۱۲۲۹۸۳۲
۱۰۵ نظر
۷۷۵۹
۱۰۵ نظر
۷۷۵۹
پ

کودکان وطن حق چیپس و پفک خوردن هم ندارند؟

روزنامه آرمان امروز از تبعات افزایش نجومی قیمت انواع تنقلات در زندگی خانواده گزارش می‌دهد!

روزنامه آرمان امروز از تبعات افزایش نجومی قیمت انواع تنقلات در زندگی خانواده گزارش می‌دهد!

کودکان وطن حق چیپس و پفک خوردن هم ندارند؟

در این گزارش آمده:

* قیمت تنقلات این روزها نجومی شده تا والدین با چالشی جدی در مورد خرید آنها برای کودکانشان مواجه شوند. به زبان ساده، بسیاری از والدین که این روزها زیر بار فشار تورم و افزایش قیمت ها کمر خم کرده اند و برای خرید گوشت، مرغ، برنج، روغن و...  سردرگم مانده اند، دیگر توانی برای خرید چیپس  و پفک و بستنی، آنهم با قیمت‌های نجومی کنونی آن ندارند. موضوعی که باعث شده تا بسیاری از پدرومادرها، شرمنده فرزندانشان باشند.

* همین یک ماه قبل بود که تصویری از لیست جدید قیمت تنقلات در فضای مجازی منتشر شد. بر اساس این لیست، قیمت چوب شور و چیپس و پفک و... از 40 درصد تا 75 درصد افزایش داشته است. در این بین اما، افزایش قیمت برخی از این اقلام به حدی بوده که نرخ آن از قیمت گوشت نیز پیشی گرفته است. چیپس مصداقی از همین اقلام است که قیمت آن به کیلویی 180 تا 200 هزار تومان رسیده است که بیشتر از گوشت کیلویی 130 تا 160 هزار تومان است! تو خود بخوان حدیث مفصل ...

* در سطح شهر و جلوی سوپرمارکت‌ها هم این افزایش قیمت در چهره والدین با رنگ زرد مشخص است. دختر بچه کیک بزرگی را برداشته و آن را با خود، پیش مادرش که روبروی فروشنده ایستاده و مشغول حساب کردن خریدهایش است، می‌برد. مادرش قبل از هر چیزشروع می کند به وارسی کردن جلد کیک. معلوم است که دنبال قیمت آن می گردد، پس از چند لحظه نگاهش روی بخشی از نوشته‌های کیک قفل می‌شود و درنهایت رو به دخترش می کند و می گوید: نه عزیزم. کیک تو خانه داریم. این را بگذار سرجایش.

* دختر که 5-6 سال بیشتر ندارد اما، دست بردار نیست و با اصرار می گوید: نه.... من همین را می خواهم...

* زن که گویا از نگاه های کنجکاو مردم روی وی و دخترش معذب شده با عصبانیت دوباره تکرار می کند: گفتم برو آن را سرجایش بگذار...!

* مرضیه 38 ساله مادر دو فرزند 6 و 8 ساله است و همسرش کارمند، یکی از ادارات دولتی است. وی که به شدت از افزایش نجومی تنقلات شاکی است، درپاسخ به این سوال که هرهفته یا هر ماه چقدر برای خرید بستنی و چیپس و ... بچه هایش هزینه می کند، می‌گوید: آمارش از دستم در رفته است! بچه های امروزی، عاشق چیپس و پفک و بستنی هستند و طوری بار آمده‌اند که به هیچ وجه جواب«نه» را قبول نمی‌کنند.

کودکان وطن حق چیپس و پفک خوردن هم ندارند؟

* وی ادامه می دهد:الان من هر روز مجبورم چیزی برای بچه هایم بخرم وگرنه آنقدر شلوغ می کنند و ضجه می زنند که دیوانه می شوم. چه می شود کرد؟ بچه که نمی‌داند قیمت 35 هزار تومانی یک بسته چیپس که نصف بیشتر آن هواست، یعنی چه!

* این مادراضافه می کند: من هر روز بین 50 تا 70 هزار تومان برای خرید تنقلات هزینه می کنم. یعنی حدود 2 میلیون تومان در ماه. این برای من که حقوق ماهیانه همسرم حدود 9 میلیون تومان است و مستاجر هم هستم واقعا رقم زیادی است.

* روایت حسام هم که یک فرزند پسر 5-6 ساله دارد، مشابه بسیاری دیگر از والدینی است که از افزایش تنقلات گلایه دارند. وی که طراح و گرافیست پوستر یک شرکت است، با انتقاد از افزایش تصاعدی قیمت تنقلات می گوید: من قبلا تلاش می کردم تا هرچه بچه ام می خواهد را برایش بخرم. اما الان واقعا نمی توانم این رویه را ادامه دهم. اگر بخواهم مثل سابق برایش هر روز بستنی و چیپس و... بخرم باید حداقل روزی100 هزار تومان هزینه کنم. مگر من چکاره ام که بخواهم ماهی سه میلیون فقط برای این چیزها هزینه کنم.

* وی در پاسخ به این سئوال که چطور با درخواست های فرزندش برای خرید تنقلات کنار می آید نیز می گوید: مهمترین ترفندی که به ذهنم می‌رسید این بود که دیگر فرزندم را با خودم به مغازه  فروشگاه نبرم. اینطوری بچه دیگر چشمش به چیپس،پفک،کیک و بستنی  نمی‌افتاد و بهانه نمی‌خواهد. خودم  سعی می‌کنم  هر چند روز یکبار یک کیک یا چیپس و یا بستنی و... برایش بگیرم. یعنی چاره دیگری ندارم!  محسن، دوست حسام هم که مثل وی دل‌پری از قیمت های کهکشانی تنقلات دارد هم به نکته جدیدی در این مورد اشاره می‌کند.

* محسن که پدر یک دختر و پسر 6-7 ساله است، می‌گوید: من تا قبل از این گرانی ها، برای بچه ها اکثرا شکلات و چیپس خارجی می‌گرفتم اما الان آنقدر قیمت آنها گران شده که واقعا دیگر توان خرید آنها را ندارم.

* از داخل کیفش یک بسته شکلات خارجی بیرون می‌آورد و می‌گوید: این شکلات تا قبل از گرانی‌ها 230 هزار تومان بود. اما الان شده حدود 800 هزار تومان!.

* واقعا چند درصد از خانواده ها و حتی آنهایی که مثلا پولدارهستند قادرند و حاضرند 800 هزار تومان برای یک بسته شکلات بپردازند؟!

* بابک فروزنده، فروشنده یکی از فروشگاه‌ها زنجیره ای معروف است، وی اما از زاویه دیگری به افزایش قیمت تنقلات نگاه می‌کند و می افزاید: به نظرم افزایش نجومی قیمت های چیپس و پفک و بستنی واقعا منطقی نیست. آخرچرا باید مشتری برای یک پاکت هوا 30-40 هزار تومان پول‌بدهد؟

* وی با اشاره به میزان فروش این محصولات در فروشگاه خودشان می‌گوید : قبلا چیپس، پفک و بستنی جزء اقلام پرسود و پرفروش ما بود. اما از زمانی‌که قیمت آنها افزایش پیدا کرده، به جرات می توانم بگویم آمار فروش آنها حدود 60 تا 70 درصد کاهش پیدا کرده‌است.

* بابک به برخی از مشاهداتش در شعبه فروشگاه خودشان اشاره می کند و می‌گوید: از وقتی‌که قیمت این اقلام افزایش پیدا کرده، بارها شاهد بودم مشتریانی که تعدادی پفک یا چیپس برداشته‌اند، زمانیکه پای صندوق متوجه قیمت آنها شده اند، یا همه را پس داده اند و یا تعدادی از آنها را برگردانده‌اند و فقط یکی را برداشته اند.

* قیمت چیپس، پفک، بستنی و.... درحالی به بهانه افزایش قیمت مواد اولیه، بالا رفته که هر چقدر حساب و کتاب می کنیم باز هم توجیهی برای آن پیدا نمی کنیم.

* به عنوان مثال در مورد چیپس که مواد اصلی آن را سیب‌زمینی، روغن و نمک تشکیل می‌دهد حتی با قیمت فعلی سیب‌زمینی کیلویی بین 8 تا 10 هزار تومان و روغن 60 هزار تومانی و سایر هزینه ها، باز هم قیمت هر کیلو نباید 200 هزار تومان باشد!.

* این افزایش قیمت‌ها در حالی رخ داده است که بنا بر مشاهدات میدانی و گفته‌های شهروندان، مردم از کم‌فروشی و هوافروشی اقلام خوراکی مانند چیپس و پفک گلایه‌مند‌هستند.

* این موضوع تا حدی بالاگرفته که  حتی فریاد مهدی اسلام‌پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران  را نیز بلند کرده است. وی با اشاره به بررسی‌های میدانی بازرسان این سازمان می‌گوید: بررسی‌های تصادفی مرکز اندازه‌شناسی و اوزان این سازمان حاکی از کم‌فروشی در 41.35 درصد برندها و واحدهای بزرگ موجود در بازار است.

* دبیر اتحادیه بنکداران در این رابطه  می‌گوید: چیپس 70 تا 80 درصد افزیش قیمت داشته است. بخشی از افزایش قیمت به دلیل روغن با 300 درصد افزایش و سایر محصولات تولیدی می باشد. از طرفی کارخانه ها سود بیشتری هم می برند و نمی توان دائما این رویه را توجیه کرد. قاسمعلی حسنی ضمن انتقاد ضمنی از خالی بودنِ بخش اعظم پاکت های چیپس، از افزایش 70 تا 100 درصدی نرخ این قلم خوراکی در بازار خبر داد.

* قاسمعلی حسنی در ادامه گفت: این کالاها دارای قیمت درج شده برای مصرف کننده هستند و قیمتِ مصرف کننده نیز تحت نظر سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و تولید کننده صادر می شود و هیچ شرکت تولیدی نمی تواند بدون نظر این سازمان قیمتی برای مصرف کننده درج کند. این شرکت ها نیز حتما از دیدِ خود توجیهاتی داشته و آنالیز قیمتی استخراج کرده اند.

* حسنی از سویی، از افزایش 9باره قیمت توسط کارخانه ها و نیز سیری ناپذیر بودنِ واردکننده ها گلایه کرده و می گوید: برخی کسبه هم گران فروشی کرده اند و از طرفی ممنوعیت واردات تنقلات خارجی، فضایی باز برای تولید کننده بی رقیب داخلی ایجاد کرده‌است

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      بلاخره داریم رکورد ونزوئلا را میزنیم
      تبریک بر مسولین همیشه خفته در صحنه

    • ناشناس

      سلام مردم بیچاره

    • ناشناس

      مرگ ایران وایرانی نزدیکتر چه بهتر .

    • ناشناس

      ایرانی نخوره. حوض خونه پوتین جون پر پسته باشه .

    • ناشناس

      اه این بچه ها دامن گیر شماها بشه منم روزی ۱۰۰هزارتومن دارم برای بچه هام هزینه میکنم ۳تاشون وارد یه سوپری میشن ففط میگن بابا بخر خداروشکر میتونم بخرم ولی خیلی ها درتوانشون نیست ...خداخودش جواب شماهارو بده

    • آدریانا ....

      موندم با چه رویی تشویق به فرزنداوری میکنن وقتی تنقلات ساده ترین چیز برای بچه هاست . حالا شیرخشک و پوشک و لباس و دارو و ...... پیشکش

    • مهدی،ابراهیمی

      پفک که آشغاله چیپس هم خودتون داخل خونه درست کنین

    • ناشناس

      آینده و شغل خونه حال خوب هم ندارن

    • فرقون سوار وطنی

      مثلاً ما این خبرو خوندیم چکار کنیم.خب بچه میخاد ما هم نمی‌تونیم بخریم.دولت هم میگه بچه بیارید که بشه کودک کار...
      جراحی اقتصادی رو از شکم مردم شروع نکنید.ماهی ۳۰۰یارانه از فوحش بدتره

    • ناشناس

      نسل سوخته مثل بقیه

    • ناشناس

      ایران به درد زندگی نمیخوره

      پاسخ ها

      • ناشناس

        بریم آمریکای نایس

    • ناشناس

      چهار قلم بود که فقط؟؟؟

    • ناشناس

      جوونی مون رو نابود کردند

    • ناشناس

      اخه این خبر ها را برای چی می زنید. مگه کسی به فکر ما هست؟

    • ناشناس

      تنقلات بزرگ ها همه نمی تونن

    • ناشناس

      همه چی گرون کم حجمکوچکتر شده مسخره اس

    • ناشناس

      خب مذاکره کنند با دنیا انقدر اوضاع خراب شده

    • sam 63

      بهشن میگن جراحی اقتصادی ابراهیم زمان

    • ناشناس

      به بهانه مواد اولیه

    • ناشناس

      عرضه کنترل قیمت هیچی ندارند

    • ناشناس

      همه لطفا هیسسسسسس. حقمونه

    • ناشناس

      زمان اعتدالگرا اصولگرا ها شد

    • ناشناس

      جان من بگید سیب زمینی 10هزار تومنی کجاست که من بخرم؟؟!!!!

    • ناشناس

      خیلی چیزها برای بچهامون آرزو شد رفت

    • ناشناس

      یه بستنی از برند معروف رو تا هفته پیش میخریدم 8 تومن دیروز خریدم 12 تومن واقعا توی یک هفته چقدر افزایش قیمت داشتیم مگه یه چیپس بدون کیفیت 12 تومن واقعا داریم کم میاریم

    • ناشناس

      بهتر که گرون بشه ات و آشغال خالص سرطان

    • ضماد

      چیپس شده ۱۲ هزار تومان تازه بیشتر حجمش هم هواست . واقعا نمیشه خرید دیگه.انصاف نیست بخدا

    • حامی

      این داستانهای تکراری زمانی تمام میشود که در همه اقلام واردات ازاد باشد و رقابت باشد.این ممنوعیت واردات همگی با هماهنگی تولیدکننده های داخلی که سیری ناپذیرند انجام میشود

    • فرزاد

      خدارو شکر با نخوردن چیپس امار سرطان پایین میاد
      مادری که بچه هاشو با چیپس بزرگ می کنه و الان شاکیه واقغا در خق شون ظلم می کنه به جاش میوه و اجیل بده بخورن چیپس یکی از سرطان زاترین مواد ساخته دست بشره و سازنده هاش سرطان رو به مردم هدیه میدن

      پاسخ ها

      • ناشناس

        من یه عمر این چیزارو رعایت کردم به لطف خانوادم که اعصابمو داغون کردن از بیست سالگی انواع بیماریهارو گرفتم دیگه سمت چهل صد در صد سرطانم میگیرم به نظرم سرطان به خوراک نیست به اعصاب و محیط اروم زندگیه که من به لطف مادر روانی نداشتم ارامش

      • ناشناس

        پول میوه و آجیل رو شما بده

    • ناشناس

      واقعا خجالت بکشید چطوری روتون میشه بگید بچه بیارید وقتی شیر و گوشت که لازمه رشده اینقدر سخت تهیه میشه براشون... نمیتونند یه پفک ساده بخورند بچه های کوچیک پوشکشون سر به فلک میکشه و... حالا باید بچه ها رو تو خونه زندانی کنیم مبادا ت. خیابون تنقلات نبینند دلشون بخواد لعنت به باعث و بانیش

    • ناشناس

      هنر رییسی همین بوده

    • ناشناس

      اشکال نداره بجاش بچه های یمنی،سوری لبنانی ووووو میتونند یهترین تنقلات ومیوه ها رو از صدقه سر حاکمان مان بخورند

    • ناشناس

      چیپس و پفک که بهتره نخورن . توفیق اجباری شده . یعنی چی طرف میگه من قبلا برای بچه ام روزی هفتاد هزار تومن تنقلات میخریدم!! پدر سلامتی بچه ات را که تو درآوردی!
      اینا که اقلام ضروری نیستن ، چه بسا مضر هم هستند.
      باید نگران گرانی روغن سالم ، برنج سالم ، سبزیجات ، میوه و ..... باشیم .

    • ناشناس

      بهتر
      همش بیماری و سرطانه

    • ناشناس

      نمیخریم تا ارزون بشه

    • ناشناس

      انقد به خوردن فکر نکنید کاش دغدغه های مهمتری داشتید

    • ناشناس

      دولت مردمی ایران قوی

    • ناشناس

      واقعا بهتر است که نخوردن و باید تغییری اساسی در تنقلات کودکان ایجاد کرد و این گرانیها فرصت خوبیه ، اگر قراره گرون بخریم پس چه بهتر انواع آجیل با مزه های متفاوت و در بسته بندی جالب و توت و انجیر خشک و نخودچی و کشمش و شاهدانه و برنجک ووووو تهیه کرده و به کودکان دلبند خود بدهیم .

    • محمد

      در این شرایط وخیم و نکبتی ازدواج کردن حماقت است و بچه دار شدن حماقت بزرگ تر. به نظرم هر کسی که از سرمایه مادی مثل پول یا سرمایه فکری مثل دانش و تحصیلات دانشگاهی برخوردار است باید برنامه ریزی کند برای مهاجرت و زندگی خود را در یک کشور ارام و باثبات دنبال کند. وقتی مقامات کشور به فکر ما نیستند و دلسوز ما نیستند دلیلی ندارد ما زندگی خود را قربانی کنیم برای کشور و میهن.

    • مجتبی

      مسآله اصلی حجاب است، اینا که مهم نیست

    • کریم خان زند

      همه چی از مردم گرفتن ، هیچ گروه سنی در این مملکت آرامش ندارن

    • رحیم

      سود اصلی از این گرانی اول دولت و سپس تولید کننده و فروشنده تمام هزینه این تورم و گرانی به دوش مصرف کننده میباشه. از قیمت تولید 9درصد مالیات دولت و10 درصد عوارض شهرداری و

    • ناشناس

      واقعا گرونی بیداد میکنه. ولی اون پدرمادری که به بچه هاشون اموزش نمیدن هرروز نباید چیس و پفک خرید رو درک نمی کنم. من به بچه هام از زمان بچگی یاد دادم هفته ای دویا ر میتونن از تنقلات خرید کنند بجاش براشون هرروز موز و میوه بگیرید .

    • ناشناس

      خدالعنتتون کنه با این مملکت داریتون ،فقط سفتو سخت بچسبین به حجاب ی گشت ارشادم واسه گرونی بزارین بد نیستا

    • ناشناس

      بجه های خوب به حرف دکترجانتان گوش کنید چون جراحی اقتصادی انجام داده فعلاجزبادهوا آنهم اگرسالم باشد هیچ چیزی نخورید البته فرزندان خودشان به نیابت ازطرف شما می خورند وجایتان راخالی می کنند پس نگران هم نباشید چون تابوده همینطور بوده.

    • ناشناس

      خدا لعنتتون کنه ... مردمو به چه روزگاری انداختیم ...
      آب را مجانی میکنیم ... برق را مجانی میکنیم ...

    • ناشناس

      بدبختی تا کجاا

    • ناشناس

      من متولد 57 هستم تا یادم میاد زمان ما از این خبرها نبود . در ماه شاااااید دوبار یا سه بار برامون تنقلات میخریدن با اینکه پدر من همیشه وضعش خوب بود. این از تربیت غلط نسل جدیده که باید هر روز تنقلات بخورن . اصلا هر روز تنقلات خوردن یعنی چی؟ تنقلات اسمش روشه مگه غذاست که هر روز باید خورده بشه ؟اصلا فکر سلامتی بچه ها رو کردن؟؟ به نظر من جامعه به یه بازبینی اساسی تو روشهای تربیتیش نیاز داره .

    • ناشناس

      بعد میگن فرزندآوری کنین

    • م بهرامی

      چیپس وپفک مضر سلامتی میباشد لطفا تبلیغ نفرمائیدبه خاطر خدا این متن را نمایش دهید

      پاسخ ها

      • ناشناس

        پول غذای سالم رو بده

    • اس

      خدا شاهد شرمنده بچه شدم یعنی چی هم کار کنیم هم توان خرید چند تا تنقلات ساده وپیش پا افتاده رو نداشته باشیم بعد در نجف کیک چند تنی بپزن وبدن دشمن بخوره معنی این چی میتونه باشه

    • بی مخ

      بچه های دهه ۶۰

    • آزاده

      کشمش بادام سالم

    • یوسفی

      خداوند از مسوولین این اوضاع نگذرد..واقعا..درد دلمان گزارش دادین..همین اوضاع را میگذرانیم...من هربار شرمنده کودکم هستم ک وقتی بر پفک وچیپس دستش را میگذارد.ومن چیز دگری برایش جایگزین میکنم...چیپس گران وپفک گران ....قبلا خریدش چیپس وپفک ....مملکت داغون...مادران وطنم هر روز داغونتر..وکمر مردان خمیده تر....خدایا فرجی کن....

    • ناشناس

      واقعأ ما تاوان چی رو داریم پس میدیم؟؟!!!!

    • ناشناس

      بهتر

    • کارگر

      خدا لعنت کنه باعث و بانی اش را.

    • ناشناس

      بهتره بگویید کودکان این کشور با گرلن شدن چیپس و پفک احتمال خطر ابتلا به سرطان و مریضی های دیگه در بدنشان کمتر شد. اصلا میدونید چند با با یک روغن چیپس سرخ میکنند؟!

    • ناشناس

      خودی ها میخورن .زیادتر هم میخورن .ما نخودی ها هم که زیادی هستیم !

    • ح

      #رئیسی مچکریم

    • ناشناس

      با خرید چیپس و پفک باید شرمنده باشی یا نخریدنشون؟!!

    • ناشناس

      اکثربچه ها برای خرید در خیابان در حال گریه هستند وخانواده تملک مالی ندارد

    • ناشناس

      درود بر دولت که به فکر مردم مظلوم فلسطین و لبنان و... به جز ایران هست

    • ناشناس

      برباعث وبانیش لعنت
      الان یه مشت ساندیس خور میان باز میگن خوبه اشکال نداره

    • ناشناس

      تامردم ایران باشیدکه دیگر فکر رأی دادن نباشید

    • حمید مشهدی

      نفت مردم سوریه و یمن و لبنان زیر پای ماست.

    • نمکی

      سید مرحومان

    • بی نام

      رییسی چطوری؟

    • ناشناس

      خدا لعنتتون کنه

    • ناشناس

      همون بهتر بشدت مضره

    • محمدرضا

      خدا فقط لعنتتون کنه و بس

    • ناشناس

      سلام بر سید مرحومان!!!

    • ناشناس

      فقط خدابدادمون برسه دیگ چی میخوادبه سرمان بیادخدامیداندالهی هیچ پدرمادری شرمنده بچه اش نه

    • امان از آدمهای بی وجدان

      دولت و مسئولان مربوطه ی دولتی باید سر بزارن زمین و بمیرند با این اداره کردن مملکت

    • ناشناس

      همینه که هست

    • بلوچ

      لعنت به این مسئولین

    • رضا

      ما بزرگترها که گوشت و برنج و تخم مرغ و ... نمی خوریم مردیم!! که حالا بچه ها چیپس و پفک و چوب شور و بستنی نخورن بمیرند، الهی بمیره هر کسی مسببش هست

    • ناشناس

      نفرین بر دولت تزویر و ریا

    • محمد

      واقعا تاسف داره واسه کشوری که نمیتونه جلوی این کارخانه های چیپس و پفک و بگیره که انگار سر گردن گرفتن که اینجور پدرومادری شرمنده بچه نشن اینقدر گرون‌کردن که فقط دارن واسه خودشون نفرین مردم و میخرن

    • الف ز

      منتظر زمانی باشید که که برای تنفس اکسیژن در ایران باید مردم پول بدهند تا نمیرند زندگی در ایران به آخر خط رسیده کفتیم آقای رییسی با آن همه وعده وعیدها کشور را درست میکند درست که نشد بدترین دولت بعد انقلاب شد

    • مسعود

      خودت حوب میدونی
      نمیشه گفت

    • ناشناس

      نه!!!!
      فکر کردین اینجا کجاست؟ فرانسه، ژاپن، آمریکا.....؟..

    • و

      رئیسی کاره ای نیست

    • ناشناس

      آقای رئیسی 4قلم این بود و.... و....

    • ناشناس

      مگه بچه‌ات رو با چیپس و پفک سیر میکنی
      بچه نمیخوای چرا بهونه میاری، وگرنه اونی که بچه رو میده روزی اون رو هم میده

    • ناشناس

      چشم والدینشون کور تا بفهمن دارن کجا زندگی میکنن و نباید بچه می آوردن . حالا این که میرن رای میدن و به دروغ میگن رای ندادیم به کنار .

    • ناشناس

      11:50 چون قرار نیست هزینه اش رو خودشون بدن و حتی قرار نیست جلوی گرونی رو بگیرن پس میتونن شجاعانه بگن بچه دار بشید . اما شنونده باید عاقل باشه که نیست .

    • ناشناس

      ما روزی صد هزار تومن در توانمان نیست هزینه کنیم شما هم بهتره نگی تو این اوضاع اقتصادی، فخر فروشی کار درستی نیست

    • ناشناس

      مگه روغن و برنج و میوه و گوشت ارزان هست. تنقلات هم جزو سبد غذایی مردمه .... الان چی ارزونه تو این خراب شده.
      شما نگران باش چون قیمت روغن و برنج هم چند برابر شده خودتو زدی به خواب

    • علی

      همچین میگین بجای چیپس وپفک میوه بخرید که انگار میوها رو کپنی میدن بهمون با این گرونی میوه ما فقط، شده گوجه و سیب زمینی وپیاز تمام بقیه رو فقط باید نگا کنیم

    • ناشناس

      ما که بزرگیم و سنی ازمون گذشته وقتی میریم خرید دلمون هوس میکنه چه برسه بچه کوچیک الهی درد بی درمون بگیری آقای مسئول که حتی این دلخوشی های ساده رو هم از بچه های مردم گرفتین نه بچه رو میشه پارک برد نه سینما نه هواخوری
      و لعنت بر کارخانه هایی که هر روز قیمت رو میبرن بالا از اون طرف حجم خوراکی روز به روز کوچیکتر میشه کیفیت میاد پایین
      با مال حرام چطوری سفره خودتون رنگین میکنید

    • ناشناس

      خدا از روحانی نگذره کاش روزنامه ارمان از گند های دولت قبل هم چیزی می گفت

    • ناشناس

      اگر مسلمونی هم بود اون دوران بود قبل انقلاب واقعا رسیدگی میشد

    • ناشناس

      عینا حراجی اقتصادیه اونم تو جمعه بازار روسها وچینیها

    • ناشناس

      بهتر همچین چیز خوبز نبود

    • ناشناس

      من موندم چیز هایی که گرون شدن پولش تو جیب تولید کنندش میره که مالیات هم نمیدن سود دولت ای وسط چیه

    • ناشناس

      چهل ساله به گرون شدن عادت کردی اگه گرون نشه رونی میشیم

    • ناشناس

      اره ماهم میدونیم کشمش وبادام خوبه مفیده ولی عزیزم کشمش کیلو یی ۱۰۰تومن بادام ۴۰۰به بالاست چجوری بااین دارمدا میشه هروز بادام خورد

    • بایکوت

      فریاد زیر اب صدای ملت را کسی نمی شنوه یا نمیخوان بشنونش اقای مسئول عزیز برادر امروز ۳ ماه هست حقوق تمام شوده چون هرماه مقروضیم

    • ناشناس

      واقعا درسته من امروز ی کیسه هوا خریدم توش چندتا چیپس بود

    • طلا اشرفی

      بقیه چیزارو‌چی؟ شیر و که دو سه روزی یکبار میخریدیم الان بقران هفته ای یکبارم نمیتونیم. شده ماهی یکبار. تنقلات اشغالن بقیه جیزا هم اشغالن؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج