جاباما
۱۲۳۱۶۹۰
۱۹۶۲
۱۹۶۲
پ

با هومن، اعجوبه سرقت ایران آشنا شوید

آخرین‌ بار به جرم همکاری برای سرقت طلا از یک طلافروشی دستگیر شد، اما وقتی زندگی او را مرور کنید پر است از انواع سرقت‌ها و زورگیری‌ها.

جامعه ۲۴:  آخرین‌ بار به جرم همکاری برای سرقت طلا از یک طلافروشی دستگیر شد، اما وقتی زندگی او را مرور کنید پر است از انواع سرقت‌ها و زورگیری‌ها.

به گزارش جامعه ۲۴، هومن یکی از اعجوبه‌های سرقت ایران است. او ده‌ها پرونده بین‌المللی دارد و آن‌گونه که خودش می‌گوید در بیش‌ از ۶ کشور اروپایی و آسیایی جرم انجام داده‌ و تحمل کیفر کرده‌ است.

مخوف ترین مجرم بین المللی

یکی از مخوف‌ترین مجرمان بین‌المللی ایران است که دست به انواع سرقت و زورگیری در اروپای غربی زده‌ است. اولین‌ بار در ایران به جرم زورگیری دستگیر شد، سه بار به زندان رفت تا اینکه تصمیم گرفت برای زندگی و ترک جرم به خارج از ایران برود.

بادیگارد خواننده مشهور بودم

چند وقتی در تایلند بود، اما در آنجا نیز عضو گروه‌های مافیایی شد. قبل‌ از این‌که جرایمش لو برود فرار کرد و به انگلیس و آمریکا رفت. مدتی را به‌ دور از جرم سپری کرد و به‌عنوان بادیگارد دو خواننده مطرح لس‌آنجلسی فعالیت کرد، اما دلش برای ارتکاب جرم تنگ شد به‌همین دلیل در دهه نود میلادی برای انجام جرم زورگیری به انگلیس رفت.

خودش می‌گوید زمانی‌ که جنگ صرب‌ها در جریان بود آن‌ها به‌عنوان پناه‌جو به انگلیس آمده و در آن‌جا انواع جرم‌ها از جمله سرقت را مرتکب می‌شدند.

مشروب دزدی از صرب ها

او می‌گوید: صرب‌ها مشروبات الکلی را از مغازه‌ها و بار‌ها می‌دزدیدند و ما به‌عنوان زورگیر از صرب‌ها سرقت می‌کردیم و به‌عنوان شاه دزد لندن شناخته می‌شدیم. چند مدتی زورگیری و سرقت مشروب از صرب‌ها را انجام دادیم تا اینکه لو رفتیم و در آستانه دستگیری بودیم، به‌همین خاطر به آلمان فرار کردم.

فرار پیاده از مونیخ تا وین

«در آلمان هم کار زورگیری، جعل و هرچه به جرم مربوط بود را انجام می‌دادم و پول می‌گرفتم. چند ماهی در آلبانی زندگی کردم تا اینکه پلیس آنجا به من مشکوک و متوجه شد که کار خلاف می‌کنم.»

«در شهر مونیخ بودم که پلیس به تعقیبم پرداخت . شاید برای هیچ‌کس قابل باور نباشد که برای فرار از دست پلیس از مونیخ در آلمان تا وین در اتریش را پیاده فقط دویدم و موفق شدم از دست پلیس آلمان فرار کنم. در اتریش هم جرم انجام می‌دادم، اما مانند انگلیس و آلمان نبود.»

با هومن، اعجوبه سرقت ایران آشنا شوید

ماجرا دزدیدن قایق کره ای و ۱۰ کیلومتر شنا

او در مورد جرم‌هایی که در شرق آسیا انجام داده‌ است، می‌گوید: زمانی به کره جنوبی سفر کردم و بدون این‌که خلافی مرتکب شوم کار می‌کردم و درآمد بدی هم نداشتم، اما انگار خلاف خودش به‌دنبال من می‌آمد. روزی در ساحل متوجه‌ یک قایق تفریحی گران‌قیمت شدم به خودم گفتم این قایق را می‌دزدم و با آن به ژاپن می‌روم. سوار قایق شدم و چند کیلومتری از ساحل دور شدم که صاحبش متوجه سرقت شد و به گشت ساحلی خبر داد.

هومن تصریح می‌کند: در وسط دریا بودم که گشت ساحلی از راه دریا و هوا به دنبالم آمد. برای‌ اینکه دستگیر نشوم قایق را رها کرده و درون آب پریدم، پس‌ از حدود ۱۰ کیلومتر شنا به سمت ژاپن، گشت سررسید و مرا از درون آب بیرون کشید و به زندان انداخت. اگر موفق می‌شدم، قایق را بدزدم می‌توانستم در ژاپن آن را چهارصد هزار دلار بفروشم و پول خوبی به جیب بزنم، اما گشت ساحلی کارم را خراب کرد.

این مجرم ۵۴ ساله می‌گوید: پدرم وضع مالی خوبی دارد، اما من با جرم دوست شده‌ام و همیشه مرتکب انواع جرم می‌شدم. خانواده‌ام من را قبول ندارند و به‌خاطر ده‌ها بار زندانی که در ایران و خارج افتاده‌ام نمی‌خواهند من را ببینند.

این مجرم بین‌المللی خاطرنشان می‌کند: در ایران هم هر موقع هر جرمی به من پیشنهاد شود نه نمی‌گویم فقط قبلش باید بسنجم ببینم آیا می‌شود به‌راحتی انجام داد یا به نسبت ریسک، پول خوبی دارد یا خیر، البته چند سالی است که هیچ جرمی را مرتکب نشده‌ام و امیدوارم باز هم پاک بمانم و دیگر سمت سرقت نروم. زندگی من فیلم سینمایی است و اگر کسی بخواهد آن را بسازد فکر کنم یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج