در جیب ملت است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج