۱۲۲۳۱۱۸
۵۰۹۳
۵۰۹۳
پ

تجمع نوجوانان شیراز :

ما بچه‌های ایرانیم؛ می‌خوای بخواه؛ نمی‌خوای نخواه!

ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس، طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن چنین حرکت‌هایی، خواستار ورود قوای سه گانه در زمینه قانونگذاری و نظارت، روش مدیریت و اجرای قوانین عفاف و حجاب و حمایت از آمران، برای ممانعت از وقوع اینگونه مسائل شد.

نهال موسوی در عصر ایران نوشت: در چند روز گذشته تجمع نوجوانان شیراز بازتاب گسترده‎ای در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماهی به همراه داشت. این تجمع به بهانه روز جهانی اسکیت در بلوار شهید چمران شیراز برگزار شد و ویدئو و تصاویری که از آن منتشر شد با عکس العمل‌های مختلفی همراه بود.

اگرچه از طرف فرمانداری فارس خبرهایی درباره بازداشت نوجوانان تکذیب شد، شیبانی فرماندار شیراز اعلام کرد: «هیچ نوجوان دختر یا پسری در این رابطه دستگیر نشده و تنها با عوامل اصلی و تصمیم گیر برخورد شده است. [...] در حال حاضر پنج نفر در رابطه با این موضوع در بازداشت به سر می‌برند که سه نفر عوامل موثر در این رابطه و ۲ نفر نیز مسئولان مربوطه ورزشی هستند.»

ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس، طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن چنین حرکت‌هایی، خواستار ورود قوای سه گانه در زمینه قانونگذاری و نظارت، روش مدیریت و اجرای قوانین عفاف و حجاب و حمایت از آمران، برای ممانعت از وقوع اینگونه مسائل شد.

ما بچه‌های ایرانیم؛ می‌خوای بخواه؛ نمی‌خوای نخواه!

 

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در جمع نمازگزاران جمعه سوم تیرماه ۱۴۰۱ شیراز گفت:‌ در کنار شناخت دقیق علت و منشاء بروز چنین مشکلات و اتفاقاتی، باید بکوشیم که چنین خطاهایی به رفتار دائمی تبدیل نشود.

واقعیت این است که یک نکته مهم درباره این تجمع وجود دارد و آن هم این است که بسیاری از شرکت کنندگان نوجوانان 12 ساله تا 17 ساله هستند و نمی توان چشم را به این گروه سنی بست.

شاید بسیاری از نهادها و سازمان‌های مربوطه این اقدام را یک حرکت هدفمند بدانند و یا بگویند که برای این تجمع برنامه ریزی و ... انجام شده بود اما تنها دلیل این تجمع جمع شدن به مناسبت "روز جهانی اسکیت" در بلوار شهید چمران شیراز بوده است که سالهای قبل هم صورت می‌گرفته.

نمی‌توان چشم را بر این واقعیت بست که از هیچ جایی اتوبوس یا ماشینی برای این حاضران فرستاده نشده است، برای شام و نهار هم نیامده بودند، خودشان دوست داشته‌اند و آمده‌اند، هماهنگی برای چنین اتفاقاتی با توجه به قدرت وسائل ارتباطی کنونی که هیچ کاری ندارد.

امیدوارم مسئولین به جای عوض کردن اصل مسئله و یا چشم بستن بر واقعیت موجود در جوانان و نوجوانان این مهم را درک کنند که بسیاری از اقتضائات جهان امروز واقعا تغییر کرده است و هر نوجوانی با یک تلفن هوشمند از هر اتفاقی که در جهان روی داده و یا در حال روی دادن است به سرعت خبردار می‌شود، حال می تواند این رویداد بزرگداشت روز جهانی اسکیت باشد یا کنسرت گروه بی تی اس یا ...

چه بخواهیم یا چه نخواهیم این بخش آینده ساز جامعه هم وجود دارد، درک و شناخت این نوجوانان لازم است، نه اینکه بخواهیم اصل صورت مسئله را پاک کنیم و یا آنرا به انحراف بکشانیم و یا تئوری عروسک گردانان پشت صحنه را مطرح سازیم، که البته می تواند تمام این گزاره‌ها هم وجود داشته باشد.

اما فراتر از همه موارد بالا که ذکر شد این است که خواست این نسل چیست؟ این نوجوانان امروز جهان را چگونه می‌بینند؟ آیا نگاه و نگرش آنها نسبت به بسیاری مسائل جامعه مانند همان مدیر و مسئولی است که حداقل 3 نسل با او فاصله دارد؟ در زمینه جذب و آموزش این نسلی که به مسجد نمی‌رود ، عضو بسیج دانش آموزی نیست و ... چه اقدامی صورت گرفته است؟

ما بچه‌های ایرانیم؛ می‌خوای بخواه؛ نمی‌خوای نخواه!

صادق زیباکلام در این باره در صفحه اینستاگرامش نوشت: « واکنش تندروها به داستان برداشتن حجاب نوجوانان در شیراز، همان واکنش همیشگی است. متهم ساختن زمین و زمان، از استکبار، استعمار و صهیونیسم گرفته تا دشمنان اسلام. راه‌حل‌شان هم باز همان راه‌حل همیشگی است: گرفتن و زدن و بستن.

جالب است یک کلام از خودشان نمی‌پرسند که چرا بعد از چهل سال که آموزش و پرورش، امور تربیتی، صدا و سیما، سینما و تئاتر، حوزۀ هنری، حوزه‌های علمیه و تریبون‌های نماز جمعه، وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات و ده‌ها سازمان، بنیاد، نهاد و مؤسسات تبلیغی با هزاران میلیارد بودجه در دست ما بوده، رسیده‌ایم به چمران شیراز؟»

بهترین حرف را رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفته است: «نگرانی دلسوزانه را باید شفاف و برجسته به نسل جوان و نوجوان منتقل کرد، امر به معروف و نهی از منکر شفقت است نه جبارانه، امر به معروف از روی دلسوزی و نگرانی است و باید این دلسوزی به طرف مقابل منتقل شود و مدیران اجتماعی هم که به دنبال مدیریت بر پایه اصول اسلامی هستند باید به این موارد توجه کنند.»

یادمان باشد در تلویزیون و رسانه‌ها مدام نوجوانانی نشان داده می‌شود که حتی به لحاظ ظاهری هیچ شباهتی به این تجمع شیراز ندارند ولی این تجمع شیراز اثبات وجودی این طیف از جامعه است که در تمام ایران وجود دارند و اتفاقا تعدادشان کم نیست. این نوجوانان هم فرزندان ایران هستند. امید که مسئولین این فرزندان ایران را هم ببینند.

سروده بیژن ترقی برای  آهنگ "ایران جوان" جایش اینجاست: 

نامِ جاوید وطن صبحِ امید وطن

جلوه کن در آسمان همچو مهرِ جاودان

وطن ای هستیِ من شور و سرمستیِ من

جلوه کن در آسمان همچو مهرِ جاودان

بشنو سوزِ سخنم که هم‌آوازِ تو منم

همهٔ جان و تنم وطنم وطنم وطنم وطنم!

بشنو سوزِ سخنم که نواگر این چمنم

همهٔ جان و تنم وطنم وطنم وطنم وطنم!

همه با یک نام و نشان به تفاوتِ هر رنگ و زبان

همه با یک نام و نشان به تفاوتِ هر رنگ و زبان

همه شاد و خوش و نغمه‌زنان ز صلابتِ ایران جوان

ز صلابت ایران جوان ز صلابتِ ایرانِ جوان

ما بچه‌های ایرانیم؛ می‌خوای بخواه؛ نمی‌خوای نخواه!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج