جاباما
۱۲۲۴۰۷۶
۱۲۷۶
۱۲۷۶
پ

امام‌ جمعه اصفهان: بچه باید خاله و عمه داشته باشد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان درباره تعداد فرزندان فاطمه زهرا (س) و حضرت علی(ع) را بهترین مدل برای فرزندآوری دانست و تصریح کرد: دو دختر و دو پسر؛ یعنی چهار فرزند بهترین شکل از فرزندآوری است؛ هم خاله دارند و هم عمو و هم عمه و هم دایی، کمک به فرزند که فقط با پول دادن به او نیست، همین توجه به داشتن خواهر و برادر هم نوعی توجه است.

ایسنا: آیت الله طباطبایی‌نژاد گفت: کمک به فرزند که فقط با پول دادن به او نیست، همین توجه به داشتن خواهر و برادر هم نوعی توجه است.

آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، در خطبه‌های عبادی-سیاسی این هفته نماز جمعه اصفهان با اشاره به ویژگی‌ها و صفات مومن، اظهارکرد: مومن کسی است که در فضای مجازی آبروی دیگری را نبرد، بدون تحقیق حرفی به کسی نسبت ندهد و با دست و زبان خود باعث صدمه به مومن دیگری نشود.

امام‌ جمعه اصفهان: بچه باید خاله و عمه داشته باشد

وی با یادآوری مشکلات اقتصادی تاکید کرد: از این بحران اقتصادی همه آگاه هستیم، من می‌دانم، شما می‌دانید، دولت و ملت و مجلس هم می‌دانند، گاه آقایان نماینده هم حرف‌هایی می‌زنند، اما خطاب به آنها باید گفت چه طرحی دارید؟ اگر طرحی دارید برای بهبود شرایط مطرح کنید، آن هم برای جنگ اقتصادی که دشمن ۴۰ سال است علیه مردم و ملت ایران تحمیل کرده و در بحبحه‌ای که تبعات جنگ میان روسیه و اوکراین که هر دو از تامین کنندگان اصلی منابع غذایی هستند، شرایط را برای جهان سخت کرده است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان خطاب به صاحب خانه‌ها ادامه داد: مراقب همسایه خود باشید، سعی کنید با همسایگان خود خوب رفتار کنید، اگر پیش خود بگویید امسال وضع اقتصادی بد است، بنابراین روی رهن و اجاره چیزی اضافه نمی‌کنم فکر می‌کنید خدا این عمل شما را نادیده می‌گیرد؟ اگر ذره ای شک داشته باشید، بدانید که مومن نیستید. من نمی‌گویم اجاره و رهن را کم کنید، می‌گویم زیاد نکنید و کمک کنید تا از این بحران هم مثل سایر بحران‌ها نجات پیدا کنیم.

طباطبایی‌نژاد روز نخست ماه ذی الحجه و سالگرد ازدواج حضرت فاطمه‌(س) و امیر المومنین علی(ع) را مورد توجه قرار داد و درباره موضوع فرزندآوری گفت: من کاری به این حرف هایی که درباره جوانی جمعیت می‌زنند ندارم، می‌گویم از زاویه دیگری به مسئله نگاه کنید، ممکن است یکی بگوید من یک فرزند دارم که حالا جوان است، او هم یک فرزند پیدا می‌کند که باز جوان است و کافی است، من اصرار ندارم جمعیت جوان بشود، هر چه می‌خواهد بشود، گرچه سیاست کلی جامعه به این سمت است، اما می‌شود به موضوع به شکل دیگری هم نگاه کرد.

وی ادامه داد: اینکه یک فرزند داشته باشید بدون اینکه خواهر یا برادر یا از آن سمت خاله یا عمو یا عمه نداشته باشد، زیبا نیست. فکر می‌کنید بچه احساس کمبود نمی‌کند؟ فکر می‌کنید چیزی در دلش نیست؟ تا کودک است با اسباب بازی سرگرم می‌شود بعد که بزرگ شد حسرت بر دلش می‌ماند، همه خانه خواهر و برادرهایشان می‌روند و او تنها است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان درباره تعداد فرزندان فاطمه زهرا (س) و حضرت علی(ع) را بهترین مدل برای فرزندآوری دانست و تصریح کرد: دو دختر و دو پسر؛ یعنی چهار فرزند بهترین شکل از فرزندآوری است؛ هم خاله دارند و هم عمو و هم عمه و هم دایی، کمک به فرزند که فقط با پول دادن به او نیست، همین توجه به داشتن خواهر و برادر هم نوعی توجه است.

طباطبایی‌نژاد خاطر نشان کرد: برخی در بحث های تربیتی داشتن اولاد زیاد نگران هستند، که بی‌خود است، اگر پدر و مادر تربیت داشته باشند، اهل نماز و روزه و کار نیک باشند بچه هم درست تربیت می‌شود و اگر در این مورد کاستی وجود داشته باشد، بچه نزد برترین استاد اخلاق هم، تربیت یاد نمی‌گیرد، نتیجه هم این می‌شود که یک بچه به دنیا می‌آوردند و آن یکی هم لوس است و مشکلات بعدی به همراه می‌آورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج