۱۲۳۶۸۳۷
۱ نظر
۲۱۴۳
۱ نظر
۲۱۴۳
پ

رونمایی از اولین گیاهی که در مریخ کاشته می‌شود

اولین گیاهی که باید در مریخ رشد داده شود، یونجه است که می‌توان در آینده از آن به عنوان یک کود استفاده کرد.

دیجیاتو: اولین گیاهی که باید در مریخ رشد داده شود، یونجه است که می‌توان در آینده از آن به عنوان یک کود استفاده کرد.

رونمایی از اولین گیاهی که در مریخ کاشته می‌شود

دانشمندان در مطالعه جدیدی اعلام کرده‌اند که گیاه یونجه (Alfalfa) می‌تواند در خاک آتشفشانی که سطح مریخ را پوشش داده، زنده بماند و سپس می‌توان به عنوان یک کود برای رشد مواد غذایی مانند شلغم، تربچه و کاهو در سیاره سرخ از آن استفاده کرد.

در تحقیقات قبلی مشخص شده بود که گیاهان بدون افزودن مواد مغذی اضافی به خاک، برای رشد در سطح مریخ کار بسیار سختی دارند. هرچند پیدا کردن گزینه‌ای شبیه به خاک مریخ بسیار سخت است، اما محققان موفق شدند تا دانه‌های مختلف را در بهترین و شبیه‌ترین گزینه ممکن به خاک این سیاره آزمایش کنند.

کاشت یونجه در خاک شبیه‌سازی شده مریخ

رونمایی از اولین گیاهی که در مریخ کاشته می‌شود

آن‌ها در تحقیقات خود متوجه شدند یونجه به همان اندازه‌ای که در خاک زمین رشد می‌کند، می‌تواند بدون افزودن کود اضافی، در مریخ نیز رشد کند. علاوه بر این، دانشمندان همچنین موفق شدند با استفاده از یونجه به عنوان یک کود، باعث رشد شلغم، تربچه و کاهو در این محیط شبیه‌سازی شده از سنگ‌پوشه مریخ شوند.

البته یک نکته قابل‌توجه وجود دارد: رشد این گیاهان به آب شیرین نیازمند است. با این حال، محققان تصور می‌کنند که آب شور موجود در مریخ را می‌توان با نوعی باکتری دریایی تصفیه کرد و پس از فیلترسازی آن از طریق سنگ‌های آتشفشانی به آب شیرین مورد نیاز برای رشد محصولات دست پیدا کرد.

زمانی که دانشمندان بر تمام چالش‌های مربوط به حضور در مریخ غلبه کنند، باید نحوه زندگی در سیاره سرخ را نیز پیدا کنند که رشد و کشت محصولات بخش عمده‌ای از آن خواهد بود. اما این امر چندان ساده نخواهد بود زیرا شن و خاک مریخ نه تنها فاقد مواد آلی و میکروب‌های مفید است، بلکه مملو از نمک‌ها و مواد معدنی است که کار را برای گیاهان سخت می‌کند.

محققان دانشگاه ایالتی آیووا در مقاله خود نوشته‌اند: «وجود مواد مغذی بسیار کم در خاک مریخ و شوری زیاد آب، استفاده از آن برای تکثیر محصولات غذایی در مریخ را سخت می‌کند. بنابراین، توسعه استراتژی‌هایی برای افزایش مواد مغذی خاک و نمک زدایی آب شور مریخ برای ماموریت‌های طولانی مدت، یک امر ضروری است.»

رونمایی از اولین گیاهی که در مریخ کاشته می‌شود

رشد یونجه در مریخ برای استفاده به عنوان یک کود، مطمئنا هزینه کمتری نسبت به حمل یخچال‌های عظیم غذا در طول میلیون‌ها کیلومتر به سیاره سرخ خواهد داشت. با این حال، هنوز سوالات بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد و انتظار می‌رود تا دانشمندان در تحقیقات آینده خود به آن‌ها پاسخ دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      چه تاجی سر زمین بیچاره گذاشتی که الان دارید میرید مریخ یونجه بکارید !!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج