۱۲۳۰۱۰۸
۶۶۶۲
۶۶۶۲
پ

آقای زائری یا جهیزیه نمی‌دانی یا میلیون بلد نیستی!

روزنامه همشهری با محمدرضا زائری، چهره سرشناس فرهنگی و مدرس دانشگاه درباره ازدواج اسان گفتگو کرده که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید.

روزنامه همشهری با محمدرضا زائری، چهره سرشناس فرهنگی و مدرس دانشگاه درباره ازدواج اسان گفتگو کرده که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید.

آقای زائری یا جهیزیه نمی‌دانی یا میلیون بلد نیستی!

در بخشی از این گفتگو می‌خوانیم:

* زائری معتقد است خانواده‌های امروزی مسئله ازدواج را به‌عنوان اولویت قلمداد نمی‌کنند: البته گرفتاری‌ها، مشکلات اقتصادی و همینطور محدودیت‌هایی هم پیش روی خانواده‌هاست اما با ازدواج آسان، می‌شود خیلی از مسائل را حل کرد ولی خانواده‌ها وقتی مورد‌خطاب قرار می‌گیرند که مثلا ازدواج را به شکل ساده‌تری برگزار کنند و توقعات را پایین بیاورند، می‌بینیم که حاضر نمی‌شوند تن به این کار بدهند چون این اولویت را چندان که باید هیچ‌کدام از ما درک نکرده‌ایم.

* زائری اهمیت ازدواج در کشورهای دیگر را اینطور بررسی می‌کند: در بسیاری از کشورها به‌خصوص کشورهای اروپای‌شرقی هنگامی که پسر و دختری می‌خواهند ازدواج کنند هزینه‌های زندگی را خودشان تامین می‌کنند. آنها با حداقل‌ها شروع می‌کنند. جشن ازدواج‌شان بسیار ساده، در حد یک عصرانه و نهایتا یک شام برای ۲۰ تا ۲۵نفر است، آن هم برای اعضای خانواده و دوستان بسیار نزدیک.

* آنها زندگی را به شکلی شروع می‌کنند که اگر بخواهند یک مهمانی بدهند بیشتر از 2ظرف برای پذیرایی ندارند اما با این حال زندگی را تشکیل می‌دهند، چون شروع زندگی مشترک برایشان اولویت است اما در ایران جهیزیه که برای یک زندگی درنظر گرفته می‌شود در کمترین حالت ۱۰۰ - ۲۰۰‌میلیون تومان است. به همین دلیل من معتقدم ازدواج در ایران حواشی بسیاری دارد از جشن‌های آنچنانی گرفته تا فیلم و عکس و تالار و بریز‌و‌بپاش‌های دیگر.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج