جاباما
۱۲۲۱۱۲۰
۹ نظر
۸۷۲
۹ نظر
۸۷۲
پ

نفت ونزوئلا با مجوز آمریکا راهی اروپا شد

برای اولین بار طی دو سال گذشته با مجوز آمریکا محموله‌های نفتی ونزوئلا راهی اروپا شد. خبرگزاری رویترز با استناد به داده‌های شرکت ردیابی نفتکش‌ها، رفینیتو، گزارش داده است که یک محموله ۶۵۰ هزار بشکه‌ای ونزوئلا برای تحویل به شرکت نفتی «اِنی» ایتالیا راهی این کشور شده است.

انتخاب: برای اولین بار طی دو سال گذشته با مجوز آمریکا محموله‌های نفتی ونزوئلا راهی اروپا شد.

خبرگزاری رویترز با استناد به داده‌های شرکت ردیابی نفتکش‌ها، رفینیتو، گزارش داده است که یک محموله ۶۵۰ هزار بشکه‌ای ونزوئلا برای تحویل به شرکت نفتی «اِنی» ایتالیا راهی این کشور شده است.

نفت ونزوئلا با مجوز آمریکا راهی اروپا شد

وزارت خارجه آمریکا ماه گذشته به شرکت‌های انی ایتالیا و رپسول اسپانیا اجازه داد تا برای تسویه میلیاردها دلار بدهی ونزوئلا به آنها و دریافت سود سهام انباشت شده این شرکت‌ها در پروژه‌های ونزوئلا، نفت از این کشور دریافت کنند.

قرار است دومین محموله‌ نفتی ونزوئلا با سوپرتانکر پانتاناسا به حجم دو میلیون بشکه نیز به زودی تحویل شرکت انی شود و بخشی از این محموله به دست رپسول خواهد رسید.

در پی تغییر سیاست شرکت ملی نفت ونزوئلا برای اعمال شروط جدید در قراردادهای صادرات نفت جهت دریافت پیش‌پرداخت‌ها و تضمین پول نفت صادراتی، فروش نفت این کشور در ماه گذشته به کمترین میزان در ۱۹ ماه گذشته سقوط کرد.

همچنین داده‌های شرکت‌های ردیابی نفتکش‌ها حاکی است که روسیه با ارائه ۳۰ درصد تخفیف به مشتریان آسیایی، باعث افت صادرات نفت ایران و ونزوئلا شده است. چین مهم‌ترین مشتری نفتی دو کشور تحت تحریم آمریکا است، اما روسیه بعد از تحریم‌های غرب، به سرعت در حال خارج کردن بازار چین از دست ایران و ونزوئلا است.

بعد از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، بسیاری از شرکت‌های آمریکایی و اروپایی مانند انی، رپسول، «او ان جی سی» هند و حتی شورون آمریکا نتوانسته‌اند میلیاردها دلار بدهی خود از دولت ونزوئلا را دریافت کنند.

به نظر می‌رسد اوج‌گیری قیمت نفت در بازارهای جهانی در پی اعمال تحریم‌های غرب علیه روسیه به خاطر تهاجم نظامی به اوکراین باعث شده تا آمریکا در تحریم‌های ونزوئلا بازنگری کند؛ اما مجوز صادرات نفت فعلا در حدی است که دولت ونزوئلا بدهی خود به شرکت‌های خارجی را تسویه کند و پولی از بابت صادرات نفت دریافت نخواهد کرد.

آخرین گزارش اوپک که هفته گذشته منتشر شد، تولید نفت ونزوئلا در ماه مه را ۷۱۷ هزار بشکه در روز ارزیابی کرده است. این رقم در سال گذشته ۵۵۵ هزار بشکه بود.

تولید نفت ونزوئلا طی سال‌های گذشته به خاطر تحریم‌های آمریکا، عدم سرمایه‌گذاری‌های نفتی، همچنین فساد گسترده در نظام مالی کشور به شدت سقوط کرده است. ونزوئلا یک دهه پیش بیش از ۳ میلیون بشکه در روز تولید نفت داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      ونزویلا هم از دیگه کم کم از ما فاصله میگیره باشید نگاه کنید:

    • اهواز شهرخوبان

      نفت ایران یا۰۰0

    • ناشناس

      آمریکا،بهتره نفت ایران راراهی اروپاکند!

    • ناشناس

      ایا. وات ونزوئلا میتواند بگوید من مستقل تصمیم میگیرم و حرف از استقلال بزند وقتی برای فروش نفت خود ابتدا دنبال مجوز باشد

    • ناشناس

      یه روزی ما قیمت و صادرات نفت جهان را تعیین میکردیم

    • ناشناس

      نکنه این نفت ما بوده که ونزوئلا برای اروپا فرستاده؟؟؟

    • بدون نام

      کشور دوست و برادر ونزوئلا هم از ایران جلو زد منافع ملی خودش را در گفتگو با آمریکا پیدا کرد حالا ما هم تو دریا دنبال مشتری با التماس نفت خودمون رو به زیر قیمت که چه عرض کنم مجانی بفروشیم

    • ایرانی

      معنی مقاومت را هم فهمیدیم!!!!

    • ناشناس

      ای بابا ونزوئلا هم که با امپریالیسم همکاری کرد 😅

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج