۱۲۲۷۹۴۱
۷۵۵۴
۷۵۵۴
پ

درباره ابقای خبرساز آیت‌الله جنتی و سن‌وسالِ بایدن

روز گذشته، احمد جنتی برای یک دوره شش ساله دیگر در شورای نگهبان ابقا شد. روحانی ۹۶ساله مورد اعتماد رهبری که بیش از سه دهه، دبیر شورای نگهبان بوده است.

برترین‌ها: روز گذشته، آیت‌الله احمد جنتی برای یک دوره شش ساله دیگر در شورای نگهبان ابقا شد. روحانی ۹۶ساله‌ای که بیش از سه دهه، دبیر شورای نگهبان بوده است.

درباره ابقای خبرساز آیت‌الله جنتی و سن‌وسالِ بایدن

جنتی از سال ۵۸ به عضویت شورای نگهبان درآمده و از سال ۷۱، با تصمیم رهبری، دبیر این نهاد شد. جهت‌گیری‌های شورای نگهبان در زمان هدایت او همیشه خبرساز بوده و حالا با ابقای 6ساله، او تا 102سالگی رسما به عضویت شورای نگهبان درمی‌آید.

طبیعتا این اتفاق با واکنش‌های زیادی همراه شده است.

احمد زیدآبادی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی با عنوان «حالا چه پاسخی دارید؟» به قیاس ماجرای سن و سال بایدن با جنتی پرداخته. گاف‌های متفاوت بایدن در محافل و سخنرانی‌های رسمی همواره سوژه رسانه‌ها بوده و مورد تمسخر نیز واقع شده است.

زید آبادی می‌نویسد:

«وقتی من تمسخر و تحقیر و تخفیف جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را به دلیل سن و سالش ناپسند می‌شمرم طبعاً همین منطق را در مورد شیخ احمد جنتی نیز جاری و ساری می‌دانم.

اما روزنام کیهان و سایت‌های همسویش که نوشتۀ مرا در نقد تخفیف بایدن توسط سید حسن نصرالله با همان لحن همیشگی‌شان به باد حمله گرفتند؛ اکنون در برابر تمسخر کهنسالی آقای جنتی از سوی بسیاری از مخالفانش چه پاسخی دارند؟

درباره ابقای خبرساز آیت‌الله جنتی و سن‌وسالِ بایدن

هستی بر موازینی استوار شده است که نقض آنها در رویارویی با رقیبان و مخالفان و دشمنان، دامن نقض‌کنندگان را می‌گیرد.

دینداری آگاهانه و یا به قول مولاعلی آزادمنشانه، ایمان و پایبندی به همین موازین است نه اینکه مشتی الفاظ را به قول امام حسین لقلقۀ زبان کردن و آن موازین را زیر پا گذاشتن و تباه کردن!

در کتاب آمده است:

وَالسَّمَاءَ رَفَعَهَا وَ وَضَعَ الْمِیزَانَ اَلَّا تَطْغَوْا فِی الْمِیزَانِ (آسمان را برافراشت و اندازه را گذاشت تا مبادا از اندازه در گذرید)»

آنها که اندازه‌ها و موازین هستی را چه در عالم طبیعت و چه در حوزۀ روابط انسانی تحت هر عنوانی زیر پا می‌گذارند، جز تولید بدبختی و فلاکت برای خود و دیگران حاصلی درو نمی‌کنند.

درباره ابقای خبرساز آیت‌الله جنتی و سن‌وسالِ بایدن

محمد مهاجری، روزنامه‌نگار اصولگرا نیز در این باره نوشت:

تمدید حکم عضویت آیت‌الله جنتی در شورای نگهبان اشکال قانونی ندارد و لابد به دلیل سابقه و احترام او صورت گرفته. اما رفتار نیکو آن بود که خود ایشان نمی پذیرفت. در آن صورت قطعا مورد اصرار قرار نمی گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج