۱۲۳۷۰۵۰
۸۶۹
۸۶۹
پ

علائم و نشانه‌های سرطان‌های مختلف

خیلی سخت نیست. علاوه بر انجام غربالگری روتین، دانستن علائم و نشانه‌های سرطان‌های مختلف، معاینه منظم بدن و صحبت با پزشک عمومی، به محض اینکه متوجه چیزی غیرعادی شدید، می‌تواند زندگی شما را نجات دهد. با این که خطر ابتلا به سرطان با افزایش سن و طولانی‌تر شدن عمر جمعیت در حال افزایش است، تشخیص زودهنگام منجر به تشخیص بهتر می شود.

روزیاتو: خیلی سخت نیست. علاوه بر انجام غربالگری روتین، دانستن علائم و نشانه‌های سرطان‌های مختلف، معاینه منظم بدن و صحبت با پزشک عمومی، به محض اینکه متوجه چیزی غیرعادی شدید، می‌تواند زندگی شما را نجات دهد. با این که خطر ابتلا به سرطان با افزایش سن و طولانی‌تر شدن عمر جمعیت در حال افزایش است، تشخیص زودهنگام منجر به تشخیص بهتر می شود.

روش تشخیص سرطان‌ در منزل

شناخت علائم برخی از شایع ترین سرطان ها می تواند زندگی را تغییر و نجات دهد.

تشخیص دادن تغییرات در بدن یا مشاهده علائمی مبنی بر اینکه ممکن است مشکلی در حال رخ دادن باشد می تواند نشان دهد که باید به دنبال مراقبت های پزشکی نجات دهنده باشید.

بر اساس تحقیقات سرطان انگلستان، بیش از ۲۰۰ نوع بیماری وجود دارد و سرطان سینه، پروستات، ریه و روده ۵۳ درصد از کل موارد جدید را تشکیل می دهد.

استعمال دخانیات نیز بزرگترین علت قابل پیشگیری است. چاقی، مصرف الکل و ورزش نکردن نیز می تواند خطر ابتلا به انواع سرطان را افزایش دهد.

البته، باید مراقب «علائم مبهم» باشید. مثلا کاهش وزن غیرقابل توضیح، خستگی و دردهای عمومی و همچنین سابقه خانوادگی می‌تواند خطر را افزایش دهد.

در این مطلب روزیاتو، به هشت سرطان رایج و چگونگی تشخیص علائم در خانه اشاره خواهیم کرد.

علائم و نشانه‌های سرطان‌های مختلف

سرطان سینه

سرطان سینه شایع ترین سرطان در بین زنان است. ماهی یک بار، سینه و زیر بغل را لمس کنید و به دنبال یک توده سفت و بی حرکت یا ضخیم شده، به اندازه نخود یا بزرگتر باشید.

به دنبال تغییرات در اندازه، احساس یا ظاهر باشید؛ از جمله در ناحیه نوک پستان که ممکن است ترشح وجود داشته باشد. چروکیدگی پوست، فرورفتگی، بثورات یا قرمزی، درد مداوم نیز از علائم هستند.

علائم و نشانه‌های سرطان‌های مختلف

سرطان پروستات

سرطان پروستات ۱۴ درصد موارد سرطان را به خود اختصاص می دهد که بیشتر در مردان ۷۵ تا ۷۹ ساله شایع است. رایج ترین علائم عبارتند از: بیدار شدن در نیمه‌شب به دلیل جریان ادرار ضعیف، تکرر ادرار یا تخلیه نشدن کامل مثانه.

وجود خون در اسپرم یا ادرار و مشکلات نعوظ نیز از جمله علائم این سرطان هستند. برای معاینه به پزشک عمومی مراجعه کنید.

علائم و نشانه‌های سرطان‌های مختلف

سرطان ریه

سرطان ریه ۱۳ درصد از انواع سرطان را تشکیل می دهد. به دنبال سرفه های مداوم، خشک یا خلط دار، سرفه هایی به مدت سه هفته یا بیشتر، عفونت های مکرر قفسه سینه، گرفتگی صدا یا صدای همراه با خرخر، تنگی نفس، خس خس سینه یا درد قفسه سینه باشید.

تقریباً ۸۰ درصد موارد سرطان ریه قابل پیشگیری هستند زیرا سه چهارم آن ناشی از مصرف سیگار هستند. افراد غیرسیگاری که در معرض دود سیگار هستند نیز در معرض خطر هستند.

علائم و نشانه‌های سرطان‌های مختلف

سرطان روده

این سرطان هنوز ۱۱ درصد از سرطان ها را تشکیل می دهد. بیماری سرطان  روده در افراد بالای ۷۵ سال شایع‌تر است، اما می‌تواند افراد بسیار جوان‌تر را نیز درگیر کند.

مراقب درد شکم، تغییرات در عادات روده، تکرر مدفوع و خون در مدفوع خود باشید.

علائم و نشانه‌های سرطان‌های مختلف

سرطان پوست

سرطان پوست یا ملانوما پنجمین سرطان شایع است اما ۸۷ درصد آن قابل پیشگیری است.

اگر خال یا خال هایی بزرگتر از ۶ میلی متر دارید، آن را بررسی کنید. مراقب ضایعات یا لکه‌های جدید و تغییرات در اندازه یا حس خال (آیا گزگز می کند یا درد دارد؟)، تغییر رنگ (رنگش تیره‌تر شده یا روشن‌تر؟)، برجسته شدن، خارش یا خونریزی آنها باشید.

علائم و نشانه‌های سرطان‌های مختلف

سرطان بیضه

هر ساله حدود ۲۳۰۰ مورد جدید سرطان بیضه در بریتانیا تشخیص داده می شود. بیضه های خود را به طور منظم معاینه کنید و به دنبال ضخیم شدن، وجود توده، تورم، قرمزی یا درد باشید.

سرطان بیضه در مردان ۳۰ تا ۳۴ ساله شایع است اما بررسی علائم برای همه سنین یک امر حیاتی به شمار می رود.

علائم و نشانه‌های سرطان‌های مختلف

سرطان دهانه رحم

علائم سرطان دهانه رحم شامل لکه‌های خونی بین دوره‌های قاعدگی، ترشحات بدبو غیر طبیعی واژن، مقاربت دردناک و خونریزی بعد از رابطه جنسی است. خونریزی در زنان پس از یائسگی یک علامت سرطان دهانه رحم است.

علائم و نشانه‌های سرطان‌های مختلف

سرطان تخمدان

علائم اصلی سرطان تخمدان نفخ یا تورم شکم، احساس سیری بعد از غذا خوردن، تغییرات ادرار یا مدفوع و سابقه خانوادگی این بیماری است.

هر ساله حدود ۷۵۰۰ مورد جدید از این نوع سرطان تشخیص داده می شود و ششمین سرطان شایع در بریتانیا به شمار می رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج