adexo3
۱۲۲۵۶۲۴
۶ نظر
۲۳۱۲
۶ نظر
۲۳۱۲
پ

ایستگاه فضایی به پایگاه جنگی تبدیل شد!

​فضانوردان روسی با انتشار تصاویری تحریک‌آمیز در ایستگاه بین‌المللی فضایی، تصرف مناطق لوهانسک و دونتسک توسط روسیه را جشن گرفتند.

دیجیاتو: فضانوردان روسی با انتشار تصاویری تحریک‌آمیز در ایستگاه بین‌المللی فضایی، تصرف مناطق لوهانسک و دونتسک توسط روسیه را جشن گرفتند.

موسسه بین‌المللی فضایی دولت روسیه به نام Roscosmos که فعالیت‌های حوزه هوافضای این کشور را برعهده دارد، روز دوشنبه تصاویری را در کانال رسمی تلگرام خود منتشر کرده که فضانوردان روسی را با پرچم سه رنگ جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک (دو شهر تصرف شده در شرق اوکراین) نشان می‌دهد.

این تصاویر اخیرا در ایستگاه فضایی بین‌المللی به ثبت رسیده‌اند و در آن، سه فضانورد خندان به نام‌های اولگ آرتمیف، دنیس ماتویف و سرگئی کورساکوف با پرچم‌‌های خود در عکس قرار دارند.

در پیام روسکوسموس آمده است:

این یک روز خاص است که ساکنان مناطق تحت تصرف لوهانسک، هشت سال در انتظار آن بودند. ما مطمئن هستیم که ۳ ژوئیه ۲۰۲۲، برای همیشه در تاریخ جمهوری باقی خواهد ماند.

این تصاویر و پست‌های ارسالی در رسانه‌های اجتماعی، بیان‌گر استفاده آشکار از ایستگاه فضایی بین‌المللی که توسط ایالات متحده، روسیه، ژاپن، کانادا و آژانس فضایی اروپا اداره می‌شود، در راستای اهداف تبلیغاتی روسیه از زمان تهاجم این کشور به اوکراین است.

لوهانسک و دونتسک، دو “شبه دولت” تحت تصرف روسیه هستند که در قسمت شرقی اوکراین به نام دونباس قرار گرفته‌اند. این دو کشور از سال ۲۰۱۴، با توجه به تحریک جدایی‌طلبان از سوی روسیه، با یکدیگر در جنگ هستند. سازمان ملل این دو “جمهوری” را به رسمیت نمی‌شناسد و اوکراین نیز آنها را به عنوان “سرزمین‌های موقتا اشغال شده” معرفی کرده است. نبردها از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ شدت گرفته و طی هفته گذشته، نیروهای روسی ادعا کردند که کنترل کامل منطقه لوهانسک را به دست گرفته‌اند.

فضانوردان روسی و ادامه همکاری با ناسا، در سایه جنگ با اوکراین

ایستگاه فضایی به پایگاه جنگی تبدیل شد!

ناسا، روسکوسموس و هم‌چنین سایر آژانس‌های فضایی، از آغاز تهاجم به ایستگاه فضایی بین‌المللی هم‌چنان به همکاری خود با یکدیگر ادامه می‌دهند. برخی از مقامات آمریکایی پیشنهاد کرده‌اند که ناسا به دلیل ارتکاب جنایات روس‌ها در اوکراین، باید روابط خود را با این کشور قطع کند. با این‌حال، مدیر آژانس فضایی از تداوم مشارکت خود دفاع کرده و معتقد است که همکاری فضایی نباید تحت تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی روی زمین باشد.

ناسا هم‌چنین قصد دارد به پرواز در ایستگاه فضایی ادامه دهد، زیرا جداسازی بخش ایالات متحده از روسیه برای عملیات تاسیسات مداری، بسیار دشوار و چالش‌برانگیز خواهد بود.

بیل نلسون، مدیر ناسا، در مصاحبه روز دوشنبه خود با نشریه آلمانی اشپیگل، بر موضع خود تاکید کرد و گفت:

در بحبوحه جنگ سرد، زمانی‌که اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده با یکدیگر دشمنی داشتند و سلاح‌های هسته‌ای آنها به عنوان تهدیدی بزرگ برای بشریت محسوب می‌شد، یک فضاپیمای آمریکایی و روسی طی سال ۱۹۷۵ در فضا با یکدیگر ملاقات کردند. همکاری مسالمت آمیز این دو کشور حتی پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی نیز ادامه یافت و شاتل فضایی ما در ایستگاه فضایی روسیه لنگر می‌انداخت. سپس تصمیم گرفتیم ایستگاه فضایی بین‌المللی را طی همکاری دوجانبه تاسیس کنیم. هر دو کشور برای پیشبرد عملیات خود به یکدیگر نیاز دارند و روابط بسیار حرفه‌ای بین فضانوردان دو کشور برای زنده نگه داشتن این ایستگاه، تداوم خواهد داشت.

با این وجود، اقدامات تحریک‌آمیز روسکوسموس در هفته جاری و انتشار تصاویری از جشن تصرف مناطق اوکراین توسط فضانوردان روسی، درگیری خونین روی زمین را به فضا می‌کشاند. برای برخی ناظران هم‌چون تری ویرتز، فضانورد سابق ناسا، استفاده روسیه از ایستگاه فضایی برای اهداف تبلیغاتی، غیرقابل قبول است.

ویرتز که دوشادوش روس‌ها پرواز کرده و فرماندهی ایستگاه فضایی را برعهده داشته، در این باره گفت:

از اینکه فضانوردان روسی از ایستگاه فضایی بین‌المللی به عنوان محلی برای تبلیغ جنگ غیرقانونی و غیراخلاقی خود استفاده می‌کنند، متاثر شدم. ایستگاه فضایی باید نمادی از صلح و همکاری باشد.

ویرتز در ادامه افزود که ناسا تا حد زیادی در تلاش بوده تا اقدامات زمینی روسیه را نادیده بگیرد، به ویژه زمانی که صحبت از دیمیتری روگوزین، رئیس Roscosmos به میان آمد که اظهارات متعددی را در مورد جنگ بیان کرده است. ویرتز در این باره گفت که آژانس نمی‌تواند موضع خاصی را در قبال این حرف‌ها اتخاذ کند.

تردیدها در مورد ادامه همکاری‌ فضایی روسیه و ایالات متحده

ایستگاه فضایی به پایگاه جنگی تبدیل شد!

همکاری ناسا با روسیه ممکن است تا چند ماه آینده به کانون توجه مردم تبدیل شود. در حال حاضر، فرانک روبیو فضانورد ناسا قرار است طی ماه سپتامبر، با فضاپیمای روسی سایوز به ایستگاه بین‌المللی پرواز کند. تقریبا در زمان مشابه، فضانورد روسی، آنا کیکینا نیز قصد دارد با فضاپیمای Crew Dragon اسپیس‌ایکس برای تعویض شیفت به ایستگاه سفر کند. هر دو برنامه، هنوز به تایید دولت‌های روسیه و ایالات متحده نرسیده‌اند.

نلسون در مصاحبه خود با اشپیگل از تبادل و همکاری میان دو کشور در فضا دفاع کرد و افزود:

این اصل برای ما بسیار منطقی است. شما برای اداره ایستگاه فضایی، به فضانوردان روسی و آمریکایی نیاز دارید. اگر مشکلی در یکی از فضاپیما‌های ما به وجود بیاید، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ ما به کمک یکدیگر و وسایل نقلیه به عنوان پشتیبان نیاز داریم و به همین دلیل به تبادل خدمه ادامه خواهیم داد.

با این حال، چنین تصمیمی ممکن است به زودی تحت تاثیر دخالت دولت‌ها قرار گیرد. فضاپیمای استارلاینر بوئینگ احتمالا اولین پرواز آزمایشی خدمه خود را تا پیش از پایان سال جاری انجام خواهد داد و در صورت موفقیت، ناسا دو فضاپیمای آمریکایی دارد که برای رسیدن به ایستگاه فضایی بین‌المللی از آنها استفاده خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      بیایید پایین

    • ناشناس

      امریکاییهای پلشت هم از این کارها زیاد کردند طوری غربگدا شستشوی مغزی شده که همیشه در حال حفظ منافع غرب و امریکاست شرم

      پاسخ ها

      • ناشناس

        حاجی بسه دیگه پاره شدی از بس پست های تکراری و شبیه هم گذاشتی
        دیگه دستت رو شده واسه همه ...

    • ناشناس

      مرگ برجنایتکار

    • ایرانی

      کثیف تر از روس ها خودشان هستند

    • ناشناس

      غرب شرف داره به شرق بی دین و امثال شما طرفدارانش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج