۱۲۲۶۳۰۰
۱ نظر
۲۴۲۱
۱ نظر
۲۴۲۱
پ

برنامه دیوانه‌وار روس‌ها درباره ارتش باستانی ایران

​برنامه‌های عجیب و دیوانه کننده روسیه تمامی ندارد! این بار پوتین به دنبال کلون کردن یک ارتش باستانی با ریشه‌های ایرانی هستند.

گجت نیوز: برنامه‌های عجیب و دیوانه کننده روسیه تمامی ندارد! این بار پوتین به دنبال کلون کردن یک ارتش باستانی با ریشه‌های ایرانی هستند.

یکی از نزدیک‌ترین مشاوران ولادیمیر پوتین، یعنی سرگئی شویگو که وزیر دفاع روسیه است، تمایل دارد تا ارتشی کلون شده و باستانی از «اربابان اسب سکایی» (با تبار ایرانی) ایجاد کند. شویگو اهل جمهوری تووا در سیبری است؛ مکانی که باستان شناسان موفق شدند آثاری از اجساد سکاها را کشف کنند (حدود دو دهه پیش).

برنامه دیوانه‌وار روس‌ها درباره ارتش باستانی ایران

بقایای برخی از این «اربابان اسب» به دلیل یخبندان سیبری به خوبی حفظ شده است. گویا گذشتگان، بعضی از سکاهای بلندپایه را با اسب‌هایشان دفن می‌کردند. امروزه از سکاها به عنوان بزرگترین جنگجویان دوران باستان یاد می‌شود.

شویگو امیدوار است دانشمندان نظامی بتوانند با استفاده از دی ان ای جنگجویان ۳۰۰۰ ساله سکایی، کلون سازی را به مرحله‌ای بالاتر از «دالی گوسفند» برسانند. احتمالا به خاطر دارید که در ژوئیه ۱۹۹۶ موسسه تحقیقاتی روزلینگ در ادینبورگ اسکاتلند از دالی به عنوان اولین پستاندار کلون شده رونمایی کرد.

نقشه‌هایی جالب

برای انجام پروسه کلون سازی، دانشمندان از فرآیند «انتقال هسته‌ای» استفاده می‌کنند. در یک توضیح ساده باید بگوییم که آنها یک هسته از سلول گوسفند انتخابی برداشتند. سپس با برداشتن هسته، این سلول بدون هسته را در یک سلول تخمک کاشتند.

بر اساس گزارش‌ها، شویگو تیمی از باستان شناسان روسی – سوئیسی را مامور جمع آوری نمونه‌های DNA کرده است. در سال 2018 کار تا جایی پیش رفت که او یک «شمن» (بومی منطقه) را برای نظارت بر حفاری محققان به خدمت گرفت.

البته که ما خیلی دوست داریم ماده آلی (DNA) در این منطقه پیدا کنیم و فکر کنم می‌دانید مرحله بعدی چیست! می‌توان چیزی از این سلول‌ها ساخت؛ حداقل موجودی در حد دالی! به طور کلی با پروژه جالبی طرف هستیم.

متحد پوتین خاطرنشان کرد که یخبندان دائمی سیبری، دی ان ای انسان‌های باستانی را حفظ کرده است. حالا او می‌خواهد جنگجویان عشایری باستانی و اسب‌هایشان را کلون کند.

اخیرا پوتین در جلسه آنلاین انجمن جغرافیایی روسیه شرکت داشت که شویگو، رهبری آن را بر عهده دارد. او در جریان این جلسه، برنامه‌هایی را معرفی کرد که احتمالا کاربردی جز حواس پرتی اذعان عمومی نداشته باشد.

برنامه دیوانه‌وار روس‌ها درباره ارتش باستانی ایران

پس از اعلام این خبر، تحلیلگران سیاسی متوجه زمان‌بندی عجیب این خبر شدند؛ زیرا همزمان با برگزاری این جلسه، حدود ۱۰۰ هزار سرباز روسی در مرز اوکراین مستقر شدند. بنابراین احتمال می‌رود که با یکی از ترفندهای دولت روسیه جهت انحراف افکار از جنگ احتمالی روبه به باشیم.

ارتش مردگان

اگرچه دوست پوتین انتظار دارد تا باور کنیم که ایجاد ارتشی کلونی امکان‌پذیر است، اما در حقیقت، این کار چندان هم آسان نیست. به گزارش رسانه Popular Mechanics:

تا به امروز، هیچکس نتوانسته یک انسان را کلون کند. اما دانشمندان کلون سازی درمانی انواع سلول‌ها و ویرایش‌های ژنی را با موفقیت انجام داده‌اند. البته نمونه‌های برجسته‌ای از شبیه‌سازی حیوانات بسیار پیچیده وجود دارد.

امروزه نزدیکترین مورد به شبیه سازی پستانداران غیر زنده، مربوط به کلون سازی یک «موش خرمای پا سیاه» در اوایل سال جاری میلادی می‌شود. متأسفانه اهداکننده‌ی سلول کلونی، بیش از ۳۰ سال پیش جان خود را از دست داد.

با این حال شبیه سازی یک «نخستی» یا انسان بسیار دشوارتر خواهد بود. دانشمندان خاطرنشان می‌کنند که انتقال هسته‌ای فرآیندی پیچیده خواهد بود؛ زیرا با حذف هسته، سلول‌های پروتئینی ضروری نیز حذف می‌شوند. بنابراین پروسه بکار رفته در کلون کردن دالی، کاربردی نخواهد داشت و منجر به تولید سلولی آسیب دیده می‌شود. حتی در مورد دالی هم دانشمندان مجبور شدند ۲۷۷ بار فرآیند انتقال هسته‌ای را تکرار کنند تا سلول به درستی تشکیل شود.

ناگفته نماند که کلون کردن انسان در بسیاری از نقاط جهان، غیراخلاقی یا غیرقانونی تلقی می‌شود. حتی اگر روس‌ها بتوانند یک سکایی را شبیه‌سازی کنند، دهه‌ها طول می‌کشد تا نوزاد را به یک جنگجوی بالغ تبدیل کنند.

جالب اینجاست که در افسانه‌ها آمده است که سکاها از حاصل نزدیکی  هرکول و زنی افعی شکل هستند.

برنامه دیوانه‌وار روس‌ها درباره ارتش باستانی ایران

دره پادشاهان

در سال ۱۹۹۸ باستان شناسان روسی و آلمانی، حفاری یک قبرستان باستانی را در جمهوری تووا آغاز کردند. در آنجا بود که بقایای سربازی را در منطقه‌ی «کورگان» پیدا کردند. بعدها این منطقه به دره پادشاهان معروف شد.

باستان شناسان توانستند برای اولین بار، مومیایی‌ها و گنجینه‌هایی از طلای خالص را در این منطقه پیدا کنند که با نقاشی اسب‌ها و موجودات ماورا طبیعی تزیین شده بودند. اگرچه فلزکاری‌های خارق‌العاده‌ای کشف شد، اما هنوز سیستم نوشتاری بخصوصی کشف نشده است.

منابع تاریخی اشاره می‌کنند که جنگجویان «سکایی» تبار ایرانی داشتند و در قرن‌های سوم تا هفتم قبل از میلاد، بر مرزهای شمالی چین تا دریای سیاه تسلط داشتند. این منطقه «استپ اوراسیا» نامیده می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      ایران از اول تاریخ تا اخرش همش شکست خورده یا تحت تصرف بوده دیگه چ تاریخی داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج