اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۳۴۰۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

نظر روحانی‌درباره‌ تحلیل برخی از امر به‌ معروف

رییس جمهوری حق مردم را نظارت بر ارکان نظام دانست و با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از بزرگترین وظایف اجتماعی است که باید در جامعه اجرا شود، گفت: امروز متأسفانه از امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر طوری تفسیر می‌شود که گویا امر به معروف فقط در خیابان‌ها و برای برخورد با عده‌ای بدحجاب است. حال آنکه این فریضه بزرگترین وظیفه اجتماعی ما است.

عصر ایران: رییس جمهوری عصر دیروز در سومین نشست مشترک نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هیأت دولت، با بیان اینکه مردم دلشان می‌خواهد مجلس و دولت در رفع دغدغه‌های اصلی آنان شریک، سهیم، همدل و همکار باشند، گفت: وکلای مجلس و اعضای هیأت دولت نمایندگان ملت هستند و باید کمر همت در مسیر خدمت به مردم ببندند.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری نوشت: رییس جمهوری ادامه داد: اگر سه قوه بخواهند علیه یکدیگر مچ‌گیری کنند، کار مردم بر زمین می‌ماند این در حالی است که مردم از ما انتظار خدمت دارند و باید خواست ما بر خواست عمومی مردم منطبق باشد.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه زیباترین تعبیر را در خصوص همکاری قوای سه‌گانه رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر کارگزاران نظام با معظم‌له داشته‌اند، گفت: همه ما باید با برگزاری جلسات و مشورت، امور کشور را پیش ببریم و در عین حال از نقد سازنده استقبال کنیم.

دکتر روحانی در ابتدای این دیدار ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، گفت: مجلس و دولت دو نهاد بسیار مهم در کشور هستند که با رأی مردم انتخاب شدند و باید مسئولیت‌های خاص خود را در چارچوب قانون اساسی که میثاق ملی است انجام دهند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه مردم ولی‌نعمتان ما هستند، ادامه داد: من همواره خود را فرزند مجلس دانسته‌ام و با بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی سابقه رفاقت و همکاری دیرین دارم و خوشبختانه‌ امروز شخصیت‌های بزرگ و فرهیخته‌ای در مجلس برای خدمت به مردم حضور دارند.

دکتر روحانی تأکید کرد: مشروعیت نمایندگان و اعضای دولت از صندوق آراء اخذ شده است، بنابراین قوای مقننه و مجریه باید کاملاً به خواست و مطالبات مردم توجه کنند، زیرا هم در پیشگاه خداوند و هم در محضر مردم مسئول هستند.

رییس جمهوری حق مردم را نظارت بر ارکان نظام دانست و با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از بزرگترین وظایف اجتماعی است که باید در جامعه اجرا شود، گفت: امروز متأسفانه از امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر طوری تفسیر می‌شود که گویا امر به معروف فقط در خیابان‌ها و برای برخورد با عده‌ای بدحجاب است. حال آنکه این فریضه بزرگترین وظیفه اجتماعی ما است.

کتر روحانی تصریح کرد: امربه‌معروف یعنی امر به عمل صالح و آنچه شایسته است و نهی از منکر یعنی ایستادگی و مقاومت در برابر هر آنچه که به ضرر جامعه و مردم است.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: همه روزنامه‌ها، رسانه‌ها و تریبون‌ها در کشور باید آمر به معروف باشند، نقد سازنده و اگر دولت در مسیر درستی حرکت می‌کند حمایت از دولت بزرگترین معروف است و مجلس نیز وظیفه نظارت دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج