۱۲۳۰۱۲۵
۷۶۴
۷۶۴
پ

«زارع پور»؛ یک گام نزدیک به استیضاح!

این روزها ساختمانی در خیابان شریعتی نرسیده به پل سیدخندان مرکز خبر است. از قطعی اینترنت گسترده در روز یکشنبه تا استیضاح وزیر که تعدادی از نمایندگان پیگیر آن هستند!

آرمان ملی: این روزها ساختمانی در خیابان شریعتی نرسیده به پل سیدخندان مرکز خبر است. از قطعی اینترنت گسترده در روز یکشنبه تا استیضاح وزیر که تعدادی از نمایندگان پیگیر آن هستند! عیسی زارع پور وزیر جوان متولد ۱۳۵۹ در شهرستان اسلام‌آبادِ غرب استان کرمانشاه است که رئیس مرکز فناوری اطلاعات قوه قضائیه بود پس از انتخاب رئیسی به عنوان ریاست‌جمهوری، زارع پور هم وزیر ارتباطات شد. روز گذشته بنابر گزارش کاربران در شبکه‌های اجتماعی اینترنت همراه و ثابت در بسیاری از مناطق، به ویژه‌ اداره‌ها و شرکت‌های تهران کند و قطع شده‌ بود. اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران هم این موضوع را تایید کرد. در روزهای اخیر، سرعت و کیفیت اینترنت با چالش‌های فراوانی روبه‌رو شد. از یکسو اینترنت همراه اپراتورها با قطعی مواجه شد، دیروز اما این کندی و قطعی به اینترنت مخابرات کشیده شد. ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه روز گذشته «حمید فتاحی» معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد: امروز و در پی قطع برق، در یکی از مراکز زیرساختی شرکت ارتباطات زیرساخت، اختلالی در سیستم برق‌رسانی مرکز ایجاد و منجر به بروز حریق در سامانه‌های برق رسانی شد. رئیس هیات‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: به محض اینکه این اتفاق افتاد با همکاری خوب سازمان آتش نشانی، در مرحله اول حریق مهار و رفع اختلال از سامانه‌های برق رسانی نیز آغاز شد. فتاحی تاکید کرد: این اتفاق باعث شد در برخی مناطق عمدتا خدمات و سرویس‌های داخلی و در برخی مواقع اینترنت بین‌الملل نیز دچار مشکل شد.

برکناری نمایش در وزارت ارتباطات؟!

در این میان یک نکته قابل تامل بود. در روزهای اخیر انتشار تصویری از پشت‌صحنه مصاحبه وزیر ارتباطات با خبرگزاری راشاتودی و نحوه پوشش خبرنگار حاضر در پشت‌صحنه، حواشی و واکنش‌های مختلفی را به‌همراه داشت. روز یکشنبه خبر رسید که مدیر مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات برکنار شده و وزیر ارتباطات در حکمی، مصطفی اشرف را با حفظ سمت به عنوان «سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات» منصوب کرده است اما دیروز خبرگزاری دولت نوشت: «رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: اختلال جزئی اینترنت پیش آمده امروز در برخی مناطق تهران ناشی از اتصالی برق منجر به آتش سوزی در مرکز LCT بود که به سرعت برطرف شد». «مهدی سالم» در خصوص اختلال محدود و کوتاه مدت اینترنت در استان‌های تهران و البرز، در توییتر نوشت: «اختلال جزئی اینترنت پیش آمده امروز در برخی مناطق تهران ناشی از اتصالی برق منجر به آتش سوزی در مرکز LCT بوده است که به سرعت برطرف شده و سیستم پشتیبان سریعا جایگزین شده است. وی در توییتی دیگر اعلام کرد: «به دلیل مشکل فنی در تاسیسات برق یکی از مراکز شرکت زیرساخت، اینترنت بخشی از مشترکان قطع شده است. همکارانم در تلاش هستند تا در اسرع‌وقت مشکل را برطرف کنند.» پس از انتشار این خبر ایرنا بود که این سوال مطرح شد مگر سالم برکنار نشده بود که دیروز با عنوان رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات از او یاد شده است!

زارع پور نزدیک به استیضاح

از طرفی ظاهرا بخت با وزیر ارتباطات یار نیست و این اتفاقات زمانی رخ می‌دهد که پرونده استیضاح او در مجلس گشوده است. عدم توزیع عادلانه اعتبارات، عدم تحقق برنامه‌های ارائه شده توسط وزیر در جلسه رأی اعتماد طبق برنامه زمان‌بندی، عدم تعیین تکلیف کارگزاران مخابرات روستایی، عدم آنتن‌دهی و پوشش شبکه اینترنت به ویژه در روستاها و پایین بودن خدمات‌رسانی در حوزه کاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محورهای درخواست استیضاح وزیر ارتباطات هستند. گفتنی است طبق قانون اساسی، استیضاح زمانی قابل طرح در مجلس است که با امضای حداقل 10 نفر از نمایندگان به مجلس تقدیم شود. سپس این استیضاح بایستی اعلام وصول شده و وزیر با حضور در مجلس، به سوالات نمایندگان پاسخ داده و در نهایت مجددا رأی اعتماد بگیرد. نمایندگان مجلس طی یک سال گذشته بارها انتقادات فراوانی نسبت به کیفیت و قیمت اینترنت داشته‌اند. به‌طور مثل آذرماه 1400، نماینده مردم جیرفت در مجلس یازدهم با بیان انتقاد خود از کاهش سرعت اینترنت در کشور، خطاب به وزیر ارتباطات گفت: «پای خود را از روی سیم بردارید.» عرضه اینترنت کوپنی میان سه دهک اول جامعه نیز با انتقادات برخی نمایندگان همراه بود. توسلی در این باره گفته بود: «وزیر ارتباطات عملا در دسترس نیست و در حالی که برخی شهر‌های و روستا‌ها فاقد خدمات ارتباطی حداقلی هستند؛ به‌جای حل مشکلات اساسی در اقدامی اعلام می‌کنند برای دهک‌های پایین اینترنت رایگان در نظر می‌گیرند.» وعده‌های زیادی هم از سوی وزیر ارتباطات داده شده بود که رنگ عملیاتی نگرفت به عنوان نمونه 27 آذر سال گذشته وزیر ارتباطات درباره تصاویر منتشر شده مبنی بر آماده شدن ایران برای پرتاب ماهواره، گفت: «تا اواخر امسال اخبار خوبی در خصوص پرتاب ماهواره خواهیم شنید.» همچنین زارع پور برای توجیه عملیاتی نشدن وعده‌هایش بعضا به تخریب دولت قبل پرداخته است به عنوان نمونه گفته بود: «متأسفانه در 8 سال گذشته توجه ویژه‌ای به صنعت ماهواره نشد. برخی انتقاد کردند که اگر در حوزه فضایی اقداماتی نشده پس اتفاقاتی که در این حوزه رخ داده چه بوده است؟ در گذشته تا 300 میلیون دلار نیز در این زمینه سرمایه‌گذاری داشتیم.»

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج