۱۲۲۶۸۸۳
۷۷۱
۷۷۱
پ

دریاچه ارومیه و تهدید زندگی ۱۴ میلیون ایرانی

کارت زردی که وزیر جهاد کشاورزی امروز از مجلس شورای اسلامی دریافت کرد و نیز مساله خشک شدن دریاچه ارومیه که تهدیدی برای زندگی میلیون‌ها ایرانی است از سوژه‌هایی بود که نمایندگان مجلس در توئیت‌های خود به آنها پرداختند.

همشهری آنلاین: علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی درباره کارت زرد مجلس به وزیر دولت سیزدهم در توئیتر نوشت: «کارت زرد مجلس یازدهم به وزیر کشاورزی نشان داد معیشت مردم، حمایت از تولید و مبارزه با فساد از اولویت های نمایندگان مردم است.»

روح الله متفکرآزاد، منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نیز به وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه اشاره داشت و در توئیتر خود اینطور نوشت: «موضوع دریاچه ارومیه نه قومی، نه امنیتی و نه سیاسی است؛ بلکه با یک مسئله زیست محیطی و به مخاطره افتادن حیات ۱۴ میلیون انسان رو به رو هستیم.»

مهدی اسماعیلی، ‌نماینده مردم میانه و عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس نیز به مساله خشکی دریاچه ارومیه اشاره داشت و در حساب کاربری خود نوشت: «با بی‌تدبیری‌های مسئولین گذشته و با صرف هزینه‌های میلیاردی به نام احیای دریاچه ارومیه اما متاسفانه نگین آبی ایران، اکنون بحرانی‌ترین روزهای خود را می‌گذراند. ضمن تذکر جدی به مسئولین ذیربط مجدانه می‌خواهم با تمام توان اقدام عملی موثر جهت نجات آن به عمل آورند.»

مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران در مجلس و عضو شورای اقتصاد نیز با اشاره به یکی از توئیت‌های ایلان ماسک از بابت خرید شبکه اجتماعی توئیتر در این شبکه اجتماعی نوشت: «ایلان‌ماسک، شخصیت مرموزی‌ست و دوسه قدم از بقیه اکوسیستم جلوتر است. شاید شاید شاید این حرکت اخیر وی تاکتیکی برای کاهش قیمت باشد و احتمالا در نهایت توئیتر را می‌خرد؟ یا او به دنبال شیرین کاری تبلیغاتی برای برند خود است؟»

سیدمصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز به وقوع برخی مسائل اجتماعی در کشور اشاره کرد و در توئیتر خود نوشت: «امروز که دولت تمام تلاش خود را مصروف حل مشکلات تورم و رکود کرده، هرگونه تظاهر به هنجارشکنی و آسیب اجتماعی و رذیلت اخلاقی چراغ سبز دادن به اسرائیل و آمریکاست.»

جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی هم نسبت به حمایت‌های غیرمفید از خودروسازان واکنش نشان داد و در توئیتر خود نوشت: «چرا با در نظر گرفتن سقف دلاری پایین در کنار تعرفه بالا، عملا یک خودروی اقتصادی را به یک خودروی لاکچری تبدیل می‌کنید!؟ ۵۰ سال حمایت بی قید و شرط از خودروسازان کافیست. تا فرصت است، در راستای جلب رضایت و افزایش اعتماد و امید، سقف دلاری و تعرفه واردات را به نفع مردم اصلاح کنید!»

محسن علیزاده، نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس و عضو کمسیون اقتصادی مجلس هم بورس کالا را سوژه توئیت خود قرار داد و نوشت: «هر تصمیمی در حوزه بورس کالا باید از مسیر کمیسیون تخصصی و ارکان مرتبط و با نظر کارشناسی در قالب اصلاح قانون بازار سرمایه صورت گیرد. کاهش اختیارات بورس کالا به معنی قیمت گذاری دستوری، تضعیف تولید و بازارسرمایه و تقویت دلالان و محتکران است. مجلس حامی تولید و ۵۰ میلیون سهامدار است.»

علی خضریان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس هم به یکی از مقالات اخیر خود در یک روزنامه سراسری اشاره داشت و نوشت: «در یادداشتی با عنوان «قانون‌دانان قانون‌شکن» در روزنامه اعتماد با تاکید بر ضرورت تقویت سطح دسترسی عمومی به خدمات حقوقی و الغای انحصار از طریق حذف قاعده غلط و منسوخ ظرفیت‌گذاری در قانون «تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار»، به تفسیر به رای قانون از سوی متولیان صنف وکالت پاسخ داده شد.»

بهروز محبّی نجم آبادی، نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن‌ و ششتمد و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم به یک اتفاق فرهنگی اشاره داشت و در توئیتر خود اینطور نوشت: «بعد از درخشش سلام فرمانده در جهان اسلام، پویا نمایی پسر دلفینی در روسیه درخشید. هنر مردمی و ابداعی و برخاسته از اندیشه ایرانی اسلامی بزودی هنر دروغپرداز سیاه نمای ضد ملی را به زباله دان تاریخ خواهد برد. تمدن اسلامی ایرانی بزودی چهره جذاب خود را به جهانیان نشان خواهد داد.»

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج