۱۲۲۶۱۰۴
۳۳۲
۳۳۲
پ

صدور هشدار زرد گرد و خاک در استان تهران

مدیریت بحران استانداری تهران: از مردم می‌خواهیم نسبت به محافظت از تاسیسات حساس به گرد و خاک، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره و پرهیز از پرواز با گلایدر و هواپیماهای سبک توجه ویژه داشته باشند.

عصرایران: مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از صدور هشدار زرد گرد و خاک در استان تهران خبر داد و در خصوص احتمال تنش دمایی گفت: با توجه به پیش‌بینی افزایش گرما از همه مردم می‌خواهیم مصرف انرژی را مدیریت کنند.

به گزارش استانداری تهران، حامد یزدی‌مهر روز شنبه در جمع خبرنگاران از صدور هشدار زرد وزش باد و گرد و خاک در استان تهران خبر داد و اظهار داشت: براساس گزارش‌های هواشناسی وزش باد شدید و نسبتاً شدید در استان تهران پیش بینی شده است.

یزدی‌مهر با بیان اینکه طبق گزارشات زمان شروع ورزش باد از امروز شنبه ۱۸ تیر ماه آغاز و تا اواخر وقت دوشنبه ۲۰ تیرماه ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: وزش باد شدید به ویژه در ساعات عصر و شب با احتمال خیزش گرد و خاک پیش‌بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به خطرات این وزش باد افزود: احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و سازه‌های نیمه کاره، ریزش موقت گرد و خاک و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا و گسترش گرد و غبار انتقالی غربی وجود دارد که در این خصوص توصیه می‌شود مردم تمهیدات لازم را داشته باشند.

وی درخصوص احتمال شکستن درختان فرسوده، امکان آسیب به سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی هشدار داد و اظهار داشت: در خصوص مستحکم سازی تابلوهای تبلیغاتی و سازه‌های موقت هشدار می‌دهیم تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

یزدی‌مهر درباره تردد افراد دارای بیماری‌های تنفسی و سالمندان در فضای باز با توجه به احتمال گسترش گرد و خاک نیز هشدار داد و بیان داشت: از مردم می‌خواهیم نسبت به محافظت از تاسیسات حساس به گرد و خاک، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره و پرهیز از پرواز با گلایدر و هواپیماهای سبک توجه ویژه داشته باشند.

وی اظهار داشت: تداوم گرما و افزایش دما نیز توسط سازمان هواشناسی پیش‌بینی شده که در این باره ۲ تا ۴ درجه افزایش دما خواهیم داشت و به شهروندان در خصوص احتمال گرمازدگی هشدار می‌دهیم.

یزدی‌مهر با اشاره به افزایش گرما درباره مدیرت مصرف انرژی و جلوگیری از ایجاد حریق در مراتع نیز اضافه کرد: با افزایش دما احتمال تنش دمایی برای محصولات کشاورزی و صنایع وابسته وجود دارد و توصیه اکید درباره جلوگیری از ایجاد حریق در مراتع است و همچنین به موازات افزایش گرما با افزایش مصرف انرژی روبرو خواهیم شد که نیازمند مدیریت و مصرف بهینه برق و پرهیز از استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعت ظهر تا غروب هستیم و به همه مردم توصیه می‌شود در این زمینه توجه لازم را داشته باشند تا با قطعی مواجه نشوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج