جاباما
۱۲۲۸۷۲۱
۹ نظر
۱۲۸۲
۹ نظر
۱۲۸۲
پ

نظر پلیس درباره خودروساز شدنِ کارخانه ماکارونی

رئیس پلیس راهور فراجا در واکنش به تصمیم یک شرکت تولید ماکارونی برای ورود به عرصه خودروسازی، تاکید کرد که باید مجوزهای لازم برای این اقدام دریافت شده و در نهایت نیز خودرویی ایمن و با کیفیت تولید شود.

ایسنا نوشت: رئیس پلیس راهور فراجا در واکنش به تصمیم یک شرکت تولید ماکارونی برای ورود به عرصه خودروسازی، تاکید کرد که باید مجوزهای لازم برای این اقدام دریافت شده و در نهایت نیز خودرویی ایمن و با کیفیت تولید شود.

اواسط تیرماه امسال بود که اعلام شد یک شرکت تولید ماکارونی قصد ورود به عرصه تولید خودرو را دارد، تا از این پس «زر خودرو» نیز جزو شرکت‌های تولیدکننده خودرو در کشور شناخته شود. موضوعی که از سوی سخنگوی وزارت صمت نیز مورد تایید قرار گرفت و او با اشاره به تفاهم‌نامه امضا شده در سال ۱۴۰۰ برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه سرمایه‌گذاری، موافقت وزارت صمت و اعطای مجوز برای تاسیس کارخانه‌ تولید خودرو را تایید کرده و گفته بود«چنانچه این گروه صنعتی به ظرفیت اعلامی در تولید خودرو برسد، می‌تواند رقیبی برای دو خودروساز بزرگ کشور به حساب آید».

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به ادعای گروه صنعتی زر ماکارون برای تولید یک میلیون دستگاه خودرو از سوی شرکت زیرمجموعه‌اش یعنی «زر خودرو» اعلام کرد: «بهار سال گذشته، تعدادی از هلدینگ‌های بزرگ تولیدی- سرمایه‌گذاری، تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت صمت امضا کردند که در چارچوب اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و در جهت توسعه سرمایه‌گذاری بوده است. در قالب تفاهم‌نامه مذکور ، گروه صنعتی زر با یک پیشنهاد چهار میلیارد دلاری برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های حمل‌ونقل، غذایی، شیمیایی، خودرو و پتروشیمی وارد عمل می‌شود. در حوزه خودرو پیشنهاد این شرکت، سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورو برای تولید یک میلیون دستگاه خودرو در سال شامل۶۰۰ هزار خودرو سواری، ۲۰۰ هزار خودرو هیبریدی و ۲۰۰ هزار خودرو سنگین بوده است.»

به گفته وی، در نهایت «با بررسی کارنامه عملکردی گروه صنعتی زر در حوزه‌های مختلف و با توجه به اینکه این گروه صنعتی در دهه‌ ۶۰، کار ساخت قطعات خودرو همچون سرسیلندر و میل‌لنگ را آغاز کرده و در این زمینه صاحب تجربه است، وزارت صمت با این درخواست موافقت کرده و در تیرماه ۱۴۰۰، مجوز تاسیس کارخانه‌ برای تولید خودرو برای این گروه صنعتی صادر شد.»

در این میان اما، پلیس راهنمایی و رانندگی به عنوان یکی از منتقدان کیفیت و ایمنی برخی از خودروها و همچنین مجری شماره‌گذاری وسایل نقلیه اظهارنظری را مطرح نکرده بود و همین امر سبب شد تا نظر رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص تصمیم این کارخانه خودروسازی برای رقابت با ایران‌خودرو و سایپا را جویا شویم. سردار سید کمال هادیانفر دراین‌باره گفت: « به نظرم این موضوع را باید ابتدا از وزارت صنعت، معدن و تجارت بپرسیم، ما چیز زیادی در این مورد نشنیده‌ایم، اما به طور کلی در این موارد باید یکسری مراحل از سوی شرکت‌های متقاضی تولید خودرو طی شود.»

وی درباره این مراحل گفت:‌« اگر شرکتی بخواهد وارد عرصه خودروسازی شود، باید ابتدا یکسری مجوزها و موافقت‌های اصولی را اخذ کند. برای این امر باید مجوزهای مختلفی را دریافت کند که شامل مجوزهای دولت از جمله وزارت صمت، سازمان استاندارد، سازمان حفاظت محیط‌زیست، پلیس و ... را دریافت کند.»

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه «به نظر می‌رسد که این شرکت بیشتر به دنبال مونتاژ خودرو است تا تولید خودرو»، اظهارکرد:‌ « من نظرم این است که این‌ها بیشتر دنبال مونتاژ خودرو هستند و دنبال تولید خودرو نبوده و خودروساز نیستند. احتمالا اینطور است که محصولی در خارج از کشور شناسایی شده و با شرکت آن قرار داد بسته‌اند تا اینجا کارخانه آن را راه‌اندازی کنند.»

هادیانفر تاکید کرد:‌ « هر خودرویی که تولید یا حتی مونتاژ می‌شود، باید ایمنی و کیفیت لازم را داشته باشد و بتواند از جان راننده و سرنشینان آن محافظت کند. باید حتما نمونه‌های تصادف آزمایشگاهی آن هم مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت دریافت تائیدیه‌های ایمنی این محصولات تولید شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      امتیاز از 2خودروساز میگیره. همون آشغالا با مارک زر خودرو تولید میکنه

    • محمدرکگو

      ببین چی از رانت ماکارونی خوردن هوای خودروسازی به سرشون زده، این نماد اقتصاد پویاست.

    • رزمنده دیروز

      چه قدر ماکارونی سود داره که کارخانه اتوموبیل داره میزنه خدایا چی بگیم

    • ناشناس

      100گرم آرد 24000تومان. میشی خودرو ساز

    • ناشناس

      تولیدخودرویی به مقاومت رشته ماکارونی. چه شود؟

    • حححححمه

      حداقل تک ماکارون بهتربود

    • حححححمه

      ایول

    • ناشناس

      لطفا در ساخت خودرو از سویا استفاده نکنید من دوست ندارم گوشت بهتره
      باتشکر از اسپاگتی

    • بی نام

      پس مافیای دولتی با گران کردن ماکارونی برنامه داشتند که از جیب مردم مبلغ سرمایگذاری را تامین کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج