adexo3
۱۲۳۰۷
۱۷ نظر
۵۰۰۰
۱۷ نظر
۵۰۰۰
پ

تهدید بی سابقه ایران از سوی عربستان

ایران در صورتی که بخواهد حج را به صحنه‌ای جهت اجرای طرحهای خود در پاسخ به دخالت نیروهای عربستان در بحرین تبدیل کند، پاسخی محکم دریافت خواهد کرد.

ژنرال سعد الخلیوی معاون امنیت حج عربستان سعودی هشدار داد:

ایران در صورتی که بخواهد حج را به صحنه‌ای جهت اجرای طرحهای خود در پاسخ به دخالت نیروهای عربستان در بحرین تبدیل کند، پاسخی محکم دریافت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: کلیه نیروها و قوای خود را به منظور مقابله این اقدام احتمالی ایرانی‌ها آماده کرده‌ایم.

منبع: مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

تهدید بی سابقه ایران از سوی عربستان


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط کافیه چند ماه رفتن به حج عمره از طرف ایران تعلیق بشه اونوقت میبینیم که عربستانی ها باز هم تهدید میکنند یا نه . خیلی پررو شدن این عربستانی ها باید باهاشون یه برخورد جدی بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مسلما هر كشوري حق دارد در مورد اين كه در داخلش چه اتفاقاتب بيفتد تصميم گيري كند و اجازه فعاليت در داخل كشورش را بدهد يا نه. ما وقتي به كشور ديگري مي رويم آنجا مهمان هستيم و بايد احترام خود و ميزبانمان را نگه داريم.

        عمره هم از طرف ايران تعليق بشود يا نه ميلياردها مسلمان از سرتاسر دنيا هستند كه بروند. ما مركز جهان نيستيم و مثلا اندونزي جمعيتي خيلي بيش از ما دارد.

    • ايراني(هم خون كورش كبير نه....)

      هرچه بر ماست،از ماست...

    • فرهاد

      همان زمانی که گردن ابوطالب یزدی رو در عربستان زدند باید سفر ها به عربستان قطع میشد،که اگر پول این زوار ایرانی نبود همین ژنرال و هزار تا بزرگتر از این باید کاسه گدایی به دست می گرفتند.اما حالا بیا و به ایرانی ها بگو لطفا حج نروید.خودشون خفه ات می کنند.قبل از این که جناب ژنرال به زحمت بیفتند!!!
      کلا حق مون همینه ظاهرا...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببين هموطن، عربستان واسه اون همه ويزاي عمره يه قرون از ما نميگيره، عمده مسافرا رو با پروازاي خودمون جا به جا مي كنيم. عمده مواد غذايي رو از ايران مي بريم. درسته كه مردم خريد مي كنن ولي همه اش جنس وارداتي به عربستانه. تاثير داره ولي ببين از چه درآمداي بزرگتري چشم پوشي شده. اينه كه فكر نكن اگه ما نريم همه گدا ميشن. خدا گذاشته واسه ما و اونا نفت رو. بعدشم اين قد مسلمون ميره كه ما نريم آسمون به زمين نميرسه و كسي گدا نميشه.

    • بدون نام

      اين كجاش تهديد بود؟ اگر ما بگوئيم نمي گذاريم ملتي به كشورمان آمده و طرح هاي خود رادر ايران اجرا كنند،‌ اين مي شود تهديد آن ملت ها يا حفظ تماميت ارضي خودمان؟

      پاسخ ها

      • فرهاد

        برادر عزیز شما یا متن خبر رو کامل نخوندید و یا اینکه دقیق متوجه نشدید.دخالت عربستان در بحرین و سرکوب حرکت آزادی خواهانه و کشتار فجیع بحرینی ها(که اکثرا ریشه ایرانی دارند؛ یعنی اکثرا بوشهری و یا شیرازی هستند)دخالت در امور داخلی بحرین نیست؟ عربستان از کجا میاره اسلحه و سرباز به بحرین میفرسته برای کشتار هموطنان من و شما؟ یا اصلا مردم هر کجای دنیا؟؟ غیر از همین پول های کلان زوار ؟؟؟
        بله دخالت در امور داخلی کشور ها کار درستی نیست.اما این بستگی به این داره که امور داخلی رو چگونه معنا کنید!!!

      • بدون نام

        فرهاد جان ما اگر مي خواهيم از كسي دفاع كنيم بايد اين كار را از داخل مملكت خودمان انجام دهيم نه اين كه به عنوان حج ويزا بگيريم وارد مملكت ديگران شويم و آنجا فعاليت كنيم

        بحريني ها هم گرچه اكثرشان ايراني نيستند ولي عده زيادي شان اصليت ايراني دارند و شما درست مي فرمائيد. ولي آنها در حال حاضر مليت ايراني ندارند و مليت بحريني را به خواست خودشان پذيرفته اند. لذا آنها مردم كشور ديگري هستند

      • بدون نام

        جواب شما در نظری جداگانه داده شد

    • mmnn

      اگرازایران حاجی نره که عربها ازگشنگی مردن

    • ندا

      در جواب آقا فرهاد باید بگم که واقعا نظر کوته بینانه ای دادی،یعنی کشوری باون همه ذخایر نفتی و زوار از کل دنیا محتاج درآمد حاصل از زوار ایرانه.

    • مجاهد سایبری

      لعنت الله علی القوم الظالمین
      لعنت الله علی آل سعود ملعون

    • rahman

      اگرخونریزی درحریم خانه خداخلاف شرع نباشداگرحجاج ایرانی ازطرف فقه های دین اجازه داشته باشندچنان سیلی محکمی به صورت کثیف معاون امنیت سعودی خواهدزدکه نمونه اش راابن زیادنخورده باشد

    • عباس

      با اجازه دوستان باید عرض کنم اکثر کشورهای مسلمان(سنی ها) فقط در ایام حج(ذی الحجه) میرن مکه و این ایرانیان که هر هفته پرواز دارن به مکه :دی

    • ناشناس

      عزیز ا خواهشنا وفتی نظر می دهید به فکر هزاران ایرانی که هم اکنون در مکه وعربستان هستند هم بی اندیشید همان طور که به فکر بحرینی ها هستید هر کشور حق دارد در مورد سیاست وچگونگی اداره کشورش پا فشاری کند

      پاسخ ها

      • rahman

        دوست عزیزبه نظرشمابهترنیست شماهم به کنوانسیون های بین المللی توجه ای داشته باشیدکه اماکن مقدسی که درهرکشوری واقع شده متعلق به همه مسلمانان جهان است قانون ان کشوربدردخودشان میخورداسلام برای کعبه قبلاقانون گذاری کرده وبرای همه لازم الاجراست مثلاسازمان ملل درامریکاواقع شده برابرقانون بین الملل امنیت افرادمهمانان بعهده کشورامریکاست حتی اگردشمنش باشه بنابراین ایرانیان عزیزطبق ایین مذهبی خودمجازبه اجرای مراسم مذهبی خودهستنددولت سعودی هم می بایست امنیت اش راتامین کندحق نداردتهدیدکند

    • فرهاد

      جواب تمام دوستان رو اینجا میدم:
      اولا از آمار:



      طبق آمار بانک جهاني در سال 2008 درآمد کشور عربستان از توريسم يا به زبان ساده از : زيارت مسلمين خانه کعبه معادل مبلغ 29.865.000.000.-دلار يا قريب سي ميليارد دلار بوده است.


      زائرين ايراني که بصورت تمتع ويا عمره در همان سال به مکه رفته اند 1.937.000 نفر بوده اند که مجموعا مبلغ 4.879.000.000 دلار يا بعبارتي قريب به مبلغ پنج ميليارد دلار درآمد تقديم اقتصاد پادشاهان عربستان کرده اند و در ميان تمام کشورهاي اسلامي مقام اول را به خود اختصاص داده اند.

      نظر باينکه هواپيمائي جمهوري اسلامي قدرت جابجائي اين همه زائر را نداشته است شرکت هواپيمائي عربستان قريب به 54 درصد از زائران ايراني را به خود اختصاص داده است....

      طبق گزارش مقامات ديپلماتيک ايران در سال 2008 ماموران کشور عربستان بدترين و توهين آميز ترين رفتار را با زوار ايراني داشته اند و ايران از لحاظ توهين ماموران عربستان مقام اول را به خود اختصاص داده است.

      علماي عربستان در همان سال فتوي صادر کرده اند که ايرانيان شيعه کافر هستند.


      این البته تنها گوشه ای از آمار بود

      اما مساله اصلی این که: شما مساله اصلی رو در هزار توی مغلطه ها گم کرده اید.این که عربستان چه میزان در آمد داره و از چه راهی، یا این که اگر ما نریم چه کسان دیگری به عربستان میرند، تماما مغالطالت واضح هستند که من نیاز به توضیح شون نمی بینم.
      من از آقای ناشناس تعجب میکنم که هزار گونه توضیح و تفسیر به میان آوردند که بحرینی ها ایرانی هستند یا نیستند؟ در صورتی که خود من قبلا گفتم که:"مردم ایران یا مردم هر جای دیگری".خوب حالا که ایرانی نیستند پس با خیال راحت سرکوب شوند.
      موضوع اینست که اصلا رفتن ما به عربستان موضوعیت و دلیلی ندارد. بگذار عربستان از هر راهی پول خودش رو در بیاره و مردم هر کشوری هم که دلشون میخواد اینقدر تشریف ببرند عربستان تا ...بماند!!
      در ضمن داشتن نفت چندان هم شاهکار بزرگی نیست.این نفت رو تمام کشور های خاور میانه دارند.از ایران و عراق بگیرید تا کویت و حتی لیبی. همه نفت فروشند.
      در مورد این جمله شما که باید در داخل کشور مخالفت کنیم و دلیلی ندارد به عنوان زائر دخالت کنیم من هم موافقم و اصلا تمام حرف من همین است.بعد از انتظار بسیار و زحمت و هزینه سفر تازه وقتی به انجا رسیدیم علم مخالفت و شعار بر علیه دولت و حکومت عین بی سیاستی است. خوب شما که مشکل دارید از اول چرا رفتید؟و در کامنت اولم گفتم که دخالت در امورات داخلی کشور ها ه هیچ عنوان درست نیست. ما با سیاست های عربستان مخالفیم.پس دلیلی نیست که بار سفر برداریم و تازه در انجا علم مخالفت بر افرازیم. و در مورد مسائل مذهبی کسانی که حتما می خواهند خانه خدا را زیارت کنند... من البته نظر خاصی ندارم!!!
      با تشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج