۱۲۲۳۹۴۲
۱ نظر
۴۱۰۳
۱ نظر
۴۱۰۳
پ

موفقیت بی‌سابقه برای مقابله با کچلی

«آلوپسی آره آتا» یک بیماری خود ایمنی است که در آن فولیکول های مو به اشتباه توسط سیستم ایمنی مورد حمله قرار می گیرند و باعث ریزش مو می شوند.

روزیاتو: «آلوپسی آره آتا» یک بیماری خود ایمنی است که در آن فولیکول های مو به اشتباه توسط سیستم ایمنی مورد حمله قرار می گیرند و باعث ریزش مو می شوند. در برخی از موارد فقط چند تکه کچلی کوچک دیده می شود و ممکن است شاهد رشد طبیعی مو در نقاط دیگر بود. اما در برخی موارد، تمام موهای سر از بین می رود. هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد، اما برخی داروها می توانند به افزایش رشد مجدد مو کمک کنند.

موفقیت بی‌سابقه برای مقابله با کچلی

شرکت دارویی Concert Pharmaceuticals؛ ۷۰۶ نفر را در ایالات متحده آزماش کرد که دارای کچلی متوسط ​​تا شدید بودند. آنها به سه گروه تقسیم شدند. یک گروه یک قرص ۸ میلی گرمی دو بار در روز، گروهی دیگر یک دوز ۱۲ میلی گرمی دو بار در روز و گروهی دیگر یک دارونما دریافت کردند.

موفقیت بی‌سابقه برای مقابله با کچلی

بخش آماری قابل توجهی از بیماران با مصرف قرص ها نسبت به بیمارانی که از داروی ساختگی استفاده می کردند، رشد مجدد موی سر بیشتری داشتند و کچلی آنها به مرور بهبود پیدا کرد. تقریباً ۴۲ درصد با مصرف دوز ۱۲ میلی‌گرم و ۳۰ درصد از بیماران با دوز ۸ میلی‌گرم، حداقل ۸۰ درصد یا بیشتر از موهایشان دوباره رشد کردند. برخی از بیماران عوارض جانبی از جمله سردرد و آکنه را تجربه کردند.

موفقیت بی‌سابقه برای مقابله با کچلی

این مرحله نهایی آزمایشات بالینی داروی کچلی به نام CTP-543 بود. دکتر برت کینگ، متخصص پوست در دانشکده پزشکی دانشگاه ییل که در این مطالعه مشارکت دارد، گفت: «امروز نقطه عطف مهمی در پیشرفت درمان‌های جدید برای کچلی است. من بسیار خوشحالم که چنین نتایج مثبتی را از اولین آزمایش فاز ۳ با CTP-543 دیدم. نیاز زیادی برای درمان این بیماری چالش برانگیز وجود دارد.»

موفقیت بی‌سابقه برای مقابله با کچلی

نتایج حاصل از کارآزمایی THRIVE-AA1 نشان می دهد که CTP-543 ممکن است به طور بالقوه یک درمان مهم برای درمان آلوپسی آره آتا ارائه دهد. CTP-543 این پتانسیل را دارد که بهترین درمان برای بیماران مبتلا به آلوپسی آره آتا باشد. بیماری که مدت ها نادیده گرفته شده است. این شرکت امیدوار است که تنظیم‌کننده‌های دارو در FDA CTP-543 را تأیید کنند و آن را به یکی از اولین درمان‌ها برای کچلی در ایالات متحده تبدیل کنند.

موفقیت بی‌سابقه برای مقابله با کچلی

ریزش مو شایع است و معمولاً جای نگرانی نیست و می تواند موقتی، ناشی از استرس، کاهش وزن یا کمبود آهن و یا دائمی باشد. طاسی الگوی مردانه و زنانه، که باعث عقب رفتن خطوط مو و نازک شدن تاج سر می شود، برگشت نا پذیر است. معمولاً در خانواده ها به شکل ارثی دیده می شود و با بالا رفتن سن افراد، شایع تر است. در صورت ریزش موی ناگهانی، ایجاد لکه های کچلی، ریزش مو به صورت توده یا خارش یا سوزش پوست سر، به پزشک مراجعه کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      کچلی سکه ای

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج