۱۲۳۳۲۲۶
۲۰۱
۲۰۱
پ

میزان خسارت هنگفت سیل به کشور

۲۴ استان تحت تأثیر سیل قرار گرفته‌اند که ۷۹ محور شریانی و غیرشریانی در بارش‌های شدید و سیل اخیر درگیر شدند.

عصرایران: مدیرکل بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از خسارت ۱۲۸۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های کشور خبر داد و گفت:‌ برآورد قطعی هنوز مشخص نشده است.

غلام‌عباس بهرامی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: ۲۴ استان تحت تأثیر سیل قرار گرفته‌اند که ۷۹ محور شریانی و غیرشریانی در بارش‌های شدید و سیل اخیر درگیر شدند.

وی با اشاره به آسیب دیدن ۲۳۸۰ کیلومتر انواع راه‌های روستایی، فرعی و اصلی افزود: در جریان سیل اخیر ۱۰۰۰ دستگاه ابنیه فنی در محورهای مواصلاتی آسیب دیدند و تا روز گذشته دو محور شریانی و غیرشریانی مسدود باقی مانده بودند که می‌توان به محور شریانی اهرم-فراشیبند در استان بوشهر اشاره کرد که به دلیل ریزش کوه بسته شده‌اند و محور دوم نیز محور سی‌سخت-پادنا در استان کهکیلویه و بویراحمد بوده که به دلیل رانش کوه مسدود شده‌اند.

مدیرکل بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه تا روز گذشته ۱۲۶ راه روستایی مسدود باقی مانده است، گفت: همه تلاش‌مان را می‌کنیم که راه‌های روستایی طی چند روز آینده بازگشایی شوند اما تاکنون بیش از ۲۶۸۹ نفر روز در قالب ۲۵۰ اکیپ راهداری فعالیت کردند و ۱۸۵۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری نیز در محورهای مواصلاتی مختلف درگیر شدند. همچنین بالغ بر ۸۷ هزار و ۵۵۰ مترمکعب ریزش‌برداری از این محورها انجام شده است.

بهرامی‌نیا اعلام کرد: براساس برآوردهای اولیه صورت گرفته تاکنون بیش از ۱۲۸۰ میلیارد تومان خسارت به راه‌های اصلی، فرعی و روستایی کشور وارده شده است اما هنوز برآورد اصلی مشخص نیست چرا که نیاز به بررسی بیشتری دارد که تلاش می‌کنیم به سرعت ارزیابی‌های نهایی انجام شود و نتیجه آن را اعلام کنیم.

وی با اشاره به درگذشت حمید بامری راهدار استان سیستان و بلوچستان که در حین خدمت‌رسانی در ایام سیل دچار سانحه شد و به شهادت رسید، گفت:‌ همه مردم توصیه می‌کنیم در شرایط کنونی به هیچ وجه در استان‌هایی که از نظر وضعیت آب و هوایی شرایط قرمز و نارنجی اعلام می‌شود به سفر نروند و قبل از انجام سفر از وضعیت استان‌ها و محورهایی که می‌خواهند بروند اطلاعات کافی به دست آورند. از سوی دیگر باید هشدارهای دستگاه‌های ذیربط از جمله سازمان راهداری، سازمان مدیریت بحران و پلیس راه را جدی بگیرند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج