اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۱۹۷۰
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

آمار تاسف بار از مرگ ایرانی ها در حوادث کار

مرگ های ناشی از حوادث کار طی سال های گذشته روندی صعودی داشته است، به طوری که از ۶۹۷ مورد فوتی این حوادث در سال ۱۳۸۳ به یکهزار و ۹۹۴ نفر در سال ۱۳۹۲ رسید.

خبرگزاری مهر: مرگ های ناشی از حوادث کار طی سال های گذشته روندی صعودی داشته است، به طوری که از ۶۹۷ مورد فوتی این حوادث در سال ۱۳۸۳ به یکهزار و ۹۹۴ نفر در سال ۱۳۹۲ رسید.

سازمان پزشكي قانوني با هشدار در خصوص افزايش تلفات در حوادث ناشي از كار و تأكيد بر رعايت نكات ايمني به ويژه در موارد كار در ارتفاع، يادآور مي شود، در ۱۰ سال گذشته (۱۳۸۳ تا ۱۳۹۲) ۱۲ هزار و ۴۳۷ نفر در حوادث کار جان خود را از دست داده اند.

بر اساس آمارهاي موجود به طور معمول مرگ های ناشی از حوادث کار بیشتر در فصل تابستان رخ می دهد به طور که تنها در تابستان دو سال گذشته به ترتیب ۵۶۸ (سال ۱۳۹۲) و ۴۹۱ (۱۳۹۱) مورد مرگ در تابستان رخ داده است. همچنین سقوط از بلندي، اصابت اجسام سخت، برق‌گرفتگي، سوختگي و كمبود اكسيژن به ترتیب مهم ترین دلايل مرگ بر اثر حوادث كار هستند.

بیشترین میزان مرگ های ناشی از حوادث کار در سال ۱۳۹۲

در سال گذشته يكهزار و ۹۹۴ نفر در حوادث ناشي از كار جان خود را از دست دادند. اين رقم در مقايسه با سال قبل از آن كه تعداد تلفات حوادث كار يكهزار ۷۹۶ نفر بود، ۱۱ درصد افزايش يافته است.

از تلفات حوادث كار در سال گذشته يكهزار و ۹۶۷ نفر مرد و ۲۷ نفر زن بودند. همچنين در اين مدت استان هاي تهران با ۴۸۸، خراسان رضوي با ۱۵۴ و اصفهان با ۱۳۲ فوتي بيشترين و استان هاي ايلام با نه، خراسان جنوبي با ۱۰ و كهگيلويه و بويراحمد با ۱۳ فوتي كمترين آمار تلفات حوادث كار را داشته اند.

آمار تاسف بار از مرگ ایرانی ها در حوادث کار

بر اساس اين گزارش در حوادث كار سال گذشته ۹۶۵ نفر به دليل سقوط از بلندي جان خود را از دست داده‌اند، پس از آن برخورد جسم سخت (۳۷۱) و برق‌گرفتگي (۳۰۳) در رتبه هاي بعدي دلايل مرگ در حين كار قرار مي گيرند. مطابق آمارهاي موجود به طور معمول سقوط از بلندي مهم‌ترين علت مرگ در حوادث كار محسوب مي شود به نحوي كه در سال گذشته ۴۸.۴ درصد علل مرگ در حوادث كار را سقوط از بلندي در بر مي‌گيرد.

در سال گذشته ۲۹ هزار و ۲۳۱ مصدوم حوادث كار شامل يكهزار و ۱۴۴ زن و ۲۸ هزار و ۸۷ مرد به مراكز پزشكي قانوني كشور مراجعه كردند. اين رقم در مقايسه با سال قبل از آن ۱.۱ درصد كاهش يافته است.

مرگ ۲۸۵ نفر در حوادث كار امسال

در دو ماهه ابتدايي سال جاري نيز ۲۸۵ نفر بر اثر حوادث ناشي از كار جان باختند. از اين تعداد ۲۷۹ نفر مرد و شش نفر زن بودند. آمار تلفات حوادث كار طي اين مدت در مقايسه با مدت مشابه سال قبل ۷.۵ درصد بيشتر شده است.

بر اساس اين گزارش آمار مصدومان حوادث ناشي از كار كه در دو ماهه نخست امسال به مراكز پزشكي قانوني مراجعه كردند چهار هزار و ۴۵۹ نفر بود كه نسبت به مدت مشابه سال قبل دو دهم درصد كاهش يافته است.

طي اين مدت همچنان استان‌هاي تهران با ۸۲، خراسان رضوي با ۲۳ و اصفهان با ۱۹ داراي بيشترين آمار در تلفات حوادث كار بودند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج