اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۲۱۰۶
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

بازگشت زائران ایرانی از سامرا

رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا از بازگشت زائران ايراني که در حرم سامرا پشت مرزها مانده بودند خبر داد و گفت: پس از چند روز انتظار و تلاش ارتش عراق، اين افراد توانستند از سامرا خارج و سپس از مرز، وارد کشور شوند.

خبرگزاری مهر:

رئیس پلیس گذرنامه و مهاجرت گفت: از ورود غیر قانونی اتباع عراقی به کشور جلوگیری می کنیم.


سرهنگ ابراهيم رضايي به هماهنگي هاي اخير سازمان وظيفه عمومي ناجا و پليس مهاجرت و گذرنامه اشاره کرد و اظهار داشت: از اين پس، ديگر لازم نيست مشمولاني که داراي گذرنامه هستند و اجازه خروج خود را از نظام وظيفه دريافت مي کنند، براي درج و ثبت آن در سيستم به پليس گذرنامه و مهاجرت مراجعه کنند.

وي ادامه داد: پيش از اين، مشمولان داراي گذرنامه براي خروج از کشور بايد به سازمان وظيفه عمومي مراجعه، اجازه خروج دريافت مي کردند و پس از صدور با مراجعه به مديريت گذرنامه استان ها، مجوز خود را در سيستم ثبت کرده و در نهايت مي توانستند به مرزها رفته و از کشور خارج شوند، اما با تمهيدات صورت گرفته و ارتباطات سيستمي که بين سازمان نظام وظيفه و پليس مهاجرت و گذرنامه برقرار شده، ديگر لازم نيست مشمولان براي درج اجازه خروج خود، به پليس گذرنامه مراجعه کنند.

رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا تاکيد کرد: مشمولان داراي گذرنامه پس از دريافت اجازه خروج، مي توانند ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت به مرزها مراجعه کرده و از آنجايي که اطلاعات لازم براي خروج آنان، بصورت سيستمي از نظام وظيفه به پليس مهاجرت و گذرنامه و سپس از اين پليس به مرزها اعلام مي شود، مي توانند از کشور خارج شوند.

رضايي به مشمولاني که گذرنامه ندارند و يا تاريخ اعتبار اين سند هويتي آنان به اتمام رسيده است نيز اشاره کرد و گفت: براي اين افراد، فرآيند اجازه خروج مانند گذشته است، يعني آنان ابتدا با مراجعه به سازمان نظام وظيفه اجازه خروج را دريافت کرده و سپس به دفاتر پليس+۱۰مراجعه و درخواست صدور و يا تعويض گذرنامه مي کنند.

به گفته اين مقام انتظامي صدور اجازه خروج از زماني که مشمول به سازمان وظيفه عمومي ناجا مراجعه مي کند، وارد سيکل اداري نظام وظيفه شده و پس از سپردن وثيقه هاي لازم، مجوز خروج آنها بصورت آنلاين به پليس مهاجرت و گذرنامه ارسال شده و در نهايت پليس گذرنامه پس از چک کردن موارد، مجوزهاي خروج و اطلاعات افراد را به مرزها اعلام مي کند.

ممنوعيت خروج زائران انفرادي با توجه به اوضاع عراق

رضايي با اشاره به اينکه در حال حاضر و با توجه به اوضاع نابسامان عراق، همچنان خروج زائران عتبات عاليات بصورت انفرادي ممنوع است، گفت: خروج زائران ايراني از مرزهاي هوايي و زميني در قالب کاروان هاي سازمان حج و زيارت بدون هيچ گونه ممنوعيتي ادامه دارد.

وي به ورود و خروج اتباع عراقي به کشور نيز اشاره کرد و گفت: اين اتباع اگر بصورت قانوني و از طريق نمايندگي ايران در عراق، رواديد دريافت کرده باشند مي توانند وارد کشور شوند و پس از پايان مهلت اقامت خود بايد از کشور خارج شوند؛ برخورد با ورود غير مجازبه کشور نيز به قوت خود باقي است.

رضايي تاکيد کرد: گرچه اوضاع امنيتي در عراق نابسامان است اما به دليل امنيت بالاي مرزهاي ما، تغييري در برنامه ها و تمهيدات پليس ايران پيش نيامده است.

بازگشت زائران ايراني از سامرا، با تلاش ارتش عراق

رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا از بازگشت زائران ايراني که در حرم سامرا پشت مرزها مانده بودند خبر داد و گفت: پس از چند روز انتظار و تلاش ارتش عراق، اين افراد توانستند از سامرا خارج و سپس از مرز، وارد کشور شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج