جاباما
۱۲۲۰۲۰۳
۴۹۶
۴۹۶
پ

کلاهبرداری در جلد فروش صندلی دانشگاه‌های دولتی

به گفته رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را بیش ۷۰ میلیارد ریال ارزیابی و اعلام کرده‌اند.

ایسنا: رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از بازداشت دو کلاهبردار که از طریق فروش صندلی‌های یکی از دانشگا‌های دولتی ۷۰ میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کرده بودند، خبرداد.

سرهنگ سعید راستی در این‌باره گفت: مدتی قبل تعدادی از شهروندان به پلیس مراجعه و اعلام کردند که از سوی دو نفر مورد کلاهبرداری قرار گرفته و پس از آنکه مبالغ هنگفتی را برای ثبت نام و خرید صندلی در دانشگاه‌های دولتی به آنان پرداخت کرده‌اند، دیگر نتوانسته‌اند آن‌ها را پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در پی اعلام این گزارش رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار گرفت، گفت: ماموران با انجام تحقیقات اولیه و بررسی‌های پلیسی متوجه شدند که متهمان پرونده با ادعای اینکه در دستگاه‌های اجرایی دارای نفوذ و ارتباطات خاص هستند بیش از ۷۰۰ میلیون ریال از دانشجویان دریافت کرده و به آنان وعده داده بودند که صندلی رشته مورد علاقه‌شان در دانشگاه دولتی را برایشان خریداری خواهند کرد.

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ گفت: در ادامه تحقیقات، ماموران مخفیگاه متهمان در در میدان الغدیر یافت آباد و شهر طالقان از توابع استان تهران را مورد شناسایی قرار داده و پس از هماهنگی با مقام قضایی عملیات خود برای دستگیری این افراد را آغاز کردند که در نهایت هر دو متهم در دو عملیات جداگانه و همزمان دستگیر شدند.

راستی با اشاره به انتقال دو متهم به مقر انتظامی گفت: این افراد تحت بازجویی قرار گرفته و گرچه سعی داشتند در ابتدا خود را بی‌اطلاع از جرم نشان دهنده، اما با مشاهده ادله موجود به جرم خود اقرار کرده و معترف شدند که تاکنون به حدود ۱۰۰ فقره کلاهبرداری با این شیوه اعتراف کرده‌اند.

به گفته رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را بیش ۷۰ میلیارد ریال ارزیابی و اعلام کرده‌اند.

راستی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهمان دستگیر شده اظهارکرد: تا کنون ۱۰ نفر از این مالباختگان مورد شناسایی قرار گرفته‌اند. متهمان نیز برای ادامه روند رسیدگی به جرم به همراه پرونده متشکله روانه دادسرا شده‌اند و تحقیقات پلیس در این خصوص همچنان ادامه دارد. دیگر افراد نیز اگر با این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، حتما موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج