جاباما
۱۲۲۰۶۶۵
۱۸۷۲
۱۸۷۲
پ

سفر بر روی صندلی هواپیمای دو طبقه

صندلی طراحی شده توسط «نونیز وینسته» جادار و راحت به نظر می‌رسد و فضای زیادی برای دراز کردن پا‌ها در آن وجود دارد. صندلی‌های نمونه طراحی شده توسط او حرکت نمی‌کنند، اما هر کدام در موقعیت‌های متفاوتی قرار می‌گیرند تا نشان دهند چگونه می‌توان دراز کشید.

فرارو: یک طراح صندلی هواپیما معتقد است طراحی‌اش می‌تواند سفر‌های اقتصادی را متحول کند. طراحی صندلی مفهومی هواپیما توسط «الخاندرو نونز ویسنته» در مقیاس کوچک سال گذشته به عنوان یک پروژه دانشگاهی برای این جوان ۲۱ساله در آن زمان آغاز شد.

به نقل از سی ان ان، این پروژه نامزد جایزه «کریستال کابین» ۲۰۲۱ جایزه برتر در صنعت هوانوردی شد. پس از آن این ایده به سرعت دنبال شد. از آن زمان، «نونیز ویسنته» موجی در جهان هوانوردی ایجاد کرده است. او ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را متوقف کرده است تا پروژه خود را تمام وقت دنبال کند. او در حال مذاکره با خطوط هوایی و شرکت‌های سازنده صندلی است.

او سرمایه هنگفتی دریافت کرده که می‌تواند از طریق آن این پروژه را توسعه دهد. با این وجود، علیرغم آن که برخی از نوآوری «نونیز ویسنته» شگفت زده می‌شوند برخی دیگر با نگرانی در مورد کلاستروفوبیا یا تنگنا هراسی می‌گویند و معتقدند که احساس این که پای شخصی دیگر زیر صندلی شما باشد حس خوبی برای مسافران نیست و اشاره می‌کنند ایده ویسنته این احساس را به مسافر انتقال می‌دهد.

سفر بر روی صندلی هواپیمای دو طبقه

«نونیز ویسنته» در گفتگو با بخش سفر شبکه خبری «سی ان ان» در نمایشگاه ۲۰۲۲ هواپیما‌های داخلی (AIX) در هامبورگ آلمان جایی که او طراحی خود را به نمایش می‌گذارد می‌گوید: «من از گوش دادن به نظرات منتقدان و گوش دادن به نظرات بد بیش‌تر رشد می‌کنم تا از شنیدن نظرات خوب و گُل‌هایی که آنان به من پرتاب می‌کنند».

طراحی او برای مسافران پرواز‌های روزمره است. بنابراین، «نونیز ویسنته» می‌گوید که مشتاق است بشنود که در پرواز‌های احتمالی با این نوع صندلی بازخورد مسافران و شرکت‌های هواپیمایی مثبت خواهد بود یا منفی. او می‌گوید: «هدف من در اینجا این است که صندلی‌های کلاس اقتصادی (اکونومی) را به نفع همه مسافرانی که توانایی پرداخت بلیت‌های گران‌تر را ندارند تغییر دهم».

«نونیز ویسنته» قرار است بازخورد‌های بیش‌تری را در هفته جاری دریافت کند. نمایشگاه هواپیما‌های داخلی (AIX) در هامبورگ یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های هوانوردی جهان است و او اولین نمونه اولیه طراحی خود را در مقیاس کامل به نمایش می‌گذارد.

سفر بر روی صندلی هواپیمای دو طبقه

صندلی طراحی شده توسط «نونیز وینسته» جادار و راحت به نظر می‌رسد و فضای زیادی برای دراز کردن پا‌ها در آن وجود دارد. صندلی‌های نمونه طراحی شده توسط او حرکت نمی‌کنند، اما هر کدام در موقعیت‌های متفاوتی قرار می‌گیرند تا نشان دهند چگونه می‌توان دراز کشید. طراحی نونیز ویسنته کابین بالای سر مسافر را از بین می‌برد. در عوض، او فضایی را بین سطوح بالا و پایین برای مسافران طراحی کرده است تا چمدان‌های کابین را قرار دهند.

«نونیز ویسنته» تخمین می‌زند که حدود ۱.۵ متر فاصله مسافر نشسته را از بالای هواپیما جدا می‌کند. البته این فاصله ممکن است برای افراد قد بلند مشکل ایجاد کند. ناامیدی «نونیز ویسنته» از کمبود فضای پا انگیزه اصلی طراحی این نوع از صندلی بود. البته این صندلی برای کسانی خوب است که به فضا‌های تنگ اهمیتی نمی‌دهند و قصد دارند کل پرواز را بخوابند.

صندلی Chaise Longue در ابتدا برای هواپیمای مفهومی آینده نگرانه Flying-V در نظر گرفته شد یک مفهوم در هواپیمای جدید که در حال حاضر در دانشگاه فناوری دلفت دانشگاه محل تحصیل «نونیز ویسنته» در حال توسعه است. اکنون او معتقد است که این طرح می‌تواند در هواپیما‌های بوئینگ ۷۴۷ ایرباس‌ای -۳۳۰ یا هر هواپیمای پهن پیکر متوسط تا بزرگ دیگری پیاده‌سازی شود.

سفر بر روی صندلی هواپیمای دو طبقه

ویسنته معتقد است که طراحی او می‌تواند به واقعیت تبدیل شود، اما اذعان دارد که ایده‌های غیر عادی درباره صندلی هواپیما نیازمند طی کردن فرایند طولانی برای تایید هستند و قوانین و مقررات سخت گیرانه صنعت هوانوردی می‌تواند به مانعی در این مسیر تبدیل شود. به علاوه صندلی‌های بخش اقتصادی یا اکونومی هواپیما حتی در صورت ارائه ایده‌های بسیار زیادی توسط طراحان در دهه‌های اخیرا واقعا تغییر نکرده است.

نونیز ویسنته اذعان می‌کند: «یکی از نظراتی که من زیاد می‌شنوم این است که اگر صندلی خراب نیست چرا آن را عوض کنید؟ بنابراین، اگر مسافران هم چنان با بدترین صندلی‌های کلاس اقتصادی پرواز می‌کنند چرا می‌خواهیم گزینه بهتری به آنان بدهیم؟ چرا که شرایط فعلی نیز باعث درآمدزایی می‌شود. این موضوع (درآمد زایی) و نه بهتر کردن پرواز شما هدف اصلی شرکت‌های هواپیمایی است».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج