۱۲۲۷۱۵۳
۶ نظر
۴۰۷۴
۶ نظر
۴۰۷۴
پ

نسل جدید هوندا؛ رقیبی سرسخت برای تویوتا RAV۴

نسل جدید هوندا CR-V رونمایی شد. این نسل از کراس‌اوور کامپکت ژاپنی با سبک طراحی جدید، امکانات بیشتر و پیشرفته‌تر و پیشرانه‌ هیبریدی آمده تا رقابت جدی‌تری را با رقیب هموطن خود یعنی تویوتا RAV۴ داشته باشد.

دیجیاتو: نسل جدید هوندا CR-V رونمایی شد. این نسل از کراس‌اوور کامپکت ژاپنی با سبک طراحی جدید، امکانات بیشتر و پیشرفته‌تر و پیشرانه‌ هیبریدی آمده تا رقابت جدی‌تری را با رقیب هموطن خود یعنی تویوتا RAV4 داشته باشد. عرضه این نسل از CR-V برای همین تابستان برنامه‌ریزی شده و انتظار می‌رود با قیمتی زیر 30 هزار دلار وارد بازار شود. قیمتی که می تواند برای مهمترین رقیب سی ار وی، یعنی تویوتا RAV4 دردسرساز شود.

نسل جدید هوندا؛ رقیبی سرسخت برای تویوتا RAV4

طراحی بیرونی

از لحاظ طراحی بیرونی، هوندا CR-V 2023 با مدل‌های اخیر کمپانی همسوتر شده و چهره ساده اما جذابی پیدا کرده است. اگر با دقت به این نسل نگاه کنیم، شباهت‌هایی بین آن و مدل‌های دیگری مثل ریجلاین، پاسپورت تریل اسپرت، سیویک و حتی آکورد خواهیم دید.

نسل جدید هوندا؛ رقیبی سرسخت برای تویوتا RAV4

هوندا CR-V 2023 از نظر ابعاد رشد کرده و حالا 0.4 اینچ عریض‌ بیشتری دارد. طول و فاصله محوری آن نیز به ترتیب 2.7 و 1.6 اینچ افزایش یافته است. هوندا در این نسل در محل ستون A بازنگری کرده و آن را 4.7 اینچ به عقب رانده، ضمن اینکه این ستون‌ها حالا 2.8 اینچ بیرون‌زدگی بیشتری دارند و ارتفاع آنها 1.4 اینچ کمتر از نسل قبلی است. تاکید بر خط شانه و مشهودتر شدن آن و همچنین انتقال آینه‌های جانبی به جایگاهی پایین‌تر روی درها، دیگر تغییراتی هستند که باید به آنها اشاره کنیم. 

نسل جدید هوندا؛ رقیبی سرسخت برای تویوتا RAV4

جلوپنجره نسل جدید هوندا CR-V حالا حالت عمودی و ایستاده‌تری دارد. چراغ‌های اصلی آن کشیده‌تر شده و در تمامی تریم‌ها به تکنولوژی LED مجهز هستند. در نمای عقب چراغ‌ها همان ساختار قبلی را حفظ کرده‌اند، اما تغییراتی جزئی در فرم و گرافیک آنها دیده می‌شود.

نسل جدید هوندا؛ رقیبی سرسخت برای تویوتا RAV4

انواع تریم‌ها

نسل ششم هوندا CR-V در تریم‌های EX، EX-L، اسپرت و اسپرت تورینگ به فروش خواهد رسید. دو تریم اول با جلوپنجره مشکی و رینگ‌های 10 پره 18 اینچی قابل شناسایی هستند. اما تریم‌های اسپرت و اسپرت تورینگ همانطور که قابل حدس است، چهره جسورانه‌تری دارند. خطوط تیز‌ روی سپرهای جلو و عقب، خروجی‌های اگزوز بزرگ چند چهار ضلعی، اسپویلر و جلوپنجره مشکی براق از ویژگی‌های ظاهری این دو نسخه به شمار می‌روند. تریم اسپرت تورینگ روی رینگ‌های 19 اینچی 5 پره حرکت می‌کند.

 
نسل جدید هوندا؛ رقیبی سرسخت برای تویوتا RAV4

به تفاوت در جلوپنجره و شکل سپرها دقت کنید

طراحی داخلی

در داخل کابین با فضایی بسیار آشنا روبرو هستیم، چرا که داشبورد CR-V ۲۰۲۳ شباهت زیادی با داشبورد سیویک دارد. این داشبورد عاری از هر گونه پیچیدگی بوده و شبکه لانه‌زنبوری حاضر در قسمت میانی شاخص‌ترین المان تزئینی آن است. این شبکه فلزی دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع را در خود پنهان کرده است.

نسل جدید هوندا؛ رقیبی سرسخت برای تویوتا RAV4

در پشت فرمان CR-V ششم یک نمایشگر 7 اینچی برای ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده تعبیه شده؛ یک نمایشگر 7 اینچی دیگر وظیفه برقراری ارتباط راننده و سیستم اینفوتینمنت را بر عهده دارد. البته این نمایشگر مربوط به دو تریم EX و اسپرت است و در تریم‌های EX-L و اسپرت تورینگ هوندا تصمیم گرفته از نمایشگر 9 اینچی برای سیستم اینفوتینمنت استفاده کند. در این دو تریم اپل کارپلی و اندروید اوتوی بی‌سیم و همچنین شارژر بی‌سیم 15 واتی بصورت استاندارد موجود است. این را هم اضافه کنیم که تریم اسپرت تورینگ از سیستم صوتی ساخت Bose با 12 اسپیکر بهره می‌برد.

نسل جدید هوندا؛ رقیبی سرسخت برای تویوتا RAV4

مشخصات فنی

و اما مشخصات فنی؛ CR-V 2023 بر اساس نسخه‌ای ارتقا یافته از پلتفرم یکپارچه هوندا توسعه یافته است. کمپانی ژاپنی می‌گوید این پلتفرم سواری نرم‌تر و پایداری بیشتری را به ارمغان آورده؛ همچنین مقاومت پیچشی بدنه 15 درصد بهبود پیدا کرده و به لطف بازنگری در سیستم تعلیق مک فرسون جلو و فرمان، دقت و حس رانندگی بهتر شده است.

نسل جدید هوندا؛ رقیبی سرسخت برای تویوتا RAV4

نیروبخش هوندا CR-V در تریم‌های EX و EX-L یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ است. این موتور چهار سیلندر توانایی تولید 190 اسب بخار قدرت و 243 نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی تولیدی هم از طریق گیربکس CVT و سیستم Rear Time AWD به سمت چرخ‌ها هدایت می‌شود.

در زیر کاپوت تریم‌های اسپرت و اسپرت تورینگ یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر قرار دارد. این موتور به سیستم هیبریدی مجهز بوده و مجموع قدرت خروجی به 204 اسب بخار می‌رسد. گشتاور کل نیز 335 نیوتن متر بوده و گیربکس CVT نیرو را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. این دو تریم توانایی کشش باری به وزن یک تن را دارند.

نسل جدید هوندا؛ رقیبی سرسخت برای تویوتا RAV4

تجهیزات ایمنی

هوندا CR-V 2023 با تجهیزات ایمنی زیادی به دست مشتری می‌رسد. برخی از این تجهیزات و سیستم‌ها عبارتند از دوربین عریض 90 درجه، رادار 120 درجه، دستیار ترافیک، سامانه کنترل ترمز در سرعت‌های پایین با قابلیت تشخیص تابلوهای راهنمایی و رانندگی، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، دستیار حفظ خودرو در بین خطوط و کنترل نقاط کور.

نسل جدید هوندا؛ رقیبی سرسخت برای تویوتا RAV4

قیمت و زمان عرضه

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، CR-V جدید همین تابستان وارد بازار خواهد شد. در رابطه با قیمت حرفی به میان نیامده، اما بعید است افزایش قیمت چشمگیری در پیش باشد. مدل 2022 از این کراس‌اوور پرطرفدار ژاپنی با پرداخت تقریبا 28 هزار دلار قابل خرید است، معادل حدود 900 میلیون تومان، رقمی که البته در صورت از سر گرفته شدن واردات به راحتی می تواند تا بیش از 1.5 میلیارد تومان افزایش یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      چه فایده ما که نمی تونیم یه پراید هم بخریم باید نگاه عکس ها ماشین خارجی کنیم

    • مرادبیک

      به ایران برسه چهاربرابرقیمت بفروش میرسد

    • ناشناس

      و ما همچنان منتظر ری را هستیم با ۱۰۵ اسب بخار

    • ناشناس

      ترکیب راوفور / ولوو ایکس سی / کیا
      از هوندا بعید بود اینقدر تقلید

    • ناشناس

      اونوقت ایرانی بدبخت آشغال چینی رو باید 60 هزار دلار به این این برندهای عالی و تولیدات با کیفیت سوار بشه

      که البته خودمان مقصر هستیم

    • ناشناس

      ما هیچ ما نگاه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج