۱۲۳۰۲۰۲
۲۵۷۹
۲۵۷۹
پ

جنیفر چپ و راست ازدواج کند؛ به شما چه اصلا؟

ماجرای ازدواج‌های پیاپی جنیفر لوپز همواره سوژه رسانه‌ها و مخاطبان بوده است.

برترین‌ها: ماجرای ازدواج‌های پیاپی جنیفر لوپز همواره سوژه رسانه‌ها و مخاطبان بوده. بیشتر از این بابت که او چگونه می‌تواند با نفرات متعدد رابطه عاشقانه برقرار کند. چیزی که این روزها از آخرین رابطه او با بن افلک می‌بینیم حداقل یک تعریف ساده از خوشبختی‌ست و یادداشتی که در ادامه می‌خوانیم، پرده‌برداری از راز این میانسالی جذاب است.

جنیفر چپ و راست ازدواج کند؛ به شما چه اصلا؟

رسول اسدزاده، روزنامه‌نگار درباره این راز می‌نویسد:

جایی خواندم زندگی‌ در زمانِ حال از یک سنی برای ما ایرانی‌ها بی‌معنی می‌شود. نویسنده چهل و پنج سالگی به بعد را یک شاخص برگزیده بود تا از آن به بعد زمانِ حال از معنا تهی شود. البته که بیراه هم نیست. در کشور ما به اقتضای فرهنگ عامه و روش زندگی، شروع میانسالی مساوی با مرور خاطرات ( خوردنِ حسرتِ سالهای جوانی ) و انتظار برای مرگ است.

این یک نگاه بدبینانه به زندگی نیست. همه ما می‌دانیم پدران و مادران ما از شروع میانسالی چگونه زندگی کرده‌اند. رنگ از لباس حذف می‌شود، برنامه‌ای برای ورزش و تفریح روزانه، یادگیری زبان یا هنر جدید، برنامه ریزی برای مسافرت و کشف جهان، شروع یک رابطه عاطفی جدید برای اکثریت میانسالهای ما یک قدغنِ نانوشته است. تعداد کسانی که در میانسالی رژیم غذایی دقیق دارند، برنامه برای کارهای جدید دارند، با تکنولوژی پیش می‌روند کم است. بیشتر آنها قدم زدن در پارک و مصاحبت با همسالان که بیشتر به غرولند راجع به بی‌توجهی فرزندان و مشقات زندگی است را مغتنم می‌شمارند.

جنیفر چپ و راست ازدواج کند؛ به شما چه اصلا؟

اکثرا سو‌تغذیه دارند، نادیده گرفته می‌شوند، البته خودشان در این نادیده گرفته شدن پیش قراول هستند. در طول عمر به فرزندان آموخته‌اند پدر و مادر در قبال آینده بچه‌ها مسئولیت دارند. کمتر پدر و مادری در میانسالی و سالمندی یافت می‌شود که سرمایه‌ای که در طول عمر اندوخته صرف زندگی زمانِ حال خودش کند. مردمانِ کشور من آموخته‌اند برای فرزندان ارث و ماترک باقی بگذارند و از یک سنی به بعد خودشان را به فراموشخانه بسپارند.

جنیفر لوپز در ۵۲ سالگی عکس‌های خودش را با بن افلک منتشر کرده، زوجی که دو دهه پیش با هم بودند پس از اینکه هر کدام با یک دو جین انسان دیگر عشق را آزموده‌ند دوباره به هم بازگشته‌اند‌. برخی می‌گویند زندگی امثال جنیفر لوپز و افلک کاریکاتوری از عشق است. چطور می‌شود آدمی در طول زندگی اینهمه یار عوض کند و دوباره توانایی عشق ورزیدن داشته باشد. اما من در این تصاویر نه ابتذالِ عشق بلکه دو چیز را به وضوح می‌بینم. به رسمیت شمردنِ حقِ اشتباهِ انسان و توانایی زندگی در زمانِ حال یا همان جمله مشهور یونانی Carpe diem...

جنیفر چپ و راست ازدواج کند؛ به شما چه اصلا؟

دم‌غنیمت‌شمری (به لاتین: Carpe Diem) مصراعی از یک شعر لاتین از هوراس است که به عنوان کلام قصار به کار می‌رود. این عبارت یکی از اولین نمودهای تفکر دم‌غنیمتی در ادبیات جهان است و آن را متأثر از فلسفه اپیکور می‌دانند. عبارت کامل بدین گونه ترجمه می‌شود: از امروز تا می‌توانی استفاده کن چون هیچ‌کس فردایی را تضمین نکرده است. چیزی که در ایران ما کیمیاست

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج