۱۲۲۷۳۲۶
۱۹۱
۱۹۱
پ

کلاه ایمنی مجهز به کیسه‌هوا برای دوچرخه‌سواران

با توجه به اهمیت ایمنی دوچرخه‌سواران و پوشش سر با کلاه ایمنی، دو شرکت سوئدی یک طرح اولیه از کلاه‌ ایمنی مجهز به کیسه‌هوا ارائه داده‌اند.

همشهری آنلاین: دو شرکت سوئدی، یکی شرکت آتولیو (Autoliv) که در زمینه سیستم‌های ایمنی مربوط به خودروها کار می‌کند و دیگری شرکت پی‌اوسی (POC) که در زمینه پوشش‌های محافظتی ورزشی فعالیت دارد، اقدام به طراحی و آزمایش یک طرح اولیه کلاه ایمنی مجهز به کیسه هوا مخصوص دوچرخه‌سواری کرده‌اند.

کلاه ایمنی مجهز به کیسه‌هوا برای دوچرخه‌سواران

اگرچه جزئیات فنی زیادی ارائه نشده، اما در سایت نیو اطلس به برخی جزئیاتی اشاره شده، از جمله آنکه این کلاه ایمنی دارای سنسورهایی است که حرکات مربوط به سقوط ناگهانی را تشخیص داده، سپس یک واحد کنترل برقی به طور خودکار کیسه هوا را باد می‌کند و بعد کیسه هوا باز می‌شود.

در این کلاه ایمنی سه کانال با بدنه پارچه‌ای وجود دارد که در شرایط معمولی در قسمت زیرین صفحات بیرونی کلاه که جدا شدنی هستند، تعبیه شده‌اند، ولی در صورت وقوع سانحه، فورا باد و منبسط می‌شوند. فشار آنها به ۶۰ کیلو پاسکال می‌رسد و دو طرف و بالای سر را می پوشانند.

به گفته شرکت آتولیو، ایده سازوکار (ضربه‌گیری) این کلاه ایمنی بدین‌گونه است که کیسه هوای موجود به عنوان جاذب انرژی اولیه و لایه زیرین فوم کلاه به عنوان جاذب ثانویه عمل می‌کند.گفتنی است که همینطور طراحان ادعا می‌کنند که به موجب عملکرد این طراحی، تغییری در وزن یا راحتی این کلاه نسبت به سایر کلاه‌های ایمنی به وجود نمی‌آید. به عبارت دیگر، با پوشیدن آن در هنگام سواری معمولی، احساسی مشابه پوشیدن یک کلاه ایمنی معمولی را تجربه می‌کنید.

در یک پیش‌آزمون (یک آزمایش کوچک قبل از یک آزمایش بزرگتر برنامه ریزی شده)، کلاه ایمنی روی سر یک آدمک تست تصادف قرار گرفت، سپس از ارتفاع ۱.۸ متری روی سطوح صاف یا زاویه دار انداخته شد.(در این پیش‌آزمون انواع مختلفی از ضربه با جاده یا سطوح دیگر شبیه سازی شده). نتیجه این پیش‌آزمون بسیار جالب است چرا که گزارش‌های آن نشان داده که در برخورد با سرعت ۲۰ کیلومتر در ساعت خطر آسیب متوسط تا کشنده به سر کاربر از ۸۰ درصد، در وضعیت استفاده از کلاه ایمنی معمولی، به ۳۰ درصد با  کلاه ایمنی مجهز به کیسه هوایی، کاهش یافته است.

یکی از نمایندگان شرکت پوشش‌های محافظتی ورزشی پی‌اوسی (POC)، اعلام کرده که مرحله بعدی تحقیقات در شرف آغاز است و امیدواریم در آینده محصولی تجاری شود. همینطور او متذکر شده که خریداران می‌توانند در این مدت به سایر اقلام پوشش محافظتی ورزشی این شرکت چون کیسه‌هوا گردنی هودینگ (در صورت افتادن از دوچرخه، تبدیل به کلاه ایمنی می‌شود) یا کوله‌پشتی دوچرخه‌سواری EVOC مجهز به کیسه هوا و جلیقه دوچرخه‌سواری Cirrus، را در نظر داشته باشند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج