۱۲۳۶۸۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

شرایط پرداخت مستمری از کارافتادگی

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی به پرسشی پیرامون چگونگی برقراری مستمری از کارافتادگی پس از حضور در کمیسیون‌های پزشکی پاسخ داد.

خبرگزاری ایسنا: دکتر محمدعلی همتی در گفت‌وگویی، درباره مشکلات مربوط به مراجعه بیماران به کمیسیون‌های پزشکی گفت: دو گروه کمیسیون بدوی و تجدیدنظر در تأمین اجتماعی وجود دارد. اگر بیمه شده مراجعه کرد و در دادگاه بدوی رای از کار افتادگی برای وی صادر نشد، می‌تواند ظرف ۳۰ روز اعتراض خود را اعلام کند تا پرونده وی به کمیسیون تجدیدنظر ارجاع شود.

وی افزود: یک بررسی عمیق بر روی آیین‌نامه و جدول از کارافتادگی طی دو سال اخیر صورت گرفته و خوشبختانه توانستیم موارد اصلاحی لازم را در هیات مدیره سازمان مطرح و مصوبه آن را دریافت و ابلاغ کنیم.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه براساس جدول جدید از کار افتادگی مشخص شد هر ضایعه‌ای چقدر حق از کارافتادگی دریافت می‌کند، گفت: بر اساس این جدول کسانی می‌توانند از تامین اجتماعی مستمری دریافت کنند که ۶۶ درصد از کارافتادگی داشته باشند، بدین صورت که در واقع پزشک در کمیسیون بدوی ضایعه را با "کد" موجود تعریف شده در جدول منطبق می‌کند.

همتی افزود: اما اگر کسی در کمیسیون بدوی رد شده باشد فرصت اعتراض در کمیسیون تجدیدنظر برای وی وجود دارد. جدول تعیین میزان از کارافتادگی میزان نقص پزشکی را مشخص کرده و ارتباطی به سابقه بیمه‌ای بیمار ندارد و نامه پزشک معالج تنها استارت ورود فرد به کمیسیون‌ها خواهد بود.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی به مناسبت هفته تامین اجتماعی در ایسنا حضور یافت و به پرسش‌های مردمی در حیطه درمان تامین اجتماعی پاسخ داد. چگونگی برقراری مستمری از کارافتادگی در راستای پاسخ به یکی از مخاطبان با این مضمون "سلام، می‌خواستم به وضعیت بسیار بد کمیسیون از کار افتادگی رسیدگی کنید. من حدود دو هفته قبل کمیسیون داشتم پزشک محترم من را حتی معاینه نکرد در آخر هم گفت که به شما ازکار افتادگی تعلق نمی‌گیرد در حالی که کمیسیون عالی پزشکی من را ازکارافتادگی ۸۰% زده، لطفا رسیدگی کنید" مطرح شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج