۱۲۱۹۶۹۰
۱۱۷۱
۱۱۷۱
پ

با «الحمدالله» گفتن، کشور اداره نمی‌شود!

یک جامعه‌شناس گفت: یکی از درس‌های بزرگ کرونا، این است که کشور را نباید در شرایط مرزی و «الحمدلله از بیخ گوشمان گذشت.» اداره کنیم. یک خانواده باید چند میلیونی در حساب داشته باشد که اگر بچه دل درد گرفت او را به بیمارستان برساند، کشور هم همین‌طور است، باید امکان داشته باشد برای چند ماه بدون درآمد و در شرایط بحران خودش را اداره کند.

خبرآنلاین: یک جامعه‌شناس گفت: یکی از درس‌های بزرگ کرونا، این است که کشور را نباید در شرایط مرزی و «الحمدلله از بیخ گوشمان گذشت.» اداره کنیم. یک خانواده باید چند میلیونی در حساب داشته باشد که اگر بچه دل درد گرفت او را به بیمارستان برساند، کشور هم همین‌طور است، باید امکان داشته باشد برای چند ماه بدون درآمد و در شرایط بحران خودش را اداره کند.

محمد فاضلی در کلاب‌هاوس بیان کرد: در دوران کرونا مشخص شد تحریم نعمت نیست، برای دارو و واکسن اگر مشکل داشته باشید و اقتصاد لب مرزی دارید، باید از کرونا درس بگیرید. کرونا نشان داد نیاز به بازنگری در رویه‌های اداری داریم. کشور باید دارای مراکز پشتیبانی تصمیم گیری باشد. مراکز داده، مجموعه مراکز تصمیم گیری و قابلیت مدلسازی داده‌ها می‌توانند انواعی از پشتیبانی داده‌ای را برای سیاستگذاران انجام دهند، اما آیا در دوران کرونا داده‌هایی در این سطح وجود داشت؟ داده‌های متناقض نشان می‌دهد چنین مراکزی وجود ندارد.

او ادامه داد: حکمرانی پساکرونا می‌تواند شامل این درس‌ها باشد تا ببینیم چگونه میان‌بخشی و بین‌رشته‌ای فکر کنیم. اگر کشور نظام اطلاع رسانی شفاف‌تری پیدا نکند مشکل ادامه خواهد یافت، در این شرایط سازمان‌های حکمرانی از انباشت تجربه و درس برای موقعیت‌های بعدی ناتوانند کما اینکه در متروپل همان تناقض‌های کرونا و پلاسکو را می‌بینید.

فاضلی گفت: خطرناکتر از کرونا این است که درسی از فاجعه گرفته نمی‌شود. این تجارب در نظام حکمرانی رسوب نمی‌کنند، من در حادثه پلاسکو و کمیته مقابله با بحران سیلاب‌ها عضو بودم و می‌دانم دو گزارش مفصل درباره تجارت این بحران‌ها نوشته شده است، داستان پلاسکو و سیل نشان می‌دهد اگر می‌خواهید مواجه مناسب با کرونا داشته باشیم باید کارهایی در بخش اجتماعی و اطلاع‌رسانی انجام شود، که تاکنون به هیچ یک عمل نشده است. وقتی حوادث مستندسازی می‌شود و به درس آموخته و دستورالعمل تبدیل می‌شود اما باز هم سیستم حکمرانی درس نمی‌گیرد، موضوع خطرناکتر از چیزی است که در حوادث نهفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج