۱۲۲۵۶۸۱
۹۹۴
۹۹۴
پ

واکنش ایران به ادعای جدید دولت انگلیس

سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای بی‌اساس انگلیس درباره توقیف محموله تسلیحاتی به مقصد یمن را رد کرد و با بیان اینکه رویکرد دولت انگلیس در استمرار صادرات تسلیحات به نیروهای ائتلاف، از جمله دلایل تداوم جنگ ضد بشری در یمن بوده، گفت: این کشور صلاحیت اخلاقی برای طرح ادعا علیه ایران را ندارد.

خبرگزاری فارس: ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به ادعای تارنمای رسمی دولت انگلیس مبنی بر توقیف محموله تسلیحات ایرانی به مقصد یمن در ژانویه ۲۰۲۲ واکنش نشان داد.

واکنش ایران به ادعای جدید دولت انگلیس

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعای منتشر شده در تارنمای رسمی دولت انگلیس مبنی بر توقیف محموله تسلیحات ایرانی به مقصد یمن در ژانویه ٢٠٢٢، ضمن مردود دانستن این ادعا گفت: انگلیس با فروش بی وقفه تسلیحات پیشرفته به ائتلاف نظامی خودخوانده  علیه مردم بی دفاع یمن، شریک جنگ و تجاوز علیه یمن بوده و در مقامی نیست که چنین اتهامات بی اساسی را در خصوص جمهوری اسلامی ایران مطرح کند و چهره انسان‌دوستانه به خود بگیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: تنها بر اساس اخبار و آمار منتشر شده در رسانه‌های انگلیس، این کشور حدود ۸ میلیارد پوند تسلیحات پیشرفته شامل بمب، موشک هوا به زمین و هدایت شونده و جتهای جنگنده را از ابتدای تهاجم نظامی به یمن، به ائتلاف ضدیمن فروخته است، این رقم با احتساب مجوزهای اختصاصی که دولت این کشور در اختیار تولید کنندگان سلاح قرار داده است، افزایش چند برابری می یابد. در واقع انگلیس با علم به وقوع جنایات جنگی توسط ائتلاف متجاوز نسبت به مردم بی دفاع یمن و حملات نظامی آنها علیه مدارس، بیمارستانها، جشنهای عروسی و انبارهای مواد غذایی، این سلاح ها را در اختیار متجاوزان قرار داده است. 

کنعانی تاکید کرد: بی تردید رویکرد دولت انگلیس در استمرار صادرات تسلیحات به نیروهای ائتلاف، از جمله دلایل تداوم جنگ ضد بشری در یمن بوده است، فلذا این کشور صلاحیت اخلاقی برای طرح ادعا علیه جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج