اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۳۱۱۰۲
۳۴۹۴
۳۴۹۴
پ

مقایسه هزینه‌ زندگی در سراسر جهان و ایران

مقدار پولی که برای پرداخت هزینه زندگی روزانه مانند مسکن و غذا مورد نیاز است، از شهری به شهر دیگر بسیار متفاوت است. و برخی از شهرها، مانند شهر نیویورک، به عنوان مکان های گران قیمت برای زندگی شناخته می شوند.

روزیاتو: مقدار پولی که برای پرداخت هزینه زندگی روزانه مانند مسکن و غذا مورد نیاز است، از شهری به شهر دیگر بسیار متفاوت است. و برخی از شهرها، مانند شهر نیویورک، به عنوان مکان های گران قیمت برای زندگی شناخته می شوند.

مقایسه هزینه‌ زندگی در سراسر جهان و ایران

پس چگونه هزینه‌های روزانه در شهر نیویورک از نظر هزینه با مکان‌هایی مانند بیروت در لبنان، یا بنگلور در هند مقایسه می‌شود؟

این گرافیک توسط ویکتور دپره (hypntic.data) از داده‌های ۲۰۲۲ Numbeo برای مقایسه هزینه زندگی و قدرت خرید در ۵۷۸ شهر مختلف در سراسر جهان استفاده کرده و نیویورک را به عنوان معیاری برای مقایسه دانسته است.

مقایسه هزینه‌ زندگی در سراسر جهان و ایران

شاخص هزینه زندگی

اگرچه شهر نیویورک به طور عمده به عنوان یکی از گران ترین شهرهای جهان شناخته می شود، اما طبق Numbeo، بزرگترین پایگاه داده جهان از داده های ارائه شده توسط کاربران در مورد شهرها و کشورها، تعدادی شهر وجود دارند که در واقع گران تر از این شهر بزرگ هستند.

مقایسه هزینه‌ زندگی در سراسر جهان و ایران

در اینجا نگاهی به هزینه های زندگی در ۵۷۸ شهر به ویژه شهرهای بزرگ ایران مانند تهران، مشهد و اصفهان می اندازیم. اگر شهری دارای شاخص هزینه زندگی ۱۲۱ باشد، به این معنی است که هزینه های روزانه در آن به طور متوسط ۲۱٪ بیشتر از نیویورک است.

مقایسه هزینه‌ زندگی در سراسر جهان و ایران

همیلتون، پایتخت برمودا، با هزینه زندگی که تقریباً ۵۰ درصد بیشتر از نیویورک است، در رتبه اول این فهرست قرار دارد.

چرا همیلتون اینقدر گران است؟ یکی از دلایل این است که تقریباً همه چیز باید به مجمع الجزایر کوچک بریتانیا وارد شود؛ چیزهایی مانند گاز، مواد غذایی و لباس؛ بنابراین، به احتمال زیاد قیمت‌ها در این قلمرو بالاست.

مقایسه هزینه‌ زندگی در سراسر جهان و ایران

مقایسه هزینه‌ زندگی در سراسر جهان و ایران

دومین لیست زوریخ سوئیس است که هزینه‌های آن تقریباً ۳۰ درصد بیشتر از شهر نیویورک است. غذاها و نوشیدنی ها به ویژه در این منطقه گران هستند. طبق مجموعه داده ها، مواد غذایی ۵۸٪ گران تر از مواد غذایی در نیویورک هستند. قیمت رستوران ها نیز ۵۵٪ بالاتر است.

با این حال، شایان ذکر است در حالی که زوریخ از نظر شاخص هزینه زندگی در رتبه بالایی قرار دارد، اما قدرت خرید این شهر نیز قوی است. در بخش بعدی به آن خواهیم پرداخت.

شاخص قدرت خرید محلی

قدرت خرید معیاری است برای اندازه‌گیری تعداد کالاها و خدماتی که یک فرد با حقوق متوسط می‌تواند در آن شهر خاص خریداری کند.

مقایسه هزینه‌ زندگی در سراسر جهان و ایران

با نگاهی دوباره به زوریخ، مصرف‌کنندگان در شهر علیرغم داشتن هزینه‌های بالاتر، به طور متوسط ۳۰ درصد قدرت خرید بیشتری نسبت به ساکنان شهر نیویورک دارند.

در مقابل، مصرف کننده متوسط در همیلتون، برمودا قدرت خرید نسبتاً کمی دارد. بر اساس میانگین حقوق خالص در شهر، مصرف کنندگان می توانند حدود ۳۰ درصد کمتر از مردم شهر نیویورک هزینه کنند.

مقایسه هزینه‌ زندگی در سراسر جهان و ایران

مقایسه هزینه‌ زندگی در سراسر جهان و ایران

تورم همچنان به افزایش قیمت ها ادامه می دهد

در میان تورم فزاینده و افزایش قیمت کالاهای مصرفی، هزینه زندگی برای بسیاری از مردم در سرتاسر جهان مورد توجه قرار گرفته است.

از اواخر سال ۲۰۲۱، جهان با بحران هزینه زندگی مواجه شده است. این بحران عمدتاً به دلیل تقاضای متوقف شده پس از همه‌گیری کووید-۱۹، همراه با مسائل زنجیره تامین و درگیری روسیه و اوکراین است.

اما به گفته پل دانوان، اقتصاددان ارشد UBS، ما احتمالاً بدترین آن را دیده‌ایم. احتمالاً تورم در سراسر جهان در نیمه دوم سال کاهش می‌یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج