۱۲۲۷۵۵۸
۳۵۵
۳۵۵
پ

انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد

​وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه «آندره کلین» سفیر روسیه را احضار کرد تا نگرانی خود را درباره مرگ یک تبعه انگلیسی، که ادعا می‌شود توسط نیروهای جدایی‌طلب طرفدار روسیه در «دونتسک» اسیر بود، ابراز کند.

ایرنا: وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه «آندره کلین» سفیر روسیه را احضار کرد تا نگرانی خود را درباره مرگ یک تبعه انگلیسی، که ادعا می‌شود توسط نیروهای جدایی‌طلب طرفدار روسیه در «دونتسک» اسیر بود، ابراز کند.

 «تیم بارو» معاون وزیر امور خارجه انگلیس در جلسه با سفیر روسیه خواستار روشن شدن وضعیت «پل اوری» شد. 

انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد

گفته می‌شود «پل اوری» ۲۵ آوریل (۵ اردیبهشت) توسط نیروهای جدایی‌طلب طرفدار روسیه در «دونتسک» به دلیل ارتکاب "فعالیت های مزدورانه" دستگیر شد. وزارت امور خارجه انگلیس به خانواده او اطلاع داده که نامبرده پنج روز پیش "به دلیل بیماری" از دنیا رفته است.

لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس می‌گوید که از شنیدن خبر مرگ «پل اوری» شوکه شده و «روسیه باید مسئولیت کامل این موضوع را بپذیرد.»

وی با بیان این ادعا که «پل اوری» هنگام انجام کارهای بشردوستانه دستگیر شد افزود: او در اوکراین بود تا سعی کند به مردم اوکراین در مواجهه با تهاجم بی‌دلیل روسیه کمک کند. وزیر خارجه انگلیس اضافه کرد: دولت روسیه و نیروهای نیابتی آن به جنایات خود ادامه می دهند و آن‌ها باید پاسخگو باشند.

این درحالیست که سفیر روسیه دیروز در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای به دولت لندن توصیه کرد که در قبال جنگ در اوکراین واقع‌بینانه رفتار کند و با ارسال تسلیحات به کی‌یف آتش درگیری‌ها را شعله‌ور نکند. وی خاطر نشان کرد که امکان پیروزی در برابر روسیه امری محال است.

آندره کلین وی پاسخ به این سووال که اگر روسیه دونباس را تصرف کند آیا به این جنگ پایان می‌دهد گفت: اگر بخواهم صریح صحبت کنم، نمی دانم. ما بارها پیشنهاد مذاکرات را مطرح کرده‌ایم و اگر اوکراین درگیری‌ها (در دونباس) را خاتمه دهد، می‌تواند را جنگ پایان دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج