جاباما
۱۲۲۰۹۳۴
۴ نظر
۱۷۳۵
۴ نظر
۱۷۳۵
پ

۹ سلبریتی که در نقش جنس مخالف درخشیدند

در عصر شکسپیر نقش زنان در نمایش ها را هم مردان ایفا می کردند. ا

روزیاتو: در عصر شکسپیر نقش زنان در نمایش ها را هم مردان ایفا می کردند. امروزه نیز بازیگران با ظاهر شدن در نقش جنس مخالف، خود را به چالش می کشند. تبدیل شدن از یک مرد به یک زن یا عکس آن و ایفای باورپذیر آن نقش کار ساده ای نیست اما بازیگرانی که در این مطلب از آن ها صحبت خواهیم کرد شجاعت این کار را داشته اند.

در ادامه از بازیگرانی خواهیم گفت که در نقش جنس مخالف خود ظاهر شدند.

جرد لتو در فیلم «باشگاه خریداران دالاس» (Dallas Buyers Club)

۹ سلبریتی که در نقش جنس مخالف درخشیدند

جرد لتو در فیلم «باشگاه خریداران والاس» نقش یک زن ترنس به نام «ریون» را ایفا کرده است. این فیلم بر اساس داستانی واقعی ساخته شده است. لتو برای بازی در این نقش نزدیک به ۱۴ کیلوگرم وزن کم کرد و تمام بدن خود را هم وکس کرد. تلاش های او بی بیهوده نبود چون هم فیلم به موفقیت عظیمی دست یافت، هم اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به لتو تعلق گرفت.

وودی هارلسون در فیلم «مدیریت خشم» (Anger Management)

۹ سلبریتی که در نقش جنس مخالف درخشیدند

فیلم «مدیریت خشم» درباره ی مرد آرامی است که باعث رقم خوردن یک حادثه در یک هواپیما می شود و برای آنکه زندان نرود، او را به جلسات مدیریت خشم می فرستند. در این فیلم وودی هارلسون که نقش «گلکسیا» را ایفا کرده، حضوری کوتاه اما به یادماندنی داشته.

جود لا در فیلم «انتقام» (Rage)

۹ سلبریتی که در نقش جنس مخالف درخشیدند

فیلم «انتقام» داستان یک بلاگر جوان را روایت می کند که در یک خانه مد در نیویورک مشغول کار است و از گوشی خود برای فیلمبرداری مصاحبه های پشت صحنه استفاده می کند. جود لا در این فیلم نقش «مینکس» را ایفا کرده که یک سوپر مدل ترنس است. بازی در این نقش البته کار ساده ای نبود. جود لا گفته اصلاح موهای بدنش ساعت ها از او وقت می گرفت چون علاقه ای به وکس کردن نداشت.

ادی مورفی در فیلم «پروفسور دیوانه» (The Nutty Professor)

۹ سلبریتی که در نقش جنس مخالف درخشیدند

ادی مورفی در فیلم های «پروفسور دیوانه ۱ و ۲» در ۷ نقش مختلف ظاهر می شود که یکی از آن ها زنی به نام «ماما کلامپ» است. این نخستین باری نبود که ادی مورفی نقش هایی با جنسیت ها و پیشینه های مختلف را ایفا می کرد. او با تکیه بر توانایی بازیگری خود و قدرت گریم، بارها در نقش های متعددی ظاهر شده که تشخیص او در آن ها تقریباً غیرممکن بوده.

گلن کلوز در فیلم «آلبرت نابز» (Albert Nobbs)

۹ سلبریتی که در نقش جنس مخالف درخشیدند

گلن کلوز در فیلم «آلبرت نابز» نقش یک زن قرن نوزدهمی را ایفا کرده که برای آنکه بتواند سرپیشخدمت باشد خود را مرد جا می زند. کلوز برای آنکه بتواند نقش کسی را ایفا کند که جنسیت خود را چیز دیگری وانمود می کند، دستخوش تغییرات زیادی شد. گلن کلوز برای نقش آفرینی اش در فیلم «آلبرت نامبز» جوایز زیادی دریافت کرد و این فیلم نامزد ۳ جایزه اسکار هم شد.

مریل استریپ در سریال «فرشتگان در آمریکا» (Angels in America)

۹ سلبریتی که در نقش جنس مخالف درخشیدند

اگر یک بازیگر بوده باشد که به قدری در نقش مخالف خود باورپذیر ظاهر شده باشد که اصلاً نمی توانستید حدس بزنید چه کسی است،آن  مریل استریپ بوده است. استریپ در مینی سریال «فرشتگان در آمریکا» نقش یک خاخام یهودی سالخورده را برعهده داشت که به دیدار شخصیت اصلی داستان که ناخوش احوال بود می رفت تا شنونده ی اعترافاتش باشد. به لطف گریم و قدرت بازیگری استریپ، او غیر قابل تشخیص شده بود. مریل استریپ یک جایزه امی برای نقش آفرینی اش در این سریال دریافت کرد.

مایکل جی. فاکس در فیلم «بازگشت به آینده» (Back to the Future)

۹ سلبریتی که در نقش جنس مخالف درخشیدند

هم منتقدان و هم طرفداران، این فیلم را که متعلق به دهه ۸۰ میلادی است، اثری مهم دانسته اند. در این فیلم یک نوجوان به طور تصادفی به گذشته، سال ۱۹۵۵ سفر می کند تا پدر و مادرش را زمانی که نوجوان بودند ببیند و مطمئن شود آن ها دلباخته ی یکدیگر خواهند شد. در قسمت اول این فیلم، فاکس نقش زنی با موهای طلایی به نام «مارلین مک فلای» را ایفا کرده است. این فیلم به مایکل جی. فاکس فرصت درخشش داد.

تیلدا سوئینتن در فیلم «اورلاندو» (Orlando)

۹ سلبریتی که در نقش جنس مخالف درخشیدند

«اورلاندو» یک فیلم فانتزی با روایتی غیر خطی به کارگردانی سالی پاتر است که بر اساس رمانی با همین نام نوشته ی ویرجینیا وولف ساخته شده است. این فیلم درباره ی فرد نامیرایی است که از مرد به زن تبدیل می شود و در چندین دوره ی زمانی زندگی می کند. این فیلم این فرصت را به تیلدا سوئینتن بخشید تا توانایی خود در ایفای نقش های متفاوت را به رخ کشد. او به خاطر بازی اش در این فیلم نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

تیلور سوییفت در موزیک ویدئوی «مرد» (The Man)

۹ سلبریتی که در نقش جنس مخالف درخشیدند

گاهی بهترین راه برای رساندن یک پیام این است که خود را کاملاً جای شخص دیگری بگذارید. تیلور سوییفت در موزیک ویدئوی «مرد» با نشان دادن دو وجه خود (وجهی که از او می شناسیم و خود دیگر مردش) مردانگی سمی را مورد هدف قرار می دهد. در انتهای ویدئو می توان دید که سوییفت را چگونه به شکل مرد درآورده بودند. ابتدا چند لایه به صورت و گردن او اضافه کردند و سپس به گریم او پرداختند و در نهایت ریش را به صورتش چسباندند. این گریم بین ۴ تا ۶ ساعت زمان برده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • h.g

      اکبر عبدی ک عالی بود پس اون چی؟؟؟؟

    • ناشناس

      اکبر عبدی از همه بهتر درخشید سپاس از این بازیگر طناز و خوب کشورمان

    • ناشناس

      و اکبر عبدی

    • ناشناس

      فقط مریل استریپ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج