جاباما
۱۲۳۶۲۰۱
۶۰۵
۶۰۵
پ

مطر: رشدی را خیلی دوست نداشتم!

مردی که متهم است هفته پیش در غرب نیویورک سلمان رشدی، نویسنده کتاب آیات شیطانی را چاقو زده است، روز پنجشنبه اتهام اقدام به قتل و جرح درجه‌دوم را در جلسه دادگاه رد کرد.

همشهری آنلاین: مردی که متهم است هفته پیش در غرب نیویورک سلمان رشدی، نویسنده کتاب آیات شیطانی را چاقو زده است، روز پنجشنبه اتهام اقدام به قتل و جرح درجه‌دوم را در جلسه دادگاه رد کرد.

مطر: رشدی را خیلی دوست نداشتم!

به نقل از رویترز  هادی مطر ۲۴ ساله متهم به مجروح کردن سلمان رشدی ۷۵ ساله در جمعه پیش درست  پیش از شروع سخنرانی او روی صحنه یک مرکز  آموزشی در نزدیک دریاچه ایری در ایالت نیویورک است. رشدی با جراحت‌های وخیم ناشی از این حادثه در بیمارستانی بستری است.

مطر بر اساس کیفرخواستی که او را متهم به یک مورد اقدام به قتل درجه دوم با حداکثر محکومیت ۲۵ سال و یک مورد اقدام به جرح درجه دوم می‌کند و در ساعات اولیه همان روز از طرف هیئت منصفه ارجاع داده شده بود در دادگاه «چاتوکوآ کانتی» حاضر شد.

او ا زهنگام دستگیری در زندان بوده است و لباس راهراه سیاه و سفید زندان را به تن داشت، یک ماسک سفیدرنگ برای محافظت از  کووید-۱۹ به صورت زده بود و به دستهایش دستبند زده شده بود.

قاضی دیوید فولی حکم کرد که مطر هیچ تماسی با رشدی نداشته باشد و با تقاضای وکیل مدافع او برای صدور حکم محدود کردن موقت اظهارنظر موافقت کرد که طرفین دعوا را از بحث در رسانه‌ها ممنوع می‌کند. او گفت تقاضای وکیل مدافع برای آزادی مطر با وثیقه را مد نظر قرار می‌دهد.

حضور بعدی مطر در دادگاه برای ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) برنامه‌ریزی شده است.

بسیاری از مسلمانان جهان کتاب آیات شیطانی سلمان رشدی را توهین‌آمیز می‌دانند و ۳۳ سال بیش نیز امام خمینی، رهبر فقید انقلاب فتوای اعدام نویسنده را صادر کرد.

مطر در مصاحبه‌ای که روزنامه نیویورک پست که در روز چهارشنبه منتشر شد، گفت به امام خمینی احترام می‌گذارد، اما نمی‌گوید آن فتوی الهامبخش او بوده است. او گفت «چند صفحه‌ای کتاب آیات شیطانی را خوانده است» و ویدئوهای نویسنده را در یوتیوب دیده است.

مطر در مصاحبه منتشرشده بوسیله نیویورک پست درباره رشدی گفت: «خیلی دوستش ندارم. او شخصی است که به اسلام حمله کرد، به عقاید مسلمان به نظام عقیدتی آنها حمله کرد.»

وزارت خارجه ایران در روز دوشنبه هر گونه ارتباط تهران با این حمله را تکذیب کرد. پلیس آمریکا گفته است که به نظر می‌رسد مطر به تنهایی عمل کرده است.

دادستانان می‌گویند او به «انستیتوی چاتوکوآ»، استراحتگاهی در ۱۹ کیلومتری دریاچه ایری سفر کرده بود و کارت ورود به سخنرانی رشدی را خریده بود.

شاهدان می‌گویند ظاهر هیچ بازرسی امنیتی در محل سخنرانی وجود نداشت و مطر هنگام حمله به نویسنده صحبتی نکرد. او پس از به زمین زده شدن بوسیه حضار بوسیله یک پلیس گشت ایالت نیویورک دستگیر شد.

کارگزار ادبی رشدی می‌گوید او دچار جراحات شدیدی در گردن و نیز آسیب عصبی به دست و زخمی شدن کبد شده است و احتمالا یک چشمش را از دست خواهد داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج