اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۲۸۷۹۹
۶۴۶
۶۴۶
پ

تفاوت «بهترین تاریخ مصرف» با «تاریخ انقضا»

خواه سر کاهو غمگین باشید یا ته بطری شیر، هر از گاهی همه ما مقصر در هدر دادن غذا هستیم.

همشهری آنلاین: به نقل از دیلی‌میل، در حالی که ممکن است این یک مشکل نسبتا جزئی به نظر برسد، اما ضایعات مواد غذایی یک مشکل بزرگ در نقاط مختلف دنیاست، به‌طوری که به‌عنوان مثال ارقام نشان می‌دهد که سالانه ۹.۵ میلیون تن ضایعات مواد غذایی در بریتانیا تولید می‌شود.

اکثریت قریب به اتفاق این زباله‌ها به محل‌های دفن زباله سرازیر می‌شوند، جایی که گاز متان را آزاد می‌کنند که به‌شدت به گرمایش جهانی کمک می‌کند.

برای کمک به مقابله با این مشکل رو به رشد، یک فروشگاه زنجیره‌ای در حال حذف عبارت «بهترین تاریخ مصرف پیش از ...» از روی بسته‌های صدها محصول تازه است

این فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای برچسب ۸۵ درصد از محصولات خود (بیش از ۳۰۰ مورد از جمله سیب، سیب‌زمینی و کلم بروکلی را حذف خواهد کرد.) در عوض، کارکنان از یک کد برای اطمینان از حفظ کیفیت و تازگی در قفسه‌ها استفاده می‌کنند.

اما «بهترین تاریخ مصرف پیش از» چیست؟ و چه تفاوتی با تاریخ انقضا دارد؟

در حین گشت و گذار در سوپرمارکت، احتمالا توجه ویژه‌ای به تاریخ مصرف دارید. اما ممکن است تفاوت بین بهترین تاریخ مصرف پیش از و تاریخ انقضا کمی گیج‌کننده باشد.

دکتر کریستین رینولدز، مدرس ارشد سیاست غذایی در دانشگاه لندن در این باره توضیح داد: « بهترین تاریخ مصرف پیش از ... مربوط به کیفیت است و نه ایمنی. غذا بعد از این تاریخ برای خوردن بی‌خطر خواهد بود، اما ممکن است در بهترین حالت خود نباشد. طعم و بافت آن ممکن است به‌خوبی قبل نباشد.»

دکتر رینولدز می‌گوید: «برای غذاهایی که بهترین تاریخ مصرف پیش از ... دارند، می‌توانید از نشانه‌های حسی استفاده کنید تا متوجه شوید که آیا غذا برای خوردن مناسب است یا خیر.»

او توصیه کرد: «می‌توانید به دنبال کپک‌های قابل رویت روی نان بگردید، بچشید تا ببینید که آیا بیسکویت‌ها یا چیپس‌ها کهنه شده‌اند یا نه، یا برخی از محصولات لبنی را با داشتن این برچسب بو کنید تا ببینید آیا آنها ترش کرده‌اند یا خیر».

در عین حال برای غذاهایی که تاریخ مصرف دارند، دکتر رینولدز می‌گوید که تست بوییدن روش مناسبی برای آزمایش ایمن‌بودن خوردن آن نیست.

او در این خصوص توضیح داد: «غذا حتی پس از گذشت تاریخ مصرف می‌تواند ظاهر و بوی خوبی داشته باشد، اما خوردن آن بی‌خطر نخواهد بود. ما نمی‌توانیم حشراتی را که می‌توانند باعث مسمومیت غذایی شوند، ببینیم یا بو کنیم.»

غذاها ممکن است حاوی باکتری باشند و اگر برای مدت طولانی یا در دمای نامناسب نگهداری شوند، می‌توانند باعث مسمومیت غذایی شوند. در حالی که هر غذا از نظر تئوری می‌تواند باعث مسمومیت غذایی شود، برخی از آنها دارای شدت بیشتری از سایرین هستند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج